Jen Skrevet 1. oktober 2002 #1 Skrevet 1. oktober 2002 Nå er jeg i gang på prøvemåned nr. 3 og føler meg så pass selvsikker at jeg prøver meg på en dagbok. Jeg har ventet lenge på å "manne" meg opp til å tørre å bli gravid igjen, da jeg var skikkelig kvalm og dårlig i mitt første svangerskap. Men nå er jeg i det minste forberedt på det verste. Dessuten har jeg sønnen min som et bevis på at det "går bra til slutt", og det vil nok kunne gjøre det litt lettere å holde ut. Han er også en av grunnene til at jeg har ventet så lenge som jeg har gjort. Tenkte på å bli gravid i fjor og, men da skulle han begynne på skolen og jeg syntes det var viktig for meg å kunne være til stede for han da. Nå er han 7 og så stor at jeg tror han vil takle det selv om jeg blir så syk som sist. Da lå jeg rett ut i 9 mnd. og gikk ned så mye i vekt at jeg så helt skummel ut. Det blir sikkert litt tøft for oss alle om det skulle skje igjen, men vi må prøve å være optimistiske og håpe det ikke vil skje. Det er jo noen år siden sist, så det kan jo tenke seg at et eller annent har forandret seg hos meg slik at jeg slipper det denne gang. Uansett, lysten på et barn til har nå blitt større en frykten for kvalmen. Nå er jeg faktisk i en fruktbar periode (tror jeg- eggløsningen har vært litt forsinket denne gang), og jeg krysser fingre og tær. Jeg har allerede blitt ganske utolmodig, og håper det ikke tar så lang tid. Dere må ha lykke til alle dere som prøver!
pia1006 Skrevet 1. oktober 2002 #2 Skrevet 1. oktober 2002 VELKOMMEN SOM DAGBOKSKRIVER!!!!!!!!!!!!!! Håper veien mot de to blå ikke blir så veldig lang. Du har ihvertfall kommet rett plass til supre damer med masse gode råd. LYKKE TIL!!!!!!!!
Cobra Skrevet 2. oktober 2002 #3 Skrevet 2. oktober 2002 Velkommen hit som dagbokskriver. Ønsker deg lykke til med prøvingen. Krysser fingrene for deg. :D Klem fra Cobra 21+3
Gjest sola Skrevet 2. oktober 2002 #4 Skrevet 2. oktober 2002 hei og velkommen som dagbokskriver 8) her vil du garantert få støtte og oppmuntring og det er utrolig som det hjelper . ønsker deg lykke til med prøvingen og håper at jakten på to blå ikke blir så lang 8) klem fra sola
Jen Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2002 Tusen takk for hilsenene! :D Nå er jeg veldig usikker på hva som foregår i kroppen min, for ifølge TCOYF skal jeg ha mensen om en uke, men så har jeg ikke hatt eggløsning(?) I hvertfall har ikke temperaturen min steget, den har faktisk sunket. Skjønner ikke bæret, for det har aldri skjedd før. Nå har jeg bare prøvd i 3 mnd. før denne (jeg bommet med en mnd. i første innlegget mitt - jeg er på 4. prøving nå) og har aldri tatt tempen før jeg startet prøvingen, så det kan jo hende at dette er noe som skjer fra tid til annen. Men nå kjenner jeg samtidig at noe er på gang, puppene vokser og jeg har blitt trøtt om morgenen, og der skjer alltid rundt om eggløsningen, så det kan vel være at den er forsinket? Bare fordi et dataprogram sier at jeg er ufruktbar trenger det vel ikke være sant. Ikke har jeg en eggløsningstest i hus heller, så jeg får bare vente. Brukte foresten en liten formue i eggløsningstester og graviditetstester første prøvemåneden. Så snart jeg følte meg litt "urven" pilte jeg inn på badet og tok en test. Først EL test, og da den var negativ tok jeg gjerne en graviditetstest i "tilfelle". Gikk gjennom 12 EL tester og 5 graviditetstester første måneden, så nå venter jeg heller og ser om "tanta" kommer eller ikke.
Jen Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2002 Hmmm... tanta burde ha vært her nå...Har fremdeles et lite håp. Har vært skikkelig kvalm om morgenene de siste 2-3 dagene, og tok det som et godt tegn helt til søsteren min sa at mannen hennes har vært litt dårlig og. Så hvis vi har det samme er det vel for mye å håpe på at det er baby i magen . Vi får se...
Marlena Skrevet 10. oktober 2002 #7 Skrevet 10. oktober 2002 Ønsker deg lykke til i prøvinga håper du snart har baby i magen. Vi er også snart i prøvemnd 3. Jeg titter innom senere og ser hvordan det går hos deg!
Jen Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2002 Nei og nei! Nå har jeg testet negativ, men jeg har fremdeles ikke fått mensen! Skjønner ingenting. Er to uker over tida, kan det fremdeles være håp? Var sen med å teste positiv sist jeg var gravid og, men tror ikke det var så sent (?) Har jeg ikke fått den til helga får jeg teste igjen. Er det negativt da får jeg ta en tur til legen og finne ut hva i alle dager det er som skjer med meg. Har hatt skikkelig mensverk siste par ukene. Dvs. denne uka har det vært litt bedre. Håper bare det ikke er en betennelse eller noe slikt (grøss!). Akkurat nå driter jeg nesten i om jeg er gravid. Tror jeg hadde blitt like glad for å få mensen, som å teste positiv (veeel, ikke helt da). Det er bare så ekkelt at ingenting skjer!
Tvinny Skrevet 22. oktober 2002 #9 Skrevet 22. oktober 2002 Lykke til med prøvingen, håper det klaffer raskt og smertefritt for deg og at du slipper de store kvalmeproblemene som du hadde sist Mange hilsen Tvinny :D
Jen Skrevet 4. november 2002 Forfatter #10 Skrevet 4. november 2002 Ja, ja...Så fikk jeg mensen for noen dager siden. Det var det. Men da er det i gang med en ny prøve måned (fingrene krysset).
Lucky! Skrevet 5. november 2002 #11 Skrevet 5. november 2002 Hei Jen! Takk for hilsen i dagboken min! :D Ønsker deg lykke til med prøvingen også - håper tanta uteblir neste månede!!! Kos..
Marlena Skrevet 17. november 2002 #12 Skrevet 17. november 2002 Hei Jen, Hvordan går det?? Håper det klaffer for dere denne mnd. Jeg skal iallefall tenke på deg og krysse fingrene. Takk for koselig hilsen i dagboka mi. Ha en fin søndag
Jen Skrevet 17. november 2002 Forfatter #13 Skrevet 17. november 2002 Jada, da er det bare å konstantere at jeg har blitt gal :o . Mannen min har i hvertfall gitt meg diagnosen. Jeg måler temperatur, har installert TCOYF, har kjøpt meg en Babycomp (oj, den var dyr!), MEN jeg har ikke hatt sex EN gang denne måneden. Er for opptatt med å måle og teste og plotte inn på kurver. Var ikke klar over det en gang, før mannen min minnet meg på det i går at jeg faktisk trenger han også for å få det til. ADVARSEL! ADVARSEL! Slik kan det gå folkens, om dere blir FOR gira.Pling i bollen! Nå skal jeg gå tilbake til den gamle gode metoden,( den eneste metoden som faktisk gir resultat). Så får vi se. Må ikke glemme moroa heller. Eggløsning skal etter programmet :oops: være på tirsdag, så i dag setter jeg i gang :D !
Lucky! Skrevet 17. november 2002 #14 Skrevet 17. november 2002 Heia Jen! Koselig med hilsen i dagboka mi.. hyggelig at noen følger med! Artig å lese i din også.. kjenner meg godt igjen i det du sier med at man blir ganske desperat.. 8) og glemmer den andre som faktisk må være tilstede for å lage barn!! Har ikke kommet så langt at vi har begynt å måle temperatur og sånn enda, men vi har kjøpt eggløsningstester.. håper på at de skal gjøre susen+mannen da selvfølgelig!! Ellers er jeg på dag seks i dag.. klar for en ny prøverunde!! Må si jeg ble skikkelig skuffa når det ikke klaffa sist gang, selvom vi ikke prøvde så sinnsykt hardt! Du får ha lykke til i kveld og dagene fremmover! Rompa høyt! :D Ser frem til å høre hvordan det går vet du!! Kos..
Jen Skrevet 21. november 2002 Forfatter #15 Skrevet 21. november 2002 I dag viste temperaturen EL! Må få det til denne gang! Nå skal jeg straks gå å vekke min kjære og gjøre en innsats for fremtidige slekter! Krysser fingre og tær, alt unntatt beina .
Lucky! Skrevet 24. november 2002 #16 Skrevet 24. november 2002 Heia! Håper dere har fått det til denne gangen! :D I dag har EL-testen slått ut på to streker!!!! :D Så ikveld skal jeg også hjem og gjøre en innsats for fremtidige slekter! Krysser alt unntatt beina jeg og Koz..
Håper Skrevet 26. november 2002 #17 Skrevet 26. november 2002 Heisann Takk for hilsen i dagboken min, og LYKKE TIL med jakten på de TO BLÅ Klem Håper
Gjest marilyn Skrevet 28. november 2002 #18 Skrevet 28. november 2002 jeg og har endelig kjøpt meg el-test og jammen meg var det to rød allerede andre dagen jeg prøvde de.. Nå er det bare å vente å se! Men jeg er jo så full av ønsketenking at jeg føler meg jo allerede KJEMPE gravid... Himmel og hav, dette er en tålmodighetsprøve uten sidestykke...
Jen Skrevet 28. november 2002 Forfatter #19 Skrevet 28. november 2002 Huff, ja. Snakk om tolmodighetsprøve! Trodde liksom jeg skulle bli gravid med en gang jeg, men nå har det faktisk blitt snart et halvår. Tiden går, gitt. Hadde igrunnen helst tenkt meg å føde på våren eller tidlig sommer, men, men....vinterbaby er like ønsket. Nå er det noen dager siden siste eggløsning, og jeg er på syklusdag 31. Kjenner litt murring i magen i dag, så jeg tror mensen er like rundt hjørnet. Søren! Det betyr at jeg har en sjangse til før mannen min skal reise. Han blir borte en mnd. fra midten av desember, slik at jeg vil gå glipp av en syklus, og det er litt surt. (Han skal avgårde å besøke familien i Kosovo). Han kommer til å være helt utslitt når han reiser, stakkar . Håper det klaffer for dere andre denne gang, i hvertfall. Lucky, Håper, Marilyn og alle andre...jeg krysser fingrene for dere.
Jen Skrevet 5. desember 2002 Forfatter #20 Skrevet 5. desember 2002 Dag 38 i syklusen, og fremdeles ingen mens. Har ganske lange sykluser, men dette er over grensen. Håper det ikke er en ny "psyko-syklus" slik jeg hadde sist, da ble det vel rundt 50 dager eller noe slikt....merkelig. Mannen min er skikkelig "morsom" og sier jeg kanskje har begynt på overgangsalderen. Jeg er 31 for søren! Han liker å "fyre" meg opp, men nå lever han farlig. Dette er ikke noe å spøke med! Siste dagene har jeg vært innmari trøtt. I dag sov jeg til ca. 11, og det er helt unormalt for et A-menneske som meg. Er trøtt og urven. Temperaturen min har steget enda et hakk, noe som kan være tegn på graviditet, men jeg tar det heeelt rolig. Nå har jeg blitt lurt så mange ganger, at jeg gidder ikke ta graviditetstest engang. Skal drøye det litt til, for jeg har brukt utrolig mye penger på tester, og det er skikkelig irriterende å stå der gang på gang med negativ test. Kan jo være at jeg holder på å bli syk og. Er litt småkvalm og svimmel, så jeg får bare ta det med ro enten det er det ene eller andre. Hadde vært litt ironisk om jeg ble gravid denne måneden da, siden jeg har gjort så lite for å bli det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå