AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Del Skrevet 23. mai 2021 Vi liker godt Jeremia og har sett på ulike varianter: Jeremiah / Jeremias / Jeremian. Vi har også vurdert Ezekiel. Hva tror dere funker best? Holder til å Sørlandet, ikke uvanlig med bibelske navn her. Anonymkode: 91676...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi liker godt Jeremia og har sett på ulike varianter: Jeremiah / Jeremias / Jeremian. Vi har også vurdert Ezekiel. Hva tror dere funker best? Holder til å Sørlandet, ikke uvanlig med bibelske navn her. Anonymkode: 91676...9e7 Jeg syns Ezekiel er finere enn Jeremiah/Jeremias etc. Hva med Elon? Uriah? Fine korte bibelske navn som er lette å uttale og er utrolig fine Anonymkode: 3cf69...e63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 23. mai 2021 #3 Del Skrevet 23. mai 2021 Når jeg hører litt uvanlige bibelske navn, tenker jeg automatisk at det må være barn av en prest eller pastor. Er forøvrig sørlending selv og rimelig godt kjent med bibelhistorien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Del Skrevet 23. mai 2021 Synes dere i såfall bør velge den norske versjonen, og ikke ta veien om engelsk, dersom dere ikke går til hebraisk... Dvs Noa, Urias, Jeremias, Esekiel, ikke Noah, Uriah, Jeremiah med stumme, meningsløse H-er på slutten, eller Ezekiel med en på norsk meningsløs Z fordi den vil bli uttalt som en S. Det er jo mange andre bibelnavn også, hva med Malaki eller Habbakkuk? Anonymkode: 48bf2...0ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes dere i såfall bør velge den norske versjonen, og ikke ta veien om engelsk, dersom dere ikke går til hebraisk... Dvs Noa, Urias, Jeremias, Esekiel, ikke Noah, Uriah, Jeremiah med stumme, meningsløse H-er på slutten, eller Ezekiel med en på norsk meningsløs Z fordi den vil bli uttalt som en S. Det er jo mange andre bibelnavn også, hva med Malaki eller Habbakkuk? Anonymkode: 48bf2...0ba Habbakkuk hadde gjort seg ja! 😂 Anonymkode: 99068...f77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 23. mai 2021 #6 Del Skrevet 23. mai 2021 Hvis du kaller barnet for Jeremia/Jeremias, så kan du risikere å få en jeremiade fra dine nærmeste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 24. mai 2021 #7 Del Skrevet 24. mai 2021 Jeremias er fint. Ezekiel er også et fint navn, men jeg ville heller skrevet Esekiel. Hva med Elia/Elias? Salomon? Samuel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #8 Del Skrevet 24. mai 2021 Skjønner at jeg ikke bor på Sørlandet.. Anonymkode: c75c7...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå