Gå til innhold

Er jeg narsist?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det heter ikke nasist men nazist. 

Anonymkode: 3d213...aef

Narsissisme og nazisme er to helt forskjellige ting. Er vel ingen som tenker at dette er det samme ?

Anonymkode: 483f2...0d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er debatt-teknisk latskap og litt ødeleggende for en tråd når man bare lenker, det vanlige er å skrive hva man mener og så kan man eventuelt henvise til kilder. Eller skrive kort hva som står i lenken først.

For å svare på ditt "innlegg", i den grad man kan kalle det for det, så må jeg gjette hva du ønsket å si, og da ender man fort opp med stråmenn. Men jeg antar at poenget ditt er at en narsissist vil si at den er en narsissist?

Jeg mener fremdeles at TS ikke høres ut som en narsissist, og TS lurer bare på om hun er det, hun proklamerer det ikke stolt.

Endret av Cuntzilla
AnonymBruker
Skrevet

Har dere forsøkt å få dere venner på bostedet? 

Nå er det jo litt vanskelig mtp corona, men man har jo lov å ha en liten omgangskrets. Har dere jobb hvor dere jobber med noen dere kunne kalle venner? Har barna venner med foreldre dere kunne vært litt sammen med? Driver de med idrett hvor dere kunne møtt noen? Kjører kommunen/røde kors/etc kurs hvor dere kan delta (dansekurs, sykurs, svømming, dykking, bokklubb, hva enn dere måtte interessere dere får)? Har dere for eks meldt dere som natteravn? Er mange måter man kan bli bedre kjent med mennesker på for å lære om dere har god nok kjemi til å være venner 😊 

Jeg ville ikke flyttet fra en plass barna mine trives på utelukkende fordi jeg ikke hadde venner, spesielt om jeg ikke hadde gjort en innsats for å få meg noen. 

Anonymkode: d85f4...60a

AnonymBruker
Skrevet

Så fordi du vurderer å handle ut i fra egne behov, så er du en narsissist? En personlighetsforstyrret og da, eller? 

Bærer du på mye grunnleggende skam, har lav selvfølelse og er desperat avhengig av andres validering og beundring? Har du grandiost syn på livet? Ikke det, nei..

Anonymkode: 4d9f9...937

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Herregud hvor patetisk går det ann å bli? Jeg bretter ut mitt hjerte og alt dere bryr dere om er en dum skrivefeil.

Fremmede på internett er jordens avskum. Svar på spørsmålet eller ti still!

Anonymkode: c5f33...2cd

Ojda....

Ok:

Det er veldig uheldig å dra barna opp fra et godt oppvekstmiljø.

Har dere prøve ulike ting for å få en sosial omgangskrets? 

Frivillighet? Engasjere dere i barnas aktiviteter/idrett?

FAU?

Det var sånn jeg ble kjent med de i bhg 🤷‍♀️ Nå i første klasse på skole har jeg ikle engasjert meg i noe som helst - og det er forsåvidt korona = ingen blir kjent.

Skrevet

Jeg tror ordet du leter etter er egoist. Det er et godt stykke fra egoist til narsissist. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En narsisisst skjønner ikke selv at han/hun er narsissist, en narsisisst tror ikke det er noe feil med en selv. Innser ikke sine feil og mangler. Store avvik i barndommen. Det er forferdelig, og det går utover narsisisstens nærmeste. Narsisissten har selv hatt en tøff barndom - bare grusomt 

Anonymkode: 68b58...0f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 2.47):

Hei.

Jeg og familien bor på et ganske lite sted som verken jeg eller min mann har et forhold til. Vi kjenner nesten ingen her, og det går ut over min psykiske helse.

Barna har venner her som de trives med og liker å leke med. Jeg og min mann har ingen. Min mann sier at det går bra fordi barna er viktigst, men jeg vet ikke om jeg klarer mer. Jeg har begynt å se på leiligheter på finn og vurderer å flytte med hele familien. Kan jeg gjøre dette? Er jeg narsist? Jeg vil bare bo et sted jeg kjenner folk.

Anonymkode: c5f33...2cd

Nei du er ikke narsist, men det er veldig dårlig gjort og gå bak ryggen på både mann og barn og planlegge å flytte.

Enig med mannen din, ungene er viktigst her. 

Du kan ende opp med at far velger å bli og ungene blir hos ham. 

Du får begynne med en hobby og melde deg på ting, da får du venner.

Anonymkode: 2c50d...f2a

AnonymBruker
Skrevet

Sånn umiddelbart tenker jeg det er egoistisk å flytte bort fra barnas venner og kjente hverdag som de trives i. Men jeg tenker også at det kommer an på flere ting.

Hvor gamle er barna, og hvem er de som personer? Jeg tror den ene datteren min hadde kommet seg mye greiere gjennom en slik flytting enn den andre, selv om begge hadde blitt lei seg. Hvor langt er det snakk om å flytte? Er det mulig for barna å beholde noe kontakt med og kanskje besøke venner der dere bor nå? Er det noe som du/dere tenker vil være bra for barn på nytt sted, som familie nærmere, fritidstilbud de vil ha glede av, skoler eller barnehager dere har hørt mye godt om. Hva er hovedårsakene til at du/dere voksne mistrives, og hva kan eventuelt hjelpe på det? Jeg kjenner ei som flyttet fra bygda hun bodde i med barna (faren var ikke i bildet) fordi hun opplevde baksnakking og regelrett mobbing som først og fremst gikk utover henne selv, og hvor alle ser ut til å trives godt der de bor nå. Datteren hennes syntes det var kjempetøft å flytte, men nå er hun tenåring og sier at hun er glad moren tok den avgjørelsen.  

Hvis dere flytter fra et sted hvor foreldrene mistrives og barna trives til et sted hvor hele familien trives, vil det jo være en fordel for alle. Jeg syns ikke det høres ut som et dilemma med et enkelt svar på, men mye dere må vurdere. 

Anonymkode: 5ef91...486

AnonymBruker
Skrevet

Det er gjerne litt egoistisk å flytte. Men jeg skjønner deg på en måte. Jeg flyttet bort fra venner og familie og bosatte meg der nå eksmannen min var fra. Og nå er jeg stuck. Men jeg kunne aldri dratt ungene vekk herfra for at jeg ville bodd der JEG hadde nettverket mitt. Selv om det hadde vært bra for MIN psykiske helse. Ungene kommer først!

Gjør det deg til en narsissist å sette dine behov foran barnas? En narsissist ville nok gjort det. En narsissist er egoistisk. Men man er ikke narsissist bare ved å være en egoist. Det er en lang kryssliste som skal stemme.

Det jeg lurer på... Er det noen som har beskyldt deg for å være narsissist da du ytret et ønske om å flytte?

Anonymkode: 8cfac...7da

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at da kan du heller ta deg sammen å prøve å skape et lite nettverk for deg selv dersom det er så viktig.

Anonymkode: b55d0...bd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...