Gå til innhold

Steinkjer er verste plassen jeg har bodd på!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så en episode av luksusfellen hvor de hadde filmet episoden i Steinkjer, og jeg fikk sinnsyke flashbacks av plassen. For en DRITTplass det er. Hvordan klarer mennesker å bo på et så tett plass, og hva finner de på i hverdagene?

Jeg blir faktisk sjokkert over folk som VELGER å bo der. Som ikke flytter og elsker plassen. Den plassen er skapt for å knuse drømmer, gå inn i en langvarig depresjon og gir deg selvmordstanker. Jeg kan ikke komme på et annet sted som er jævligere og tristere enn Steinkjer. FYSJ! Innmari glad jeg flytta til Oslo så fort jeg ble ferdig med vgs. 
 

Synes synd på alle som bor der. Man kan ikke få seg nye venner og bli kjent med nye mennesker da alle vet hvem alle er. Mange av de jeg gikk på vgs sammen med har enten blitt narkomane eller mødre/fedre, og mistet gnisten sin helt. 

Anonymkode: 1b19d...51f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Da vet vi det

Anonymkode: 06bb1...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Her må du kanskje gå inn i det selv. Jeg trives i Steinkjer, har ikke depresjon eller selvmordstanker. Jeg har fått mange nye venner de siste årene, selv om jeg har bodd her i 30 år. Huff, stakkars de som har blitt foreldre🥲 det var sikkert ikke ønskelig fra deres side i det hele tatt. 

Anonymkode: 19b91...6c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jøss. Her må du kanskje gå inn i det selv. Jeg trives i Steinkjer, har ikke depresjon eller selvmordstanker. Jeg har fått mange nye venner de siste årene, selv om jeg har bodd her i 30 år. Huff, stakkars de som har blitt foreldre🥲 det var sikkert ikke ønskelig fra deres side i det hele tatt. 

Anonymkode: 19b91...6c5

Gå inn i meg selv? Hvorfor? Fordi jeg mener Steinkjer er en drittplass? Det er ikke noe spesielt som har skjedd meg personlig som utløser denne meningen, det er bare noe med hele bygda som får meg til å grøsse! Stygge bygninger, få mennesker, ingenting som skjer. Alt går forferdelig sakte der. Som om man venter til døden skal komme

Anonymkode: 1b19d...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro ned, det er bare en plass.

Anonymkode: 440ec...23a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bah, Steinkjer er uansett den beste byen i Trøndelag, så da kan du tenke deg ståa i resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men oj da..leit du kjenner det sånn, jeg bor her og stortrives. Men syns kanskje du kan akseptere at andre trives her selv om du hater plassen? Jeg kunne aldri tenkt meg å bo i Oslo, selv om jeg kommer fra en by rett ved, men jeg er da ikke bedriten til de som trives der. Det er ikke spesielt sjarmerende eller god folkeskikk å ordlegge deg som du gjør her.

Endret av NeverMore
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 23.46):

Gå inn i meg selv? Hvorfor? Fordi jeg mener Steinkjer er en drittplass? Det er ikke noe spesielt som har skjedd meg personlig som utløser denne meningen, det er bare noe med hele bygda som får meg til å grøsse! Stygge bygninger, få mennesker, ingenting som skjer. Alt går forferdelig sakte der. Som om man venter til døden skal komme

Anonymkode: 1b19d...51f

Hold deg i Oslo du, der er det sikkert livåt for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres veldig intelligent ut . Man blir enten mødre eller narkomane. Disse to er jo veldig sammenlignbare.

 

Må si jeg lo godt av kommentaren din ;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinkjer er veldig både og, men alternativet er Trondheim og den byen er rett og slett ikke stor nok til å flytte sørover til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (På 20.5.2021 den 6.54):

Hold deg i Oslo du, der er det sikkert livåt for tiden.

:fnise:

Anonymkode: edce6...6c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 23.46):

Gå inn i meg selv? Hvorfor? Fordi jeg mener Steinkjer er en drittplass? Det er ikke noe spesielt som har skjedd meg personlig som utløser denne meningen, det er bare noe med hele bygda som får meg til å grøsse! Stygge bygninger, få mennesker, ingenting som skjer. Alt går forferdelig sakte der. Som om man venter til døden skal komme

Anonymkode: 1b19d...51f

Det er vel mange som kan si at Oslo er en drittplass også! Har studert der i flere år, og var sjeleglad da jeg kunne flytte fra den stygge sjelløse byen Oslo. forsøplet, overpriset drittby hvor folk stuer seg sammen i knøttsmå leiligheter fordi enebolig er for dyrt om du ikke er miliioner/kjendis. Æsj for en stygg og usunn by med masse falske folk som later som om det er et ok liv å gå på cafe og bo i knøttliten leilighet.

glad jeg bor i en koselig by med enebolig, stor hage, garasje, og lite kriminalitet og forsøpling. :)

Anonymkode: d1fe2...57b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du kom  deg bort da :)

Anonymkode: 433e4...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins sikkert mange steder man kunne skrevet et sånt innlegg om. På de fleste steder av en sånn størrelse er det vel mulig å selv skape seg et innholdsrikt nok liv, selv om stedet i seg selv ikke nødvendigvis tilbyr så mye. Og hvis ikke, så er det heldigvis en selv som får velge hvor man vil bo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ikke svare for Steinkjer, for jeg har aldri bodd der. Men jeg bodde i en tilsvarende by (omtrent samme størrelse) i noen år for en god stund tilbake.

Så små byer passer ikke for dem som vil ha en urban livsstil med mye uteliv, mange utstillinger/konserter, osv.

Men det som er fordelen, er at man har råd til en mye bedre bolig enn i storbyene. Enebolig med hage er oppnåelig for de fleste. Og om man er glad i friluftsliv og organisasjonsliv, er småbyer som er omgitt av mye landsbygd og natur helt glimrende.

Man må gjerne ha bil, men samtidig gir det også muligheter til å besøke fine småplasser i området rundt.

Det er altså en helt annen livsstil enn den man finner i Oslo. Jeg har også bodd i Oslo i mange år, og kan trives med begge deler.

Mens andre bare liker seg i storbyer. Greit nok det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

O.G. skrev (På 19.5.2021 den 16.09):

Bah, Steinkjer er uansett den beste byen i Trøndelag, så da kan du tenke deg ståa i resten.

Nei, pokker heller. Namsos foran Steinkjer any day. Er IKKE trønder, og ser det utenfra uten "lokalpatriotiske briller".  Som overalt, så er folket mer åpne og vennlige i kystbyer. 

Anonymkode: b78ed...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, pokker heller. Namsos foran Steinkjer any day. Er IKKE trønder, og ser det utenfra uten "lokalpatriotiske briller".  Som overalt, så er folket mer åpne og vennlige i kystbyer. 

Anonymkode: b78ed...e7f

Åge dro fra Namsos, du kan selv tenke deg hva slags by det er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (5 minutter siden):

Åge dro fra Namsos, du kan selv tenke deg hva slags by det er....

Fullstendig klar over det, men endrer ikke mitt standpunkt for det.

Anonymkode: b78ed...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart steinkjer ser ut som et dass. Byen ble jo bomba sønder og sammen under krigen. Jeg pleide å digge steinkjer da jeg barn fordi det var McDonald der og Sebrasenteret eller hva det enn heter. Kommer fra Levanger og det er en finere by, det skal jeg inrømme. Nå har det dessuten kommet burgerking der, så argumentet med McDonald faller vekk 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...