Gå til innhold

Babydrømmen 2022


Gjest s.h

Anbefalte innlegg

Hei, damer ☺️ Mulig det er en slik tråd fra før? Jeg greide ikke å finne en generell tråd for babydrøm 2022, annet enn individuelle prøvedagbøker og termintråder. Her er ihvertfall en prøvetråd for alle de som prøver på baby, men som ikke nødvendigvis har behov for altfor hyppige oppdateringer 🤗 jeg er også rimelig grønn på alle fortkortelser som har med prøving å gjøre 😅

Jeg er i starten av 30-åra, samboer i starten av 40-åra. Ingen barn fra før. Jeg tok ut spiralen i dag 😅 Fikk fine tilbakemeldinger fra gynekolog i dag om at alt så bra ut på ultralyd av livmor og eggstokker. Hadde mye egg for min alder, så det er ihvertfall bra 😊 Ser ut som flo-appen stemmer bra med tanke på eggløsning da gynekolog så at jeg akkurat hadde hatt eggløsning.

Håper vi får en baby i 2022. Skulle det bli utfordringer får vi heller ta det dersom det kommer 🤗

Syntes de andre trådene virker så positive og støttende. Del gjerne tips og råd og din prøvehverdag her ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det finnes en månedlig tråd for prøverne som man kan skravle i. For dem med IKM i juni så ligger den her.

Og en oversikt over forkortelser som brukes finner du her.

Vil absolutt anbefale deg å ha en dagbok her inne hvor du kan oppdatere hvordan det går med deg og prøvingen. Fint for din egen del og ha, og spennende for andre i samme situasjon og følge med. Veldig fint samhold her inne :klemmer: Lykke til til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er ganske sikker på at jeg hadde eggløsning i dag basert på eggløsningstest og syklusapp. Men er ikke bare, bare for en førstegangsprøver 😅 blir kanskje lettere å forstå syklus neste runde dersom det ikke går nå. 
 

La inn aksjer tirsdag, fredag og i dag, så føler vi har gjort et ærlig forsøk 😅 blir nok en liten innsats i morgen også. 
 

Har lave forventninger til at den sitter på PP 1, så blir nok ikke altfor skuffa om det blir mensen :) men håper som de fleste at det skal skje med en gang 😂😅

Uansett ei spennende tid fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO i dag og kjenner jeg er meeeget irritabel på mannen 😂 er nok den deilige PMS’en som herjer 😅 må si jeg blir sjokkert dersom mensen ikke kommer om noen dager 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ømme bryster og litt stikking i livmorsområdet. Tok en test i dag tidlig, negativ. Så da er mensen rundt hjørnet om 3 dager i følge flo-appen. Bedre lykke neste gang 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser absolutt videre for at det har fått denne gangen 🤞 De to siste gangene jeg har blitt gravid har jeg ikke kunne skimte noe på en test før 10/11 dpo, og mensenmurringer har høyst vært til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (16 minutter siden):

Krysser absolutt videre for at det har fått denne gangen 🤞 De to siste gangene jeg har blitt gravid har jeg ikke kunne skimte noe på en test før 10/11 dpo, og mensenmurringer har høyst vært til stede.

Takk, for det :) venter bare på mensen nå så jeg ikke tester mer og får forhåpninger 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusen snegler seg av gårde 😅 fruktbare dager om ei ukes tid. Merker jeg er mer spent og forventningsfull nå som PP1 ikke lyktes.. er fortsatt innstilt på at det kan gå flere PP uten at det går, men allikevel venter jeg et par digitale graviditetstester i posten 😂 greit å ha bare sånn i tilfelle fremover, hehe 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er de fruktbare dagene her endelig!! Utrolig hvor sakte dagene mellom eggløsning har blitt etter jeg begynte med prøvinga. Har ifølge floappen eggløsning i dag. Tok eggløsningstest i går som var negativ. I forrige syklus hadde jeg eggløsning to dager etter hva flo-appen indikerte. Dette henger nok sammen med at jeg har hatt veldig lite blødning de to første dagene av mensen, men ordentlig «startblødning» på dag 3. Tenker derfor at eggløsning denne gangen også kanskje er to dager senere enn hva appen sier.

La inn aksjer tirsdag og i dag og tenker det blir en ny runde om et par dager :) forsøker og ikke bruke x antall eggløsningstester da jeg føler dette stresser meg en del, men samtidig så ønsker jeg jo å bli gravid 😅😅 jeg kjøpte en liten søt body her en dag i skjul for kjæresten 😂 vet dette ikke er helt bra, hehe. Men jeg gleder meg så til den dagen jeg forhåpentligvis kan glede kjæresten med dette i overraskelse 😂 jaja, er vel ikke bare jeg som blir litt smågal. Tilbake til prøvebobla ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en eggløsningstest i dag som var negativ 🤔 så jeg burde kanskje prioritere videre testing fremover for å få klarlagt når eggløsning faktisk er. Appen viser en ting og testene en annen. Kjipt å bomme på dagene og så vente en hel måned 😅 men foreløpig kun i PP2, så kan heller ikke forvente så mye selv om jeg håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny negativ eggløsningstest i dag. Merket eggløsningsslim i går kveld, så hadde sex i dag. Må kjøpe nye eggløsningstester i morgen. Virker kanskje som eggløsning kommer noen dager senere enn hva flo-appen indikerer. Legger derfor inn sex i kalenderen tirsdag også. Da har vi hatt sex annenhver dag i ei uke og skal vel ha «sikra» oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge eggløsningstestene så er eggløsningen fire dager senere enn hva flo-appen sier, så nå er jeg veldig glad jeg testet. Kommer til å fortsett med det. Hadd samleie mest sannsynlig på eggløsningsdag og to dager før. Vært annehver dag i ei ukes tid nå :)

Så da er det bare å se dagene snegle seg av gårde i PP2 og så får vi se om mensen kommer eller ikke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testa 6 dpo i går 😂 og dessverre på nytt i dag, hehe. Som forventa negativ siden det er for tidlig. Tester allikevel 😂
Har hatt litt troa denne pp om at det kanskje klaffa, men for hver dag som går tror jeg litt mindre. Frykter PMS er på plass. Har kjent litt «murring» og ble j irritabel på mannen i dag 😂😂 kan også være bare min vanlige berg og dalbane 😂😅 

Venter nye tester i posten (ikke bra 😂), så nå skal jeg teste 9 dpo på torsdag. Har ikke flere tester å bruke i morgen 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 52. Har gitt opp drømmen. Ønsket 4 barn. Det skjer ikke. Samtidig. Jeg har fått 2 bonusbarn. En fosterunge. Og min egen. Det blir 4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (1 time siden):

Håpet to streker åpenbarer seg til helgen! 🤞

ja, samtidig som jeg må jobbe hardt med å dempe forventningene 😅 fikk (dessverre😂) nye tester i posten i dag, så bli nok en blendahvit test 8 dpo. Håper det er mulig med antydning til strek 9 dpo, hvis ikke er jeg ikke lengre enn pp 3 i august, så må ikke deppe om det blir mensen heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok babyplantest og i tillegg en digital i dag 10 dpo, negative 😔 må ærlig si at jeg faktisk ble ganske skuffa og litt sint for at det ikke gikk. Da blir det mensen i helga og pp3 i august. Får se om min «synske» venninne har rett i om jeg blir gravid i august da 😅 prøver å trøste meg selv med at det er eeeenda bedre for baby å ha bursdag i mai enn i april😂😂 

«På det tredje skal det skje» 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med blenda tester :( Håper det kan dukke opp en strek i dagene fremover. Noen må jo opptil to uker før noe vises. Hvis ikke får du ha masse lykke til i neste pp! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...