Gå til innhold

Akutt "syk" - eksamen i morgen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. 

Jeg er midt i eksamensstresset, har hatt tre av fem eksamener, har en i morgen og en neste uke. Jeg er generelt en stabil person, gjør det bra på skolen, er vant til å tåle stress ganske bra og jeg har det generelt fint i livet.

Nå er jeg helt ute å kjøre. Jeg har plutselig grått i hele dag, helt uten videre. Jeg har ikke noe å være konkret lei meg over, det kom bare plutselig og jeg følte hele verden tynge over meg. Jeg har ikke sovet noe særlig den siste uken, noe som har ført til både hodepine og en ekstrem kvalme. Jeg har ikke spydd, men jeg brakk meg tidligere i dag fordi jeg var så kvalm. Jeg tror ikke det er kvalme relatert til mat eller noe sånt, det føles som en trøtthetskvalme.  og da gråter jeg bare ennå mer fordi jeg faktisk blir fysisk uvel!

Hva skal jeg gjøre? Jeg tør ikke si det til noen jeg kjenner, de har nok med sitt akkurat nå.

Jeg får ikke sove og jeg er superkvalm og bare gråter og klarer ikke konsentrere meg om noe som helst. Jeg er klar over at folk her har verre plager enn meg, og dette er jo av relativt kort varighet, men det er så utrolig lite passende akkurat nå..  jeg føler for å gi meg selv en real smekk i trynet, men jeg tror kanskje ikke det gjør det noe særlig bedre!

Anonymkode: f3835...e60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med legen din før eksamen, og få sykemelding. Det er lov å være syk som student også.

Anonymkode: 65198...030

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å få deg en god natts søvn og tenk på noe annet. Kjipt å måtte konte.

Anonymkode: f7546...176

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Prøv å få deg en god natts søvn og tenk på noe annet. Kjipt å måtte konte.

Anonymkode: f7546...176

Så lett er det ikke! jeg får rett og slett ikke sove. sov tre timer i går ca. bruker et par-tre timer på å sovne inn, våkner relativt fort.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ta kontakt med legen din før eksamen, og få sykemelding. Det er lov å være syk som student også.

Anonymkode: 65198...030

Trengte bare å lufte hodet litt, og få noen forslag. Hvis jeg er sånn i hele natt og i morgen tidlig også så ser jeg ikke for meg at jeg klarer å gjennomføre, samtidig, hva skulle jeg ha sagt til legen da? 'Hei, jeg bare gråter og er så kvalm at jeg ikke klarer å spise, så jeg må ha en sykemelding for utsatt eksamen'

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lett er det ikke! jeg får rett og slett ikke sove. sov tre timer i går ca. bruker et par-tre timer på å sovne inn, våkner relativt fort.

Trengte bare å lufte hodet litt, og få noen forslag. Hvis jeg er sånn i hele natt og i morgen tidlig også så ser jeg ikke for meg at jeg klarer å gjennomføre, samtidig, hva skulle jeg ha sagt til legen da? 'Hei, jeg bare gråter og er så kvalm at jeg ikke klarer å spise, så jeg må ha en sykemelding for utsatt eksamen'

Du trenger bare si det samme som du har skrevet til oss. En lege vil forstå det, og se at du trenger en sykemelding. God bedring, og lykke til med eksamen om du gjennomfører den🙂

Skrevet

Trenger ikke sykemelding for eksamen i  år pga korona-situasjonen, holder nå med egenmelding. Se nettsiden til høyskolen/universitetet hvordan det gjøres i praksis, som oftest er det bare et elektronisk skjema som sendes inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...