AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #41 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hehe, det er jeg veldig sikker på at jeg ikke er, men takk for info 😄👍 Har hørt at flere gravide opplever det, faktisk! Og gratulerer så mye med graviditeten! ❤️ TS Anonymkode: 413c8...e44 Da er det utelukket forklaring 😄 Tusen takk for gratulasjon, og så interessant for meg at du har hørt om flere gravide som opplever det 🤭💞 Jeg har aldri hørt noe som helst som kan tyde på at det er farlig eller kan være skumle årsaker til å svelge spyttet sitt, og jeg er godt belest og googler mye. Håper du finner en ro rundt situasjonen, men om ikke bør du ta kontakt med lege, om så bare for å få hjelp til å legge det bak deg ☀️ Anonymkode: 40744...b9f
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #42 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er det utelukket forklaring 😄 Tusen takk for gratulasjon, og så interessant for meg at du har hørt om flere gravide som opplever det 🤭💞 Jeg har aldri hørt noe som helst som kan tyde på at det er farlig eller kan være skumle årsaker til å svelge spyttet sitt, og jeg er godt belest og googler mye. Håper du finner en ro rundt situasjonen, men om ikke bør du ta kontakt med lege, om så bare for å få hjelp til å legge det bak deg ☀️ Anonymkode: 40744...b9f Tusen takk for veldig hyggelig svar! 😀 Jeg håper at jeg klarer å legge dette bak meg snart, og det er betryggende å høre om andre som kan oppleve det samme uten at det trenger å være farlig 😊 TS Anonymkode: 413c8...e44 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #43 Skrevet 24. mai 2021 Det skjer meg veldig ofte og har gjort det i flere år. Noen ganger bare med spytt, ikke en gang mat/drikke. Tror det ligger i famlien for mamma og mormor satte også ofte i halsen. Jeg har reflux/sure oppstøt vet ikke om det er sammenheng eller om jeg bare er for uoppmerksom når jeg spiser og drikker. Har ikke tenkt at det kan være noe galt så har aldri tatt opp dette med noe lege. Hva tenker du det kan være symptom på siden du er bekymret? Tror det er ganske vanlig altså. Anonymkode: 41ffe...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #44 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det skjer meg veldig ofte og har gjort det i flere år. Noen ganger bare med spytt, ikke en gang mat/drikke. Tror det ligger i famlien for mamma og mormor satte også ofte i halsen. Jeg har reflux/sure oppstøt vet ikke om det er sammenheng eller om jeg bare er for uoppmerksom når jeg spiser og drikker. Har ikke tenkt at det kan være noe galt så har aldri tatt opp dette med noe lege. Hva tenker du det kan være symptom på siden du er bekymret? Tror det er ganske vanlig altså. Anonymkode: 41ffe...e3c Tusen takk for innspill! Det hjelper å høre at andre også opplever det og mener at det er helt normalt. Jeg har dessverre helseangst, og tolker ethvert «nytt» symptom fra kroppen som potensielt farlig 🙈 TS Anonymkode: 413c8...e44
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #45 Skrevet 25. mai 2021 Jeg har en samboer som setter ting i halsen annen hver dag, minst. Tror han har noe problemer med halsen da han lager mye rare pustelyder om natten og snorker og står i også, men han vil ikke sjekke seg så.. Ellers tror jeg ikke en gang i uken er så uvanlig egentlig, tipper jeg gjør det minst annen hver uke uten at jeg har tenkt over det før. Anonymkode: 87175...b9c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #46 Skrevet 25. mai 2021 Jeg gjør det stadig vekk. Jeg innbiller meg at jeg puster samtidig som jeg svelger og at det derfor er "åpen sluse" i begge rør. Skjer særlig hvis jeg skal spise/drikke raskt. Men om det er riktig, vet jeg ikke. Anser det ikke som et problem, men plagsomt og ubehagelig kan det være. Anonymkode: 283c1...ede 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #47 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da er det utelukket forklaring 😄 Tusen takk for gratulasjon, og så interessant for meg at du har hørt om flere gravide som opplever det 🤭💞 Jeg har aldri hørt noe som helst som kan tyde på at det er farlig eller kan være skumle årsaker til å svelge spyttet sitt, og jeg er godt belest og googler mye. Håper du finner en ro rundt situasjonen, men om ikke bør du ta kontakt med lege, om så bare for å få hjelp til å legge det bak deg ☀️ Anonymkode: 40744...b9f ALS og MS kan ha svelgevansker som tidlig symptom. Veldig, veldig sjeldent da. Anonymkode: 161ed...3a5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #48 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en samboer som setter ting i halsen annen hver dag, minst. Tror han har noe problemer med halsen da han lager mye rare pustelyder om natten og snorker og står i også, men han vil ikke sjekke seg så.. Ellers tror jeg ikke en gang i uken er så uvanlig egentlig, tipper jeg gjør det minst annen hver uke uten at jeg har tenkt over det før. Anonymkode: 87175...b9c AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjør det stadig vekk. Jeg innbiller meg at jeg puster samtidig som jeg svelger og at det derfor er "åpen sluse" i begge rør. Skjer særlig hvis jeg skal spise/drikke raskt. Men om det er riktig, vet jeg ikke. Anser det ikke som et problem, men plagsomt og ubehagelig kan det være. Anonymkode: 283c1...ede Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare, det er virkelig beroligende ❤️ Setter stor pris på det. TS Anonymkode: 413c8...e44
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #50 Skrevet 25. mai 2021 Sylvelin skrev (10 minutter siden): Ja det gjør jeg.😁 «Godt» å høre for en med helseangst 🙈 Hvor ofte skjer det med deg? TS Anonymkode: 413c8...e44
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #51 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ALS og MS kan ha svelgevansker som tidlig symptom. Veldig, veldig sjeldent da. Anonymkode: 161ed...3a5 Cystisk fibrose har også det å svelge eget spytt feil som symptom. Anonymkode: 507ad...f2a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #52 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 19.45): Ja jeg åså ☺️ Men om du er bekymret så må du ikke alltid ha en veldig alvorlig grunn for å spørre fastlegen din. Ikke at du bør, men mange tenker sånn og om du er redd er det god nok grunn. Anonymkode: 04b27...294 Hvor ofte skjer det med deg, forresten? 😊 TS Anonymkode: 413c8...e44
MissPierce Skrevet 25. mai 2021 #53 Skrevet 25. mai 2021 I perioder så gjør jeg det. Aldri mat og drikke, men luft og spytt. Så har alltid med meg vannflaske i veska/sekken, da det hjelper med litt vann.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #54 Skrevet 25. mai 2021 MissPierce skrev (4 minutter siden): I perioder så gjør jeg det. Aldri mat og drikke, men luft og spytt. Så har alltid med meg vannflaske i veska/sekken, da det hjelper med litt vann. Takk for svar og tips! 😊 Her går det også i spytt 🙈 Hvor ofte skjer det med deg i dine perioder? TS Anonymkode: 413c8...e44
MissPierce Skrevet 25. mai 2021 #55 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Takk for svar og tips! 😊 Her går det også i spytt 🙈 Hvor ofte skjer det med deg i dine perioder? TS Anonymkode: 413c8...e44 Alt fra ett par ganger i uken til mnd i mellom. Nå er det lenge siden heldigvis 😅
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #56 Skrevet 25. mai 2021 MissPierce skrev (3 minutter siden): Alt fra ett par ganger i uken til mnd i mellom. Nå er det lenge siden heldigvis 😅 Så bra det er lenge siden nå, det er ubehagelig altså! 😅 Kan se ut som det er ganske vanlig da, «heldigvis», men veldig plagsomt 🙈 Jeg blir så opphengt i det også, blir redd for å svelge feil igjen etterpå i flere dager 🙈 TS Anonymkode: 413c8...e44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå