Gå til innhold

30 år men kondisjonsalder som en 53-åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er dette en slags spørreundersøkelse? Blir svarene våre registrert og samlet opp og brukt til forskning eller statistikk el.l.? 

Anonymkode: c8c2c...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her. Er 32 år og kondis som 40 åring. Må ta meg sammen lol

Anonymkode: 71267...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der går raskt å fikse på. Den vil være mye bedre med noen lette joggeturer, gåturer i oppoverbakke i uka. For et par år siden gikk jeg fra en kondisjonsalder på 45 til en kondisjonsalder på 24,  i løpet av litt over en måned. Blodgjennomstrømningen bedret seg kraftig i løpet av de to første ukene. 

I følge denne kalkulatoren er jeg på rundt 35 nå, men det er bare fordi jeg har vært litt slapp med trening i vinter. 

Anonymkode: f07cd...3c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er dette en slags spørreundersøkelse? Blir svarene våre registrert og samlet opp og brukt til forskning eller statistikk el.l.? 

Anonymkode: c8c2c...63f

Det står vel i personvernerklæringen? Det er i alle fall NTNU og Cerg som står bak tror jeg, så det er jo en seriøs aktør.

Anonymkode: 2cf75...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Blir 37 i sommer og denne kalkulerte kondisjonsalderen min til å være under 20 år. Jeg trener mye, men jeg tror ikke kalkulatoren har rett. Føltes i hvert fall ikke slik da jeg var på løpebanen i går og måtte kaste inn håndkleet etter bare to intervaller fordi kroppen ikke samarbeidet. 

Anonymkode: 18a7c...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 39 og fikk kondisalder på under 20. Akkurat det tar jeg med en klype salt, men det var jo kjekt det. Kalkulatoren likte åpenbart godt at jeg er lett, har lav hvilepuls og er aktiv nesten hver dag. Kondisjonen min er ikke særlig god, bare så det er sagt, men vi blir vel også sammenlignet med gjennomsnittlige mennesker i denne utregningen, og ikke med godt trente 20-åringer, skulle en tro.

Anonymkode: 7ff4a...57c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker pai til å følge med på trening. Det er samme folka som står bak det som bak kalkulatoren, bare at i pai appen overvåkes pulsen din og treningen din, og det brukes til utregningen. 

Startet med en alder på 45 i januar, går ned til 31 i morgen. Er selv 33. 

Anonymkode: 6ce2a...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker pai til å følge med på trening. Det er samme folka som står bak det som bak kalkulatoren, bare at i pai appen overvåkes pulsen din og treningen din, og det brukes til utregningen. 

Startet med en alder på 45 i januar, går ned til 31 i morgen. Er selv 33. 

Hvis jeg plottet inn i kalkulatoren fikk jeg for øvrig 28. Men var vanskelig å svare på spørsmålene. Varierer både treningsøklengde og intensitet, og forsåvidt økter i uka også. Så der er nok pai mer nøyaktig ettersom den kalkulerer ut ifra faktisk puls og trening. Appen sier forøvrig at dersom jeg fortsetter på samme måte som nå med trening, blir alderen 28 24 juni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 år og fikk kondisalder på under 20 år. Jeg har ganske god kondisjon, løper en del i motbakke i fjellet og er generelt mye aktiv. Men velger å ta denne testen med en klype salt - det er jo ingen fysisk test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hahaha! Jeg er 35 år (og 6 mnd), og min kondisalder ble anslått til 36 år. Det kan jeg leve med. Særlig med en gravid (om enn ikke så langt på vei) livvidde 😂

Anonymkode: 95811...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den kalkulatoren var litt lite utfyllende. Feks så var valgene om hvor ofte du: trener aldri, en gang i uken, 2-3 ganger i uken eller hver dag. Jeg trener 4-5 ganger i uken. Og hvor hardt jeg trener varierer. Det er ikke særlig sunt å gå "all out" hver eneste økt. 

Jeg er 42 år og fikk kondisjonsalder 24. 

Anonymkode: 337ab...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 35 og fikk kondisjonsalder 21. Var nok i mye bedre form i 20-årene, men sier meg fornøyd! Særlig siden jeg spiser godis flere ganger i uka 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 0.34):

Det er jo elendig😬 Må ta tak, herregud...

https://www.ntnu.no/cerg/vo2max

Hvordan ligger du an?

Anonymkode: 2cf75...51f

Akkurat motsatt, faktisk. Tok et skippertak i vinter da kondisjonsalder nærmet seg faktisk alder. 

Det er overraskende lett å snu trenden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondisjonsalder er ni år under min egentlige alder. Helt greit det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk 30 og er 39. Tviler på det stemmer da. 

Anonymkode: 6aefa...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk under 20, og er 45. Fekk eit slikt resultat for nokre år sidan då eg testa maks O2, og då fekk eg 23 som alder, då var eg 45. Eg er i grei form frå alle slike testar, men dei legg jo lista veeeeldig lågt, då, eg har inntrykk av at grensa for å skåre kjempebra ligg på "ikkje nær ved å stryke med". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...