Gå til innhold

Strikke genser eller undertrøye i ull. Bruke denne kjoleoppskriften? 👗 ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om denne kjolen? Jeg har lyst til å bruke oppskriften til å lage en genser eller undertrøye i ull. Oppskrift kan lastes ned gratis fra Dale garn sin side (link under bildet). Tror dere at den oppskriften egner seg til genser/undertrøye? Jeg tenker å ikke ha det mønsteret ved håndleddene, men å la hele ermet være slik som det er på resten av ermene på bildet.

322_348.jpg

https://dalegarn.no/oppskrift/dg322-07-kjole/

Anonymkode: 62351...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja hvorfor ikke :) jeg gjør stadig endringer på oppskrifter for å tilpasse de til egen smak. Den der kunne jeg fint strikket som genser, veldig fin! Du bør passe på så du får en kant som ikke krøller seg da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (2 timer siden):

Ja hvorfor ikke :) jeg gjør stadig endringer på oppskrifter for å tilpasse de til egen smak. Den der kunne jeg fint strikket som genser, veldig fin! Du bør passe på så du får en kant som ikke krøller seg da

Takk! ♥️ Hva kan gjøres for å unngå å få en kant som krøller seg? Er vrangbord best? Finnes det andre løsninger? Vil perlestrikk eller dobbel perlestrikk kunne forhindre at kanten krøller seg?

Anonymkode: 62351...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (2 timer siden):

Ja hvorfor ikke :) jeg gjør stadig endringer på oppskrifter for å tilpasse de til egen smak. Den der kunne jeg fint strikket som genser, veldig fin! Du bør passe på så du får en kant som ikke krøller seg da

Jeg ser på kjoleoppskriften at første omgang  (nede på kjolen) strikkes vrang før man starter på mønsteret. Det er kanskje nok til å unngå at kanten krøller seg, også når man strikker genser?

Anonymkode: 62351...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Takk! ♥️ Hva kan gjøres for å unngå å få en kant som krøller seg? Er vrangbord best? Finnes det andre løsninger? Vil perlestrikk eller dobbel perlestrikk kunne forhindre at kanten krøller seg?

Anonymkode: 62351...0e6

En vrangbord eller perlestrikk funker bra :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg ser på kjoleoppskriften at første omgang  (nede på kjolen) strikkes vrang før man starter på mønsteret. Det er kanskje nok til å unngå at kanten krøller seg, også når man strikker genser?

Anonymkode: 62351...0e6

Mulig det, jeg har ikke gjort det sånn før 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kittyfox skrev (36 minutter siden):

En vrangbord eller perlestrikk funker bra :) 

Tusen takk for hjelpen! ♥️

Anonymkode: 62351...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 0.47):

Hva synes dere om denne kjolen? Jeg har lyst til å bruke oppskriften til å lage en genser eller undertrøye i ull. Oppskrift kan lastes ned gratis fra Dale garn sin side (link under bildet). Tror dere at den oppskriften egner seg til genser/undertrøye? Jeg tenker å ikke ha det mønsteret ved håndleddene, men å la hele ermet være slik som det er på resten av ermene på bildet.

322_348.jpg

https://dalegarn.no/oppskrift/dg322-07-kjole/

Anonymkode: 62351...0e6

Hvor er oppskriften? Linken virker ikke

Anonymkode: f0c3d...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...