AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Føler meg som et dårlig menneske her jeg hater mennesker. Jeg hater ikke alt og alle, absolutt ikke. Jeg har også likt mennesker bedre når jeg har vært mer blandt dem og ser at ikke alle er onde. Men dessverre faller jeg lett ut igjen og mister "vennene" mine før vi engang blir kjent. Jeg går stort sett alene, men jeg søker nå jobber, hatt jobber før. Jeg missliker folk i mengder. Jeg hater andre for at jeg ikke får jobben, for at noen var bedre enn meg. Jeg hater andre for at de vil ha det samme som meg. Jeg hater folk som må stå frem i sosiale medier og avsløre en måte å gjøre noe på eller enkelt og greit bare tror de er noe. Jeg hater det politisk korrekte, føler alt sammen er et spill der folk bare later som de mener det samme som alle andre, folk som sier bare det de tror andre vil høre og så blir det en slik farlig greie til slut der du kan risikere bot for å være litt for ærlig. Jeg føler vi må trå veldig varsomt for å ikke tråkke på andres skjøre tær. Jeg hater tanken på alt vi krever av kloden, alle skal ha mat, alt vi driter. Jeg blir kvalm av å stå på steder med masse folk, fordi det kan være kroppslukter, eller enda verre, om noen har prompa. Det irriterer meg at vi har den egenskapen av vi fiser, og at det må lukte så vondt. Jeg blir dårlig av å se gravide, tenker at det er enda et barn som skal til livet og tro at det blir noe stort, men så skal man bare slave for samfunnet. Jeg blir kvalm av egoistiske mødre på 45 som får sitt første barn uten noen far en gang. Jeg blir kvalm av måtene vi mennesker finner måter å formere oss på, vi bare SKAL frem vi! Mens dyr skal utryddes og noen arter er truet fordi vi bare skal ha pelsen dems, fordi kvalmende mennesker tror de er så forbanna fine i pelskåpene. Jeg blir irritert av alle selfiedamene som tror de ser så bra ut, 95% av de jeg ser tenker jeg bare "slutt å prøv å bli modell og finn deg en vanlig jobb" Jeg blir dårlig av at de sikreste jobbene er kun de vi ikke vil ha, fordi vi blir gamle og syke. Anonymkode: 7b887...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 jeg blir sint av maset på folk, folk skal bli behandlet som kongelige. Hvordan kan man egentlig bli mer glad av mennesker? Jeg er lei av å bare føle at folk er mas. Lei av å føle meg som ei ond, kald kjærring. Anonymkode: 7b887...ad3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 Kanskje du burde få deg en hobby eller to, virker som om du har alt for mye fritid. Jeg prøver ikke å være frekk, det er et seriøst forslag. Finn noe annet å fokusere på. Anonymkode: 7d0b5...363 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 Jeg er også sånn. Har mye og stort hat mot mennesker. Kommer av dårlige opplevelser. Har så dårlige sosiale antenner at jeg har ikke venner en gang. Har asperger. Anonymkode: 6266b...3b8 4
Nathea Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Jeg hater mest meg selv fordi jeg er sånn som jeg er. Hater ikke andre mennesker, men jeg tror at andre mennesker vil meg noe vondt. Jeg har blitt såret så mange ganger opp gjennom livet at jeg ikke klarer å stole på andre lengre. Jeg har heller ikke noe sosiale antenner og føler meg bare helt utenfor livet. Jeg føler meg ikke som ett menneske. Merkelig følelse. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 Nathea skrev (32 minutter siden): Jeg hater mest meg selv fordi jeg er sånn som jeg er. Hater ikke andre mennesker, men jeg tror at andre mennesker vil meg noe vondt. Jeg har blitt såret så mange ganger opp gjennom livet at jeg ikke klarer å stole på andre lengre. Jeg har heller ikke noe sosiale antenner og føler meg bare helt utenfor livet. Jeg føler meg ikke som ett menneske. Merkelig følelse. ❤️ Har du ingen venner siden du ikke klarer å stole på noen? Anonymkode: 6266b...3b8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 Er det for å henge ut mennesker med asperger at du skrive på med dette hele tida?? Du bidrar kun til å henge ut mennesker med asperger som sliter fra før. Må bare spørre: Har du asperger i det hele tatt?? Mennesker med asperger HATER IKKE ANDRE MENNESKER!! De med asperger VIL GJERNE ha kontakt med andre mennesker, men de sliter med å forstå de sosiale spillereglene! Det du beskriver, er vel mer som DYSSOSIAL PERSONLIGHETSFORSTYRRELSE, her er noen symptomer: Kald likegyldighet for andres følelser Ignorering av sosiale normer, regler og forpliktelse Manglende evne til å opprette varige forhold, men uten vansker med å etablere forhold Meget lav frustrasjonstoleranse, lav terskel for aggressive utbrudd, inklusive voldsbruk Manglende evne til å oppleve skyldfølelse, eller lære av erfaringer, særlig straff En person med en dyssosial personlighetsforstyrrelse har typisk problemer med å forholde seg til andre menneskers rettigheter, følelser og grenser. Disse personene klarer ikke å forholde seg til lov og rett, har problemer med å holde løfter, og vil lyve og svikte andre for å oppnå fordeler eller egen tilfredshet. De er gjerne irritable og aggressive. De kan ha problemer med å planlegge og har dårlig impulskontroll. Blir så drittlei av at du driver å henviser til asperger på flere av trådene dine, da de fleste problemstillingene dine ikke har noe med asperger å gjøre i det hele tatt, og du gjør det veldig mye vanskeligere for de som faktisk har asperger å stå fram med diagnosen!! Anonymkode: 86e64...1ae 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det for å henge ut mennesker med asperger at du skrive på med dette hele tida?? Du bidrar kun til å henge ut mennesker med asperger som sliter fra før. Må bare spørre: Har du asperger i det hele tatt?? Mennesker med asperger HATER IKKE ANDRE MENNESKER!! De med asperger VIL GJERNE ha kontakt med andre mennesker, men de sliter med å forstå de sosiale spillereglene! Det du beskriver, er vel mer som DYSSOSIAL PERSONLIGHETSFORSTYRRELSE, her er noen symptomer: Kald likegyldighet for andres følelser Ignorering av sosiale normer, regler og forpliktelse Manglende evne til å opprette varige forhold, men uten vansker med å etablere forhold Meget lav frustrasjonstoleranse, lav terskel for aggressive utbrudd, inklusive voldsbruk Manglende evne til å oppleve skyldfølelse, eller lære av erfaringer, særlig straff En person med en dyssosial personlighetsforstyrrelse har typisk problemer med å forholde seg til andre menneskers rettigheter, følelser og grenser. Disse personene klarer ikke å forholde seg til lov og rett, har problemer med å holde løfter, og vil lyve og svikte andre for å oppnå fordeler eller egen tilfredshet. De er gjerne irritable og aggressive. De kan ha problemer med å planlegge og har dårlig impulskontroll. Blir så drittlei av at du driver å henviser til asperger på flere av trådene dine, da de fleste problemstillingene dine ikke har noe med asperger å gjøre i det hele tatt, og du gjør det veldig mye vanskeligere for de som faktisk har asperger å stå fram med diagnosen!! Anonymkode: 86e64...1ae Tror du livet er en dans på roser for oss med Asperger?? Vi har det faktisk helt jævlig og har mange problemer. Store problemer går til slutt utover vr evne til å være sosial og sammen med andre. Anonymkode: 6266b...3b8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #11 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mennesker med asperger HATER IKKE ANDRE MENNESKER!! Anonymkode: 86e64...1ae Ingen? Jeg vet om folk som er nevrotypiske ("ikke har Asperger") som hater andre mennesker. Ikke hater alle andre mennesker, men som likevel hater andre mennesker. Det betyr ikke at "alle mennesker som er nevrotypiske hater andre mennesker", men det betyr at nevrotypiske selvfølgelig kan hate andre mennesker. Du skriver at nevroatypiske ikke kan hate andre mennesker. Det vil jeg se en kilde på før jeg tar det seriøst. Anonymkode: 81a9f...960
Nathea Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har du ingen venner siden du ikke klarer å stole på noen? Anonymkode: 6266b...3b8 Nei. Dessverre.❤️ Jeg har opplevd så mange ganger at folk bare går sin vei. 1
Gjest byråkrati Skrevet 25. mai 2021 #13 Skrevet 25. mai 2021 Veldig ofte har misantropi rot i selvhat. Bli kvitt selvhat, bli kvitt menneskehat. Når man har det bra i livet og har det bra med seg selv, så bryr man seg bare ikke så mye om feil i andre. Man ser også tydeligere at man ikke er perfekt selv
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #14 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Føler meg som et dårlig menneske her jeg hater mennesker. Jeg hater ikke alt og alle, absolutt ikke. Jeg har også likt mennesker bedre når jeg har vært mer blandt dem og ser at ikke alle er onde. Men dessverre faller jeg lett ut igjen og mister "vennene" mine før vi engang blir kjent. Jeg går stort sett alene, men jeg søker nå jobber, hatt jobber før. Jeg missliker folk i mengder. Jeg hater andre for at jeg ikke får jobben, for at noen var bedre enn meg. Jeg hater andre for at de vil ha det samme som meg. Jeg hater folk som må stå frem i sosiale medier og avsløre en måte å gjøre noe på eller enkelt og greit bare tror de er noe. Jeg hater det politisk korrekte, føler alt sammen er et spill der folk bare later som de mener det samme som alle andre, folk som sier bare det de tror andre vil høre og så blir det en slik farlig greie til slut der du kan risikere bot for å være litt for ærlig. Jeg føler vi må trå veldig varsomt for å ikke tråkke på andres skjøre tær. Jeg hater tanken på alt vi krever av kloden, alle skal ha mat, alt vi driter. Jeg blir kvalm av å stå på steder med masse folk, fordi det kan være kroppslukter, eller enda verre, om noen har prompa. Det irriterer meg at vi har den egenskapen av vi fiser, og at det må lukte så vondt. Jeg blir dårlig av å se gravide, tenker at det er enda et barn som skal til livet og tro at det blir noe stort, men så skal man bare slave for samfunnet. Jeg blir kvalm av egoistiske mødre på 45 som får sitt første barn uten noen far en gang. Jeg blir kvalm av måtene vi mennesker finner måter å formere oss på, vi bare SKAL frem vi! Mens dyr skal utryddes og noen arter er truet fordi vi bare skal ha pelsen dems, fordi kvalmende mennesker tror de er så forbanna fine i pelskåpene. Jeg blir irritert av alle selfiedamene som tror de ser så bra ut, 95% av de jeg ser tenker jeg bare "slutt å prøv å bli modell og finn deg en vanlig jobb" Jeg blir dårlig av at de sikreste jobbene er kun de vi ikke vil ha, fordi vi blir gamle og syke. Anonymkode: 7b887...ad3 Den fysiske biten får en jo ikke gjort stort med. Som menneske bor en i en kropp. Den kroppen tisser, bæsjer, promper, svetter, blør, snørrer (?), ånder, med mere. Sånn er det bare. Men den kroppen er utrolig, den klarer å reparere seg etter det meste av uhell og skader. Når det gjelder holdninger som folk har så er det en ukultur som kommer av at samfunnet er så materialistisk preget. Alt handler om å "kjøpe deg lykkelig". I dette samfunnet er det ikke så mye rom for alternative tanker. Skal folk klarer å tenke alternativt så må det også skapes andre kulturer som åpner for andre måter å leve livene sine på. Ønsker du å se den forandringen må du ta del i det. Anonymkode: 81a9f...960 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #15 Skrevet 25. mai 2021 - gå lange turer i skogen - joggeturer -intervalløkter - Styrketrening Og les bøker. Da blir du tvunget til å sette deg inn i livet til et annet menneske, enten du liker personen eller ikke. Anonymkode: d153b...7ac
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #16 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): - gå lange turer i skogen - joggeturer -intervalløkter - Styrketrening Og les bøker. Da blir du tvunget til å sette deg inn i livet til et annet menneske, enten du liker personen eller ikke. Anonymkode: d153b...7ac er så dritt lei den der "gå tur i skogen" !! Jeg har holdt på med de greiene der veldig mye, plutselig ble det belastningsskader og nå kan jeg ikke være aktiv. Er ikke varige skader, men her og nå kan jeg ikke drive med løping grunnet smerter i knær, hofter og store sår under og på føttene. I tillegg blir det der fort tvangspreget for meg. Anonymkode: 7b887...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #17 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror du livet er en dans på roser for oss med Asperger?? Vi har det faktisk helt jævlig og har mange problemer. Store problemer går til slutt utover vr evne til å være sosial og sammen med andre. Anonymkode: 6266b...3b8 Ikke alle har det jævlig. Jeg har det flott. Jeg jobber med det jeg har, prøver alltid å se positivt på ting, ler gjerne av meg selv og aksepterer begrensningene mine. Og, jeg er lykkelig. Jeg var ikke alltid det, men jeg jobbet hardt med det jeg nevnte over, og nå i 30 årene trives jeg med livet. Ble ikke diagnoser før voksen, så det var først noen år siden jeg visste hvordan jeg skulle angripe problemene mine. Anonymkode: b0cf1...afe 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #18 Skrevet 25. mai 2021 byråkrati skrev (7 minutter siden): Veldig ofte har misantropi rot i selvhat. Bli kvitt selvhat, bli kvitt menneskehat. Når man har det bra i livet og har det bra med seg selv, så bryr man seg bare ikke så mye om feil i andre. Man ser også tydeligere at man ikke er perfekt selv Hvordan skal jeg bli kvitt selvhat? Når jeg har hatt det i mange mange år. Det er som om jeg er født med det. Da jeg var barn lot jeg andre barn ta ting ut av hendene mine. Er mamma som sa det, jeg husker det ikke selv, og den dag i dag føler jeg meg så underlegen andre jeg at nok lett lar meg utnytte. Anonymkode: 7b887...ad3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #19 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forstå at du er mye, mye mer irriterende på omgivelsene enn de er for deg. Forstå at behovet ditt for kontroll er irrasjonelt. En Asperger som skal kontrollere omgivelser blir bare stygt. Resultatet blir dritt. Anonymkode: e0b9f...730 Nei men hvis jeg er irriterende for omgivelsene så bør jeg vel kanskje bare isolere meg inne da? Ta hensyn nok til alt og alle og ikke vise meg frem rett og slett, for jeg er jo bare irriterende.. Anonymkode: 7b887...ad3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #20 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje du burde få deg en hobby eller to, virker som om du har alt for mye fritid. Jeg prøver ikke å være frekk, det er et seriøst forslag. Finn noe annet å fokusere på. Anonymkode: 7d0b5...363 Å få en hobby er vanskelig når du ikke har interesser. Gå tur med hund? Det er veldig vanskelig når folk ikke kjenner deg her, og i tillegg har jeg gjort det mye og det blir lite variert. Anonymkode: 7b887...ad3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå