Gå til innhold

JEN sin dagbok!


Jen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Joda, formen har kommet seg betraktelig. Tar pillene mine enda, og det tror jeg nok jeg må fortsette med hele svangerskapet. I hvertfall slik det ser ut nå. Så lenge jeg tar det heeelt rolig går det fint, men det er ganske lite som skal til før jeg blir dårlig. Må liksom passe på å holde balansen der. Når jeg gjør husarbeid og slikt holder jeg på i 10 min i slengen, så tar jeg en pause. Men det går greit, nå har jeg blitt så godt "kjent" med denne kvalmen at jeg vet omtrent akkurat hvor grensene går. Bare jeg er forsiktig blir jeg ikke kvalm. Jeg er heldigvis sykemeldt, så jeg har muligheten til å ta det så rolig som det trengs.

Nå har jeg kommet opp i normalvekten min, og ser ikke lenger så anorektisk ut som jeg gjorde en stund. Har fått en fin liten mage og, og det er mye aktivitet i den skal jeg si. Sist jeg var gravid fikk jeg ikke noe særlig mage i det hele tatt, bare en liten bulk helt på slutten. Jeg har like stor mage nå som i 8- 9. mnd sist. Men jeg har hørt at magen vil bli større i 2. svangerskapet. Er ikke så innmari redd for strekkmerker og slikt, det skal jeg takle, men jeg så en dame her en dag med DEN magen, og jeg fikk nesten panikk. Hvordan skal man klare å få ut den kulen der! Det har jo ikke noe med størrelsen på barnet å gjøre, men hvordan barnet ligger, det skjønner jeg, men jeg tror jeg vil grue meg mer til å føde dersom jeg ser ned på DEN digre kulen og vet at "dette skal ut". HJELP! Får bare håpe at fødselen går like raskt som sist. Da tok hele seansen 6 timer, selve utpressingen 10 min. Og som relgel går det vel raskere 2. gang.

Jeg har ikke kjøpt noe selv til lillejenta enda, men jeg tror jeg skal ta en liten handlerunde snart. Har fått en del ting fra moren og søsteren min. De hev seg rundt å begynte shoppingen med en gang de fikk vite at jeg var gravid. Men de sakene jeg fikk med de er veldig nøytrale, for det var før vi visste hva vi fikk. Har lyst å kjøpe noe skikkelig typisk jentete. Vi har faktisk litt problemer med å skjønne at vi får en jente i familien. Mannen min sier at han ikke tror det helt før hun kommer ut. Det er så mye gutter i familien at det føles omtrent som å ha vunnet i lotto. Ikke det at vi ikke hadde blitt glad for gutt altså, men i og med at vi ikke har tenkt oss flere barn er dette bare så perfekt som det kan bli.

Ellers må alle ha lykke til - både de som prøver og de som er gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Åh ! *Litt misunnelig*

De har mye større utvalg til jentebabyer enn til guttene. Eller mer variert i form og farge i alle fall !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Ja nå er det leeenge siden jeg har vært her inne, og mye har skjedd siden sist.

11. august fikk vi en nyyyyydelig liten jente! Er i lykkerus enda! Fødselen var vond, men rask. Lillejenta var 48 cm og 2920 gram. Hun er skikkelig snill og rolig, og sover omtrent hele natta, slik at jeg får hvilt meg godt ut om dagene og har overskudd og energi så det holder.

Så det var det. Nå føles det virkelig verdt det alle dagene med kvalmen. Omtrent med en gang hun var ute, var den borte.

Dere får ha lykke til videre alle som prøver og dere som er gravide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...