AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #21 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Men når man merker noe til de må man kanskje gjøre noe? Håper min også går bort av seg selv 🤞🏻 Anonymkode: ef65a...d93 Ja, ville bare få frem at det er helt vanlig og at de kan forsvinne av seg selv uten at man merker noe. Anonymkode: 64c2c...897 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #22 Skrevet 24. mai 2021 Jeg får store folikkelcyster (ca 5x5cm) hver eneste måned, men de kommer og går. Ble oppdaget ved en tilfeldighet første gang, da var jeg sikker på at jeg hadde kreft i en måned, til jeg var på ny kontroll og fikk vite at den var borte, at det er helt normal med folikkelcyster. Siden mine blir litt større enn normalen på ca 2x3 cm, har jeg vært på endel ul pga dette. Jeg merker dem ikke. De sprekker ikke, de «går tilbake». Kanskje det bare er sånn for deg og? Anonymkode: cb3e8...7bf
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #23 Skrevet 24. mai 2021 Hadde en del smerter og prøvde å bli gravid en stund uten hell i 20 årene. Fikk beskjed av gyn at jeg var full av cyster... så fikk jeg liksom ikke mer informasjon. Kom brått på og ble forvirret. Uavhengig av det endret jeg livsstil en del. Alt av menssmerter forsvant. Fikk sent i 30 årene plutselig 2 barn uplanlagt. Anonymkode: aa690...8d1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #24 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei kan ikke huske at hun sa hva slags cyste det var, bare at jeg fikk ny time for å følge med på den...Oi hvordan var det å få den fjernet? Var du sengeliggende lenge etter operasjon?😊 Det ble en litt lengre operasjon enn planlagt fordi de fant endometrioseforandringer i buken og jeg mistet en del blod. Var oppe på beina allerede samme dag (kun til toalettet) og ble skrevet ut dagen etter. Måtte være forsiktig med enkelte bevegelser og tunge løft, og jeg brukte latterlig lang tid på å komme meg opp av senga den første uka fordi jeg var så øm i operasjonssårene. Men formen var egentlig fin allerede fra dag 2-3, bortsett fra at jeg var litt "bevegelseshemmet", men jeg var oppegående og ting fungerte greit. Jeg er ingen ekspert, men som jeg har forstått så vokser disse cystene som oftest veldig sakte. Min endret ikke størrelse på ett år, og jeg måtte egentlig ikke fjerne den siden jeg ikke hadde noen symptomer, men siden det var en ørliten usikkerhet angående hvilken type cyste det var så valgte jeg å takke ja til operasjon. Anonymkode: d9a16...721
Minime0 Skrevet 28. mai 2021 #25 Skrevet 28. mai 2021 Hei! Jeg hadde en cyste (vanncyste) på 5x7cm i sep2017. Fant den når jeg var på undersøkelse pga en spontanabort. Hadde allerede en del smerter pga sa, så tenkte ikke noe over cysta med det første. Var på 4-5 kontroller etter, og hadde «menssmerter» hele tiden. Noen dager var de ok men andre helt forferdelige.. siste kontroll var i des17 og da hadde den krympet til 3x4cm, så de valgte å ikke gjøre noe med den. Og cysta sprakk av seg selv i romjulen. Skal ærlig si at det var veeeeldig vondt! Fra den sprakk til smertern var borte tok det 10min. Etter det var det som om ikke noe hadde skjedd. Ble gravid og fikk en sønn mar19. Har hatt en del smerter i en lengere periode, var akk med gyn og fant en cyste på 4-5mm, men det kunne også være et egg (?)😅 siden jeg har sluttet med p-sprøyte. Men fant ut at jeg har PCOS. Så da ble alt litt enklere å forstå hvorfor jeg har smerter og uregelmessige sykluser tidligere.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #26 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 17.09): Nei kan ikke huske at hun sa hva slags cyste det var, bare at jeg fikk ny time for å følge med på den...Oi hvordan var det å få den fjernet? Var du sengeliggende lenge etter operasjon?😊 Anonymkode: ef65a...d93 Ikke meg du spurte, men man er sykemeldt i 1-2 uker etter kikkhull. Tok 4 uker før jeg kunne trene og følte meg som meg selv igjen Jeg fjernet en appelsin-str sjokoladecyste i eggstokken, og masse endo-vev rundt forbi i buken. Sårt etterpå og jeg sov mye, men det gikk helt greit. Anonymkode: c2af7...652
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå