- Brian Skrevet 18. mai 2021 #21 Skrevet 18. mai 2021 (endret) Det finnes tusen gode grunner til å ikke ta livet sitt, og en av dem er at det å dø er noe man kan man gjøre når som helst, men har man allerede begått selvmord, finnes det ikke lenger noen vei tilbake, aldri noen sinne. En annen god grunn er at du er uerstattlig; ingen annen kan erstatte nettopp deg; du er ikke til last - verden trenger deg som det levende mennesket du er: Ellers kommer denne tråden nok snart til å bli stengt, som andre her også sier, men dersom du føler at svarene du har fått i denne tråden ikke er nok, og du senere ringer hjelpetelefonene (som ikke alltid er til like stor hjelp, dessverre), og skulle finne ut at dette likevel ikke hjelper deg, kan du - hvis du har lyst - skrive noen ord i Pingvinhjertet (det er passord der for å unngå spam, men dette er svært enkelt: Brukernavnet er "pingvin" og passordet "hjerte"), så kan jeg gi deg flere gode grunner til å leve videre. Minst fire av dem jeg kjenner, har tatt livet sitt, og tro meg - det å avslutte livet fører ikke til noe godt, i alle fall ikke for dem som blir igjen, og heller ikke for den som dør; som jeg skrev tidligere, er dette en handling der det ikke lenger er noen vei tilbake; når dødens nattsvarte port først har lukket seg, kan den aldri åpnes igjen. Så ta godt vare på deg selv, og håper oppriktig alt ordner seg for deg etter hvert; å dø er noe vi alle kommer til å gjøre før eller senere, men så lenge man lever, er dette ikke et bortkastet liv; det er en grunn til at vi alle er til, og verden trenger deg mer enn du aner, slik den også trenger hver eneste av dem som har svart deg her. Du er enestående og dyrebar, ikke på grunn av overfladiske ting, men fordi du er den eneste som er deg selv i hele dette enorme universet som omgir oss; lykke til videre på alle måter. - Brian Endret 18. mai 2021 av - Brian 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #22 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har det, men jeg er alltid til last. De rundt meg har nok bekymringer i hverdagen om ikke jeg skal tilføre noen flere. Jeg hater dessuten å være dramaqueen. Tror heller jeg forsøker å fikse dette selv. Hvis jeg sier det jeg skrev her til legen min mister jeg førerkortet i tillegg. Det vil bare gjøre vondt verre. - ts Anonymkode: ac728...a90 Du er redd for å miste førerkortet men ikke livet ❤️ Jeg tror du i bunn og grunn har nok å leve for, men at ting er veldig mørkt for deg akkurat nå og føles håpløst ut. Det går over, det blir bedre - men selvsagt med hjelp fra profesjonelle vil føre deg enda lengre bort fra mørket. Jeg har vært der selv og I tillegg hadde problemer med rus, og har kommet meg bort fra det. Det er godt og deilig. Vit at det er håp ❤️ Er mørket nå alt for tungt for deg å bære nå, hver så snill å ta kontakt med legevakten eller en av nummerene som admin snart legger ut. Anonymkode: 2c790...a87 1
_popcorn_ Skrevet 18. mai 2021 #23 Skrevet 18. mai 2021 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen _popcorn_, mod
Fremhevede innlegg