Gå til innhold

Covid-19 vaksine og magnet

ROMPEGURI

Anbefalte innlegg

saga77 skrev (2 timer siden):

Hei. Jeg tør nesten ikke skrive dette ifht reaksjoner fra andre mennesker. Jeg har forsøkt å lete opp informasjon i kveld, mtp det du nettopp spør om. Har aldri hørt om dette før, men hadde besøk i kveld som forteller om at etter Pfizer vaksine (1 dose) så satt et batteri fast til vedkommendes arm. Jeg trodde ikke på dette. Ble selv fullvaksinert med Pfizer 5 februar. For å motbevise dette hentet jeg et batteri selv. Jeg ble og er, sjokkert over hvordan batteriet sitter fast på armen min. Det er noe av det rareste jeg har opplevd. Akkurat på innstikkstedet sitter batteriet fast. 

Det er derfor jeg har begynt å undersøke litt rundt dette. Fant derfor denne tråden. 

Hva slags batteri? 

Husholdningsbatterier. ... 

Alkaliske - Alkaline. ... 

Brunsten / Zink-Carbon. ... 

Knappceller / Knappcellebatterier. ... 

Lithium (CR/BR/LI) ... 

Sink-Luft (PR) ... 

Sølv-Oxid (SR) ... 

Alkaliske (LR)

???

Endret av NorthernLight
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guile skrev (På 21.6.2021 den 0.37):

Men herregud da ... 

Har dere et kompass i hus? Hold det mot stikkstedet - hvis man er magnetisk burde det påvirke kompasset ...

Prøv å drysse litt talkum eller mel på magneten og se hvor godt det sitter da. Test med en kjøleskapsmagnet. Den fester seg like godt til kjøleskapet, men henger den på kroppen? ;) 

Vitenskapelig metode! 👍 Absolutt ALL grunn til å være skeptisk her, men teit å bare kalle alle som har "opplevd dette" for dumme nek og antivaxxere og konspirasjonsteoretikere. Jeg skal være ærlig og si at jeg ikke tror noe mer på dette enn på spøkelser, men dette er det jo mye lettere å undersøke med eksperimenter og så kan de som klarer dette magiske trikset gjerne få vise, om det virker blir jeg veldig overrasket og imponert!

saga77 skrev (3 timer siden):

Hei. Jeg tør nesten ikke skrive dette ifht reaksjoner fra andre mennesker. Jeg har forsøkt å lete opp informasjon i kveld, mtp det du nettopp spør om. Har aldri hørt om dette før, men hadde besøk i kveld som forteller om at etter Pfizer vaksine (1 dose) så satt et batteri fast til vedkommendes arm. Jeg trodde ikke på dette. Ble selv fullvaksinert med Pfizer 5 februar. For å motbevise dette hentet jeg et batteri selv. Jeg ble og er, sjokkert over hvordan batteriet sitter fast på armen min. Det er noe av det rareste jeg har opplevd. Akkurat på innstikkstedet sitter batteriet fast. 

Det er derfor jeg har begynt å undersøke litt rundt dette. Fant derfor denne tråden. 

Hvilken type batteri? Hvordan festet du det? Prøvde du på den andre armen? Det hadde vært fint med litt flere detaljer :)

Jeg har ikke vaksinert meg og klarer å feste telefonen min til armen med ganske imponerende vinkel. Det er et glatt materiale (glass) og det blir mye friksjon fordi huden er litt fuktig og myk, og så går kraften i all hovedsak rett ned så det skal ikke mye til å holde den der.

Hvis det f.eks. er snakk om et "knappebatteri" er det ikke noe rart i det hele tatt....

Jeg synes vi skal komme til bunns i dette, men da må det mer "dokumentasjon" på plass. Jeg kan virkelig ikke tenke meg noen måte dette kan fungere på.

Edit:

Man's Attempt to Prove Vaccine Magnet Theory Fails, Admits He Was Wrong (newsweek.com)

Kjør test! Del resultater 🙂 Hvis noen klarer å få ting til å feste seg etter å ha tatt på talkum eller maizena eller noe slikt begynner det å bli interessant, men jeg tror ikke det er noen fare for at det går... 

Endret av likestilling
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (7 timer siden):

Hva slags batteri? 

Husholdningsbatterier. ... 

Alkaliske - Alkaline. ... 

Brunsten / Zink-Carbon. ... 

Knappceller / Knappcellebatterier. ... 

Lithium (CR/BR/LI) ... 

Sink-Luft (PR) ... 

Sølv-Oxid (SR) ... 

Alkaliske (LR)

???

CR2032 Litium av merket ENERGY+. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (På 20.6.2021 den 23.39):

Hun kunne feste en blytung mobil på som hang på armen? Hva blir det neste, et kjøleskap? 

Jeg har alt bestikket og kjøleskap festet til kroppen etter vaksinen. Det er tungt å dra på, men jeg får ta det som en trening. Det er jo veldig greit når man skal spise nistematen sin.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vaksinert ble jeg en veritabel fit**magnet med bomull og tape godt synlig på armen nå i over en uke. Håper kona ikke røsker den av mens jeg sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2021 at 5:49 PM, Hatsumomo said:

Dette.

Internett har gjort folk dummere de siste årene, folk tror fader meg på alt mulig tøys. Det er skremmende.

Spørs om ikke internett bare har gjort det synlig hvor dumme mange alltid har vært. Selv analfabetene kan nå blamere seg for hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nomore82 skrev (9 timer siden):

Hva er innholdet i videoen i grove trekk?

Den handler om vaksiner og magneter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 6/26/2021 at 11:24 AM, Honey Dew said:

Jeg har alt bestikket og kjøleskap festet til kroppen etter vaksinen. Det er tungt å dra på, men jeg får ta det som en trening. Det er jo veldig greit når man skal spise nistematen sin.

Dagens beste! 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! Ingenting fester seg til armen min... Jeg som hadde så store planer. Joggetur uten mobilhempe rundt armen hadde jeg virkelig sett frem til 🥺

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludmilla
ROMPEGURI skrev (På 21.5.2021 den 10.22):

Flopanorama på Instagram er et eksempel.

Du forstår vel at ting kan manipuleres på slike medier. At noen har lagt ut en video av noe betyr ikke at det er sant. Jeg er vaksinert, ingen ting fester seg her kan jeg fortelle. Verken magneter eller noe annet. Det som forbauser meg er at noen kan legge ut noe som er så langt ute og få andre til å tro på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere med at armen ikke blir magnetisk? Prøvde med gaffelen nå, det funker ikke 😭 eneste grunnen til at jeg tok vaksinen, jo! Skulle bli kul, skjønner dere

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ludmilla skrev (1 time siden):

Du forstår vel at ting kan manipuleres på slike medier. At noen har lagt ut en video av noe betyr ikke at det er sant. Jeg er vaksinert, ingen ting fester seg her kan jeg fortelle. Verken magneter eller noe annet. Det som forbauser meg er at noen kan legge ut noe som er så langt ute og få andre til å tro på det. 

Keiserens nye klær det der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilylune skrev (9 minutter siden):

Hva mener dere med at armen ikke blir magnetisk? Prøvde med gaffelen nå, det funker ikke 😭 eneste grunnen til at jeg tok vaksinen, jo! Skulle bli kul, skjønner dere

Jeg også. Føler meg lurt 👎

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne tok vaksine forrige mandag, og la ut bilde på Facebook der det hang en magnet på stikkstedet.

Hun hadde hørt om det og ville teste det ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Min venninne tok vaksine forrige mandag, og la ut bilde på Facebook der det hang en magnet på stikkstedet.

Hun hadde hørt om det og ville teste det ut.

Dobbeltsidig tape, som jeg skrev over her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilylune skrev (2 timer siden):

Prøv med en neodymium magnet. De er små og billige.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=neodymium+magnet&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=neodyme+magnet

Hvis du får det til å virke, så husk å rapportere det som en bivirkning til folkehelseinstituttet.

https://tjenester.helsenorge.no/skjemautfyller-v2/SLV-PasRapp-2020

Det virker vanligvis på vaksinerte.

https://www.notonthebeeb.co.uk/drt-walkabout-magnet-challenge

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke forundre meg om en del av de som tror på dette ikke har vasket bort limet fra plasteret de setter på etter å ha satt sprøyta. Mange av Youtube-videoene er selvsagt ren juks for å tjene penger på visninger til lettlurte.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta? skrev (2 timer siden):

Skulle ikke forundre meg om en del av de som tror på dette ikke har vasket bort limet fra plasteret de setter på etter å ha satt sprøyta. Mange av Youtube-videoene er selvsagt ren juks for å tjene penger på visninger til lettlurte.

Selvsagt, det er jo helt idiotisk! Prøvde på gøy tidligere idag, resultatet var som ventet. Omtalen av disse teorienes proponenter (konspi- tullinger) er helt legitim. Man trenger bare å smøre området med noe klebrig så vil det se ut som om ting fester seg. Vi legger'n død! 

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...