AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #81 Skrevet 27. mai 2021 51 minutter siden, Epictetus said: "Hei kjære mannen min. Jeg og Per hadde så heftig sex når vi var unge, og jeg har behov for å møte ham for å se om vi fortsatt har kjemi. Kanskje det kan bli noe mellom oss som jeg savner i vårt forhold . Vi skal møtes for en kaffe i morgen for å finne ut av ting." Hvis ts kan si dette til sin mann i forkant er det ikke utroskap. Hvis ikke, er det et brudd på ekteskapsløftet. Enig i dette... Anonymkode: 417c9...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #82 Skrevet 27. mai 2021 Du skriver at mannen din elsker deg. Elsker du mannen din? Anonymkode: 10794...3aa 2
Era Vulgaris Skrevet 27. mai 2021 #83 Skrevet 27. mai 2021 Alterego666 skrev (14 timer siden): Det er veldig få mennesker som utretter noe i livet som ikke samtidig sårer noen som står dem nær. Dessverre. Nøyaktig hva blir eventuelt utrettet her? Det er jo ikke akkurat som at TS kommer til å gjøre en stor ting for menneskeheten ved å rote i fortiden. Når det er sagt, er det kanskje ikke så dumt å ta en kaffe med denne eksen. Da kan TS få litt mer klarhet i egne følelser, noe jeg tror vil være helt avgjørende for å kunne ta en vel overveid vurdering av veien videre. 5
Gjest Alterego666 Skrevet 27. mai 2021 #84 Skrevet 27. mai 2021 Era Vulgaris skrev (41 minutter siden): Nøyaktig hva blir eventuelt utrettet her? Min kommentar var av mer generell art. Jeg har vært i en tilsvarende situasjon som TS, og nettopp fordi mange uskyldige kan bli lidende synes jeg ikke det er opp til meg å gi råd.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #85 Skrevet 27. mai 2021 Har dessverre ingen råd, men kjenner meg veldig igjen. Det er så slitsomt. Anonymkode: 640b1...cb0
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #86 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du skriver at mannen din elsker deg. Elsker du mannen din? Anonymkode: 10794...3aa Ja, av hele mitt hjerte. Men det er en annen kjærlighet til han mot den til han andre. Anonymkode: 47118...e45
Oxytenis Skrevet 27. mai 2021 #87 Skrevet 27. mai 2021 https://podcasts.apple.com/no/podcast/foreldrerådet/id1093425712?l=nb&i=1000522854863 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #88 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, av hele mitt hjerte. Men det er en annen kjærlighet til han mot den til han andre. Anonymkode: 47118...e45 Hvis dette er 25 år siden, så må du ha blitt voksen til nå. Foreslår at du prøver å være det. Du har ansvar for mannen din sine følelser og det dere har bygget sammen, det betyr at når det blir vanskelig, og det skulle vel dessuten bare mangle at en ungdomsforelskelse føltes annerledes enn hverdag nr 6700 med mannen som er pappa til ungene dine. Seriøst, skjerp deg. Vær glad du opplevde ungdomsforelskelse i ungdommen, og vær glad du har en voksen kjærlighet i voksenlivet. Eat pray love generasjonen slutter altså aldri å imponere.. ! Anonymkode: 021c0...fea 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #89 Skrevet 28. mai 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Ja, av hele mitt hjerte. Men det er en annen kjærlighet til han mot den til han andre. Anonymkode: 47118...e45 Hvordan kan du egentlig kalle det du har for den andre kjærlighet? Å være betatt (eller besatt?) og kanskje til og med forelsket, den kan jeg gå med på.. Men kjærlighet til en mann du absolutt ikke har kjent på et kvart århundre? Du aner ikke hva slags menneske han er nå. Han kan ha verdens verste verdier, han kan ha blitt en kvinnehater, han kan ha null empati for mennesker og dyr, eller han kan være en som nekter å jobbe og snylter penger på ørten forskjellige kjærester, han kan ha milliongjeld, han kan være voldelig osv osv osv. Hvordan kan du mene at det er kjærlighet? Jeg tviler ikke på det det VAR kjærlighet, men den kjærligheten kan ikke overføres direkte fra fortid til nåtid. Du elsker den 25 år gamle versjonen av ham, som fikk deg til å føle følelser som du nå savner. Ganske egoistisk det også synes jeg. Anonymkode: 417c9...9a1 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #90 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 22.53): Takk. Er veldig splittet. Magefølelsen sier en ting, og hjernen en annen ting. Anonymkode: 47118...e45 Noen av oss har faktisk kommet til stadiet der rasjonell tenking styrer over instinktene. Anbefales! Dessuten: 25 år siden. Seriøs? Denne mannen har blitt en annen, akkurat som du. Anonymkode: 46695...713 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #91 Skrevet 28. mai 2021 911 skrev (21 timer siden): Nå er jeg og min partner så trygge på hverandre at jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å la henne ta en kaffe med en tidligere flørt/kjæreste. Det er heller ikke opp til meg å bestemme hva hun velger å gjøre. Jeg er litt enig med deg at følelsesmessig kan det være på grensen til utroskap, men selve settingen med en prat over en kopp kaffe er ikke utroskap. Slik jeg tolker TS så rydder hun opp i forholdet sitt om hun ser at denne andre er noen hun vil satse på. Nå er jeg nokså tolerant, så en klem og kanskje et kyss hadde jeg klart å takle, men forventer at hun informerer meg underveis (og det gjør hun også). Hvis du hadde godtatt meldingen jeg siterer under her så synes jeg TS bør følge rådet ditt ja. Epictetus skrev (19 timer siden): "Hei kjære mannen min. Jeg og Per hadde så heftig sex når vi var unge, og jeg har behov for å møte ham for å se om vi fortsatt har kjemi. Kanskje det kan bli noe mellom oss som jeg savner i vårt forhold . Vi skal møtes for en kaffe i morgen for å finne ut av ting." Hvis ts kan si dette til sin mann i forkant er det ikke utroskap. Hvis ikke, er det et brudd på ekteskapsløftet. Anonymkode: c16b6...e79
911 Skrevet 28. mai 2021 #92 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvis du hadde godtatt meldingen jeg siterer under her så synes jeg TS bør følge rådet ditt ja. Anonymkode: c16b6...e79 Hva jeg godtar eller ikke godtar skal ikke være utslagsgivende for hva TS bør gjøre. Vi er to helt ulike personer med kanskje ulikt syn på utroskap. Det kan godt være at jeg godtar "utroskap", men det betyr ikke at jeg anbefaler TS å være utro. Vi er i to ulike forhold. TS får mange gode og ulike råd. Hun må tenke nøye gjennom hva hun vil gjøre. Det er gått 25 år og denne ungdomsforelskelsen kan være en totalt annen person nå. For at hun skal få han "ut av hodet sitt", noe jeg er sikker på at hun gjør, synes jeg at hun bør treffe han for en kaffe og en vennskapelig prat. Når hun har møtt han kan hun seriøst vurdere om dette er noe hun vil satse på. Jeg tror hun glorifiserer minnet om denne personen, men jeg, og ingen andre enn TS heller, vet dette sikkert og heller ikke utfallet av et eventuelt møte. Jeg håper bare det beste for henne og ønsker henne lykke til. Svært vanskelig situasjon å være i. Uten sammenlikning for øvrig har jeg møtt flere av mine "crush" fra skoletiden, men ingen av disse har nå vært noe jeg ville risikert ekteskapet mitt for. Når jeg skriver "møtt" så har det vært tilfeldig og ikke avtalte møter. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #93 Skrevet 28. mai 2021 Ts her. Det er ikke sånn at jeg automatisk hadde hoppet til køys, eller blitt med han hjem. Så klart kan jeg ta feil angående tankene mine om han, men jeg kan jo også ha rett? Du som nevnte noe om kjærlighet. Det jeg føler for disse to er ulik kjærlighet. Jeg elsker jo også barna mine, og mine egne foreldre. Men det er også ulik kjærlighet. Kjærlighet er ingen fast form. skal bruke helgen på å dykke ned i tankene mine. Anonymkode: 47118...e45 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #94 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 9.58): Se for deg at partneren din drømmer om eksen og tar en kaffe med de for å "rydde i følelsene" som du kaller det, hadde du synes det var greit? Dette ER UTROSKAP, det er allerede emosjonell utroskap fra ts sin side og nå er hun på vei til å dra det inn i livet sitt også. Anonymkode: c16b6...e79 Ganske overrasket over de firkantede meningene her. Det er ikke utroskap å drømme om andre nei. I løpet av et langt liv, i dette tilfellet 25 år, er det helt naturlig å tenke seg om, eller å dagdrømme, kall det hva du vil. Dere som mener annet må være naive. Anonymkode: 925e9...79d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #95 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan kan du egentlig kalle det du har for den andre kjærlighet? Å være betatt (eller besatt?) og kanskje til og med forelsket, den kan jeg gå med på.. Men kjærlighet til en mann du absolutt ikke har kjent på et kvart århundre? Du aner ikke hva slags menneske han er nå. Han kan ha verdens verste verdier, han kan ha blitt en kvinnehater, han kan ha null empati for mennesker og dyr, eller han kan være en som nekter å jobbe og snylter penger på ørten forskjellige kjærester, han kan ha milliongjeld, han kan være voldelig osv osv osv. Hvordan kan du mene at det er kjærlighet? Jeg tviler ikke på det det VAR kjærlighet, men den kjærligheten kan ikke overføres direkte fra fortid til nåtid. Du elsker den 25 år gamle versjonen av ham, som fikk deg til å føle følelser som du nå savner. Ganske egoistisk det også synes jeg. Anonymkode: 417c9...9a1 Eller han kan være alt hun tror eller drømmer om at han er. Det beste er å finne det ut ved enten å slå det fra seg (en kjapp kaffe kan gjøre utslaget), eller hun finner ut at gnisten er en annen enn hos ektemannen (der finnes ikke særlig gnist fra hennes side, slik jeg skjønner det). Egoistisk? Det kan så være, det er like egoistisk å være i et forhold hvor mannen ikke får henne fullt og helt fordi hun tenker på annen person. Enig? Anonymkode: 925e9...79d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #96 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 19.18): For 25 år siden var jeg sammen med en fyr. Det var lidenskapelig, ekte og lykkelig. Vi planla fremtiden sammen, men så tok det brått slutt, og vi avsluttet forholdet. Jeg har fått (ny) mann som behandler meg som en dronning, barn og bor i et fint hus med en nokså grei jobb. Likevel klarer jeg ikke å slutte å tenke på «the blast from the past». Spesielt det siste året. Drømmene tar over, jeg drømmer om at vi har sex, møtes og masse annet. I drømmene er jeg lykkelig i et enkelt liv. På grunn av disse drømmene tar tankene over i hverdagen, og nå sliter jeg veldig med om jeg bør ta kontakt? Av det jeg vet er han alene og uten barn.... Anonymkode: 47118...e45 Hvis du vil rive ned alt det du har bygget opp iløpet av disse årene, kjør på! Men du må vurdere nøye om det er verdt det. Anonymkode: 1db81...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #97 Skrevet 28. mai 2021 Epictetus skrev (22 timer siden): "Hei kjære mannen min. Jeg og Per hadde så heftig sex når vi var unge, og jeg har behov for å møte ham for å se om vi fortsatt har kjemi. Kanskje det kan bli noe mellom oss som jeg savner i vårt forhold . Vi skal møtes for en kaffe i morgen for å finne ut av ting." Hvis ts kan si dette til sin mann i forkant er det ikke utroskap. Hvis ikke, er det et brudd på ekteskapsløftet. Er det slik at du også sier slik til din ektefelle? Du kan jo ha hatt bedre sex med din ex enn du har med din nåværende, men forteller du det? Mener du virkelig at det er vits i å fortelle dette til mannen? Hva om en kaffe løser alt og hun kan komme ut av drømmene? Er det fortsatt utroskap? Isåfall tenker jeg at det finnes utroskap over hele linja. En kaffe er innafor, ferdig med det. Man eier kun seg selv, ingen andre. Det er som med barna våre. De er til låns. Ikke all kjærlighet varer evig, er vel derfor skilsmisseraten er på 50 %, ikke sant? Anonymkode: 925e9...79d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #98 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du vil rive ned alt det du har bygget opp iløpet av disse årene, kjør på! Men du må vurdere nøye om det er verdt det. Anonymkode: 1db81...6b5 Man river ikke alt ned av en kaffe. Slutt å komme med slik skremselspropaganda! Anonymkode: 925e9...79d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #99 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Det er ikke sånn at jeg automatisk hadde hoppet til køys, eller blitt med han hjem. Så klart kan jeg ta feil angående tankene mine om han, men jeg kan jo også ha rett? Du som nevnte noe om kjærlighet. Det jeg føler for disse to er ulik kjærlighet. Jeg elsker jo også barna mine, og mine egne foreldre. Men det er også ulik kjærlighet. Kjærlighet er ingen fast form. skal bruke helgen på å dykke ned i tankene mine. Anonymkode: 47118...e45 Nei, kjærlighet kommer i mange varianter. Ha en riktig fin og avslappet helg. Anonymkode: 925e9...79d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #100 Skrevet 28. mai 2021 Er har du jo åpenbart (??) blitt forelsket i, og lagd deg et liv sammen med en annen mann. Jeg tenker at problemet her ikke er xen din, men forholdet du er i nå. Er man lykkelig i et forhold, så sitter man ikke i åresvis å lengter etter noe annet. Anonymkode: d60a7...723 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå