Thyra Skrevet 26. mai 2021 #101 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 17.01): Hvis det er slank, hva er da slank? Begrepene blir dratt litt langt syns jeg 🤔 tenker åpenbart lubben. Normalt slanke blir jo da anorektikere hvis lubne skal bli betegnet som slanke? Anonymkode: 484b5...ada Det er vel ikke først og fremst vekten som avgjør om noen er anorektisk, men deres forhold til mat. Folk med anoreksi kan være normalvektige, og til og med overvektige. Og man kan være undervektig uten å ha anoreksi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #102 Del Skrevet 26. mai 2021 Så deilig at folk (Menn) på KG ikke kan definere hva jeg opplever som lubbent. Anonymkode: d9a1d...319 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #103 Del Skrevet 26. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Artig hvordan det som regel virker å være sånn at for å være en "moden mann", eller en "ekte mann", må man ha preferanser som gjør at kvinner kan være late og udisiplinerte. Anonymkode: e8e2b...431 Ja, rart med det. Men han er kanskje utrent selv. De mennene som gir skryt og ikke kritiserer min vekt (slank av natur + trening og sunt kosthold) er nettopp menn som er trente og sunne selv Anonymkode: 484b5...ada 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #104 Del Skrevet 26. mai 2021 1 hour ago, Thyra said: Det er vel ikke først og fremst vekten som avgjør om noen er anorektisk, men deres forhold til mat. Folk med anoreksi kan være normalvektige, og til og med overvektige. Og man kan være undervektig uten å ha anoreksi. Jeg vet, men du skjønte sikkert hva jeg mente. Kropper som gikk for å være helt normale på 70, 80 og 90-tallet er nå «anorektiske» Anonymkode: 484b5...ada 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #105 Del Skrevet 26. mai 2021 Rotemor skrev (3 timer siden): Det er så tåpelig når normalvektige kategoriseres som lubben eller tykk. Som om normalen er å være veldig tynn. Det er det ikke. Det er forskjell på veldig tynn og slank. Anonymkode: 6dc7f...bfe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #106 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er 165 cm høy, og veier 65 kg. Jeg trener styrke. Ifølge bmi er jeg normalvektig, men øverst på skala på normalvekt med en bmi på 24. Jeg synes likevel ikke jeg er lubben og blir litt trist over å lese en del av kommentarene. Jeg legger ved et bilde av meg faktisk, fordi jeg vil vise min bmi på 24. Jeg vet ikke om noen ser på meg som lubben, men jeg har alltid følt at jeg ser normal og frisk ut. Anonymkode: f184f...e93 Kanskje folk skal slutte å tenke på bmi, og heller tenke på fettprosent i stedet? Bmi sier ingenting om hva kroppen består av. Fettprosent derimot. Jeg selv har normal bmi, men ligger på 18 i fettprosent. Dette gjør jo at jeg ser veldig slank ut, sammenlignet med andre som gjerne har samme høyde og vekt som meg, men som har høyere fettprosent. Anonymkode: 92d63...937 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #107 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 17.41): Ja, når man er så overvektig at formene faktisk forsvinner og man bare blir en "ball" så er det jo forståelig. Men det skal mye til for at en kvinne blir det, om hun er heldig med genene. Jeg er nok litt heldig der. Anonymkode: b70a0...d21 Og jeg er motsatt. Eser fort ut av fasong, veier ikke så mye for mye, men fettet er så rart fordelt så ser fort feit ut selv om jeg ikke egentlig er det. Anonymkode: 69a8a...889 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. mai 2021 #108 Del Skrevet 26. mai 2021 Jeg er helt enig i at lubben ikke bør brukes om folk som har fedme, helt klart. Men samtidig synes jeg noen overdriver når de mener at slanke, men utrente folk er lubne. Lubben betyr per def (slå opp i en ordbok) rund, fyldig. Jeg mener derfor det er mest riktig å bruke det begrepet om folk som ligger helt i øvre del av normalområdet/på grensa mellom normalvekt og overvekt. Å være slank, men utrent er jo det som i gamle dager ble kalt å være normal Nå har jeg mer inntrykk av at vi er en utrydningstrua rase i en verden der alle er enten topptrente eller bælfeite. Beklager språket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 26. mai 2021 #109 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 165 cm høy, og veier 65 kg. Jeg trener styrke. Ifølge bmi er jeg normalvektig, men øverst på skala på normalvekt med en bmi på 24. Jeg synes likevel ikke jeg er lubben og blir litt trist over å lese en del av kommentarene. Jeg legger ved et bilde av meg faktisk, fordi jeg vil vise min bmi på 24. Jeg vet ikke om noen ser på meg som lubben, men jeg har alltid følt at jeg ser normal og frisk ut. Anonymkode: f184f...e93 Viltig å huske på at de som kommenterer voldsomt og i dybden har et ekstremsykelig forhold til mat og kropp. Det som er mest festlig, er at enkelte av dem avogtil poster bilder av seg selv i ny og ne i helt andre tråder. Og.....de er virkelig ikke fruktfat. Ofte supervanlige, keitete osv. Som er helt greit, men det man egentlig finner i disse trådene er en god porsjon kropps- og kvinnehat. Jeg mener, hvor mange tilsvarende tråder har vi om mannekroppen - og svarer de superengasjert med 500 bildeeksempler der? Nope De er forstyrra, og er bare ute etter å så usikkerhet på en stor plattform. Ikke alle har vett nok i knotten til å se det selv. Du ser jo btw amazing og ytterst normalvektig ut. Liker lubben og jeg, men dette er og blir aldri det. Akkurat som at en BMI på 16 aldri blir «slank». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #110 Del Skrevet 26. mai 2021 Spiller det noen rolle??For en diskusjon. Totalt uinteressant hva dere syns om kvinnekroppen. Get over yourself 🙄 Anonymkode: 4189d...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #111 Del Skrevet 26. mai 2021 6 minutter siden, Fnuggolina said: Viltig å huske på at de som kommenterer voldsomt og i dybden har et ekstremsykelig forhold til mat og kropp. Det som er mest festlig, er at enkelte av dem avogtil poster bilder av seg selv i ny og ne i helt andre tråder. Og.....de er virkelig ikke fruktfat. Ofte supervanlige, keitete osv. Som er helt greit, men det man egentlig finner i disse trådene er en god porsjon kropps- og kvinnehat. Jeg mener, hvor mange tilsvarende tråder har vi om mannekroppen - og svarer de superengasjert med 500 bildeeksempler der? Nope De er forstyrra, og er bare ute etter å så usikkerhet på en stor plattform. Ikke alle har vett nok i knotten til å se det selv. Du ser jo btw amazing og ytterst normalvektig ut. Liker lubben og jeg, men dette er og blir aldri det. Akkurat som at en BMI på 16 aldri blir «slank». Jeg syns og det er en gjenganger at de som kommenterer mest er de som selv er opptatt av vekt, og projiserer det over på andre. Jeg holder klokelig kjeft og bryr meg ikke, de eneste som kommenterer min vekt er folk som er opphengt i vekt. For meg er vekt totalt uinteressant og verdens kjedeligste tema, men jeg blir til tider selvbevisst av kommentarer på at jeg bør legge på meg. At folk gidder. Jeg har aldri kommentert en kropp høylytt Anonymkode: 484b5...ada 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #112 Del Skrevet 26. mai 2021 Jeg er 164 og veier 57 kg. Jeg anser meg selv som lett-lubben, uten at jeg assosierer det med noe negativt. Fettet ligger mer på enkelte plasser det absolutt ikke hadde trengt å ligge på. Bruker xs-s i klær, men jeg er absolutt ikke syltynn og kategoriseres av de fleste som slank. Poenget er at man trenger ikke veie 80 + for å være på grensen til eller lubben. Fett fordeles ulikt. Synes forøvrig at de fleste bildene som er lagt ut starter på tjukk fremfor lubben tbh, men overvekt er så sinnsykt normalisert nå. Anonymkode: b11f2...306 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 26. mai 2021 #113 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 164 og veier 57 kg. Jeg anser meg selv som lett-lubben, uten at jeg assosierer det med noe negativt. Fettet ligger mer på enkelte plasser det absolutt ikke hadde trengt å ligge på. Bruker xs-s i klær, men jeg er absolutt ikke syltynn og kategoriseres av de fleste som slank. Poenget er at man trenger ikke veie 80 + for å være på grensen til eller lubben. Fett fordeles ulikt. Synes forøvrig at de fleste bildene som er lagt ut starter på tjukk fremfor lubben tbh, men overvekt er så sinnsykt normalisert nå. Anonymkode: b11f2...306 Avhengig av alder, er en normal sunn kvinnes fettprosent på 21-36 prosent og menns på 8-25 prosent. Det er så sinnsykt normalisert å ikke aksepterer helt sunne og normale kvinnekropper. Det er liksom ikke greit mer å ha normal fettprosent - da er man utrent, tjukk, osv. Trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #114 Del Skrevet 26. mai 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (9 minutter siden): Avhengig av alder, er en normal sunn kvinnes fettprosent på 21-36 prosent og menns på 8-25 prosent. Det er så sinnsykt normalisert å ikke aksepterer helt sunne og normale kvinnekropper. Det er liksom ikke greit mer å ha normal fettprosent - da er man utrent, tjukk, osv. Trist. Har det motsatte inntrykket. Jeg synes i hvert fall at min kropp er normal, selv om jeg anser meg som lett-lubben, Anonymkode: b11f2...306 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 26. mai 2021 #115 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 165 cm høy, og veier 65 kg. Jeg trener styrke. Ifølge bmi er jeg normalvektig, men øverst på skala på normalvekt med en bmi på 24. Jeg synes likevel ikke jeg er lubben og blir litt trist over å lese en del av kommentarene. Jeg legger ved et bilde av meg faktisk, fordi jeg vil vise min bmi på 24. Jeg vet ikke om noen ser på meg som lubben, men jeg har alltid følt at jeg ser normal og frisk ut. Anonymkode: f184f...e93 Du ser veldig flott ut. Ikke lubben du. Helt normal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #116 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg syns og det er en gjenganger at de som kommenterer mest er de som selv er opptatt av vekt, og projiserer det over på andre. Jeg holder klokelig kjeft og bryr meg ikke, de eneste som kommenterer min vekt er folk som er opphengt i vekt. For meg er vekt totalt uinteressant og verdens kjedeligste tema, men jeg blir til tider selvbevisst av kommentarer på at jeg bør legge på meg. At folk gidder. Jeg har aldri kommentert en kropp høylytt Anonymkode: 484b5...ada Men da burde du kanskje ikke gå en på en tråd som faktisk handler om kropper og hva som anses som he holdsvis lubben og tykk? Jeg synes faktisk det er en veldig interessant tråd, fascinerende å se hva andre anser som tykk, som lubben, som normalt, som tynn, som slank, og til og med som rippa, der jeg trodde det var ganske klare kriterier. Der jeg ser en noenlunde trent kvinne ser en annen en overtrent kvinne, der jeg ser en ekstremt usunn kvinne ser andre en fin og lubben kvinne. Tråden viser jo virkelig at preferanser er så forskjellige at det ikke finne et ideal, og at enhver kropp kan være noen ideal. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så deilig at folk (Menn) på KG ikke kan definere hva jeg opplever som lubbent. Anonymkode: d9a1d...319 Ikke sant! Og at du heller ikke kan definere hva jeg opplever som lubben! Spørsmålet var hva man anser som lubben, ikke hva fasitsvaret på tynn/slank/veltrent/lubben/kraftig/fyldig/tykk etc er, for det finnes nok ikke. Anonymus Notarius skrev (1 time siden): Jeg er helt enig i at lubben ikke bør brukes om folk som har fedme, helt klart. Men samtidig synes jeg noen overdriver når de mener at slanke, men utrente folk er lubne. Lubben betyr per def (slå opp i en ordbok) rund, fyldig. Jeg mener derfor det er mest riktig å bruke det begrepet om folk som ligger helt i øvre del av normalområdet/på grensa mellom normalvekt og overvekt. Å være slank, men utrent er jo det som i gamle dager ble kalt å være normal Nå har jeg mer inntrykk av at vi er en utrydningstrua rase i en verden der alle er enten topptrente eller bælfeite. Beklager språket. Og de som er lubne har runde myke former på den kanskje slanke kroppen sin, i stedet for kantete eller definerte former. Det er jo ganske normalt å være litt lubben. Anonymkode: 29b0f...7b9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 26. mai 2021 #117 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 18.31): Alt over 55KG er uaktuelt. Anonymkode: 49097...bd8 Da er du ikle særlig hetero altså... Om man går løs på en hval som veier mer enn en, er jo en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #118 Del Skrevet 27. mai 2021 Husk utsagnet: "kameraet putter på 10kg". Min kropp (bmi 19, fettprosent 13,5) er ikke helt ulik noen av de som blir betegnet som lubne her. Vel å merke har jeg lite former (alltid hatt rektangulær kroppsform) og mangelen på en smal midje får meg kanskje til å se "større ut". Dette gjelder mest forfra, fra siden er det ingen tvil om at jeg er slank. Men sammenligner forfra siden de fleste bildene i denne tråden er tatt forfra. Uansett.... Jeg som er veldig tynn (men som ser noe større ut på bilder) kunne endt opp i lubben-skalaen her. Hva er normalt, da? Må man ned i undervekt for å se normal ut? Anonymkode: 6fe2a...c2c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #119 Del Skrevet 27. mai 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Husk utsagnet: "kameraet putter på 10kg". Min kropp (bmi 19, fettprosent 13,5) er ikke helt ulik noen av de som blir betegnet som lubne her. Vel å merke har jeg lite former (alltid hatt rektangulær kroppsform) og mangelen på en smal midje får meg kanskje til å se "større ut". Dette gjelder mest forfra, fra siden er det ingen tvil om at jeg er slank. Men sammenligner forfra siden de fleste bildene i denne tråden er tatt forfra. Uansett.... Jeg som er veldig tynn (men som ser noe større ut på bilder) kunne endt opp i lubben-skalaen her. Hva er normalt, da? Må man ned i undervekt for å se normal ut? Anonymkode: 6fe2a...c2c Er det ikke benbygning som avgjør om noen ser større ut på bilder da? Jeg har 19 i bmi men er også atletisk bygget og arvet min fars brede skuldre. Så på bilder ser jeg større ut enn venninner som veier 5-15 kg mer enn meg siden de er smalere bygget (med mer fett) Anonymkode: 484b5...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #120 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke benbygning som avgjør om noen ser større ut på bilder da? Jeg har 19 i bmi men er også atletisk bygget og arvet min fars brede skuldre. Så på bilder ser jeg større ut enn venninner som veier 5-15 kg mer enn meg siden de er smalere bygget (med mer fett) Anonymkode: 484b5...ada Uten å være ekspert på området er det vel sammensatt av flere faktorer. Jeg ser slank ut i ansiktet og over brystene. Veldig markerte kinnbein og kragebein. Men midja mi er nesten firkanta, haha! Anonymkode: 6fe2a...c2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå