Litjtuppa Skrevet 29. november 2005 #701 Del Skrevet 29. november 2005 Veldig leit å høre at du er blitt værre.. jeg må nok en gang si at jeg beunder deg!!! Så at det stod Lùthien som siste innleggskriver på nesten alle dagbøkene, du er så snill som kommer innom selv om du har smerter og aller helst trenger å slappe av i senga! Jeg er imponert!! Skjønner at det er fustrerende å ikke kunne jobbe så mye som du ønsker når du først har funnet drømmejobben, håper at du etter hvert finner ut en måte å løse det på, så du kan jobbe uten at det blir for hardt for kroppen! Og de bryllupsplanene deres hørtes så koselige ut!! Får nesten mer lyst til å gifte meg på vinteren jeg også, nå som snøen er kommer og julelysene er tent i alle trær og gater! Går jo fint an å ha en vielse med kun de nærmeste den dagen og så feire med flere senere, syns det er en fin måte å gjøre det på jeg! Det er jo ikke alle kirker som har gudstjeneste på juleaften heller, i min er det bare 1.juledag, så det skulle gå an å finne en kirke tenker jeg! Skal tenke mer og komme med ideer senere, må snakke litt med venninna mi før vi sover på sofaen Sov godt vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #702 Del Skrevet 30. november 2005 Så leit å høre at du har blitt dårleg att... Men var godt å høre frå deg, har vore litt bekymra... Forstår godt at du ønsker å "gjere nytte for deg" i samfunnet, men det kan jo hende det fins andre drømmejobbar som ikkje er sååå slitsomme? Vart jo litt av eit knallkjør for deg denne gongen.. Kosleg at de tenker på å gifte dykk på juleaften. Det er så absolutt gjennomførbart, trur eg! Har de ei spesiell kyrkje de vil gifte dykk i, eller er de litt fleksible på den biten? Det er ikkje gudstenester heile juleaften i alle kyrkjer, heime hos oss er det f.eks. berre ei julegudsteneste, og den er klokka fire, så det bør da gå an å få inn ein lita vigsle før eller etter ei gudsteneste? Når det gjeld fotograf er det vel ikkje sikkert de MÅ ha ein profesjonell? Kanskje nokre av gjestene kan ta bilder med digitalkamera foran ein kvit vegg eller ein annan fin bakgrunn? Kor de får plass til 20-25 personar på ein juleaften er kanskje litt verre. Det hadde gått i huset til svogeren min, med lånte bord og stolar. Kjenner de nokon som har brukbart stor stue, kanskje? Får håpe det ordnar seg for dykk, alt sammen! Tenker på deg vennen!!! Stooor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #703 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) til dere herlige jentene! Tusen takk for koselige hilsener!! Takker for alle tips angående julaften-bryllup, når jeg har fått avklart hva som skjer i forhold til jobb/trygd/whatever skal vi sette oss ned og tenke litt på om vi ønsker julebryllup og i så fall hvordan det kan gjennomføres. Hvis dere har tips å komme med, så bare skriv det ned her for jeg kommer til å lese dette på nytt når vi skal ta stilling til det. Jeg er så utrolig stresset i forhold til jobben... De har jo satt opp det knallkjør-programmet nå i julebordsesongen, og jeg gruer meg så jeg får vondt i magen til å måtte gjennomføre det. Jeg har veldig liten tro på at det kommer til å fungere, for jeg sliter jo enda med ettervirkningene etter selskapet for snart 2 uker siden.. Bestemte meg igår for å si ifra om at det ikke går og at jeg dessverre ikke kan fortsette, og hadde skuldrene langt over hodet av stresset for å ringe. Hadde mareritt hele natten og drømte at merkelige insekter som var en blanding av en bille og en lodden bie stakk meg og at jeg måtte fange de og sende de til analyse fordi det sannsynligvis var en ukjent art som de ikke visste skadevirkningene av... I dag feiget jeg ut, fordi jeg får så uendelig dårlig samvittighet for at de skal sitte uten noen til å ta jobben og i en så sårbar periode som dette.. Jeg vet jo at helsen min kan gå rett til H.., men jeg klarer ikke denne dårlige samvittigheten. :cry: Det er så mye greiere å råde andre til å gjøre det rette, men når det kommer til meg selv så er jeg så utrolig var for andre at jeg setter meg selv langt bak i køen. Det er 3 selskaper før legetimen min, og jeg har bestemt meg for å ta ihvertfall to av de. Fikk ikke barnevakt til det ene, så den løste jo seg selv. Ber om og håper at det går bra og at jeg klarer å gjennomføre det. *sukk* Nei, det var triste tanker igjen og det var jo ikke meningen! Da kan jeg jo fortelle at det fremdeles er snø her, og at jeg gleder meg utrolig til å spise den gode maten som venter meg på kjøkkenet. Mannen lagde nemlig lunsj til meg før han stakk avgårde på trening (eller selvrealisering, som jeg erter han med! ). Sniker meg ut på kjøkkenet og spiser litt jeg! Ha en herlig dag, jenter! Endret 1. desember 2005 av Lúthien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjtuppa Skrevet 1. desember 2005 #704 Del Skrevet 1. desember 2005 Hehe, det var litt av en drøm du! Jeg drømmer også mye rart, husker hva jeg har drømt stort sett hver morgen! Forferdelig å ha mareritt, det er derfor jeg ikke kan se grøssere eller andre skumle filmer, jeg drømmer alltid om noe jeg har opplevd, tenkt på eller sett..Snedig med drømmer assa! Hmm, kjedlig at du skulle bli i så dårlig form akkurat nå ja, når du kunne ha jobbet som mye med drømmejobben i julerushet! Men det er kanskje litt greit å finne ut det såpass tidlig også, så du kan være på utkikk etter andre drømmejobber og ikke "slite ut helsa" helt!? Håper virkelig at du finner en annen jobb som du kan trives med! Har svart deg litt i dagboka mi også, om mannen din osv! Ha en fin kveld og kos deg med mannelaga mat!! *klem, klem og enda en klem til verdens beste Lùthien* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstdamen Skrevet 1. desember 2005 #705 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei. Er en stund siden jeg har vært innom d.b din. Ser at du hatt en dårlig periode med helsen nå, og må bare side det at selv om du har dårlig samvittighet for arbeidsplassen din må du prøve og tenke på deg selv. Hva hjelper det med god samvittighet hvis helsen går til H....? Ikke ta det ille opp, men jeg har vært i det sporet selv angående jobb og helse, og i dag har jeg en helse som ingen vil misunne. Har begynt å utdanne meg til en jobb helsen min kan takle-gjennom attføring, kanskje det kan være noe for deg, attføring mener jeg. Nå ble det mye alvorsord her , men ikke vondt ment. Blir beskymret for deg vettu Du må ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gika Skrevet 1. desember 2005 #706 Del Skrevet 1. desember 2005 Hvis du ikke klarer å si fra deg jobben i julerushet, så må du i det minste sørge for at de har nok folk på jobb! Mas og spør, for sånn som sist kan du ikke ha det! Hvis ikke du passer på deg selv, så må vi gjøre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #707 Del Skrevet 1. desember 2005 Pssst!! Gjettetråd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nevèsta Skrevet 1. desember 2005 #708 Del Skrevet 1. desember 2005 Innom med en stor Pass på deg selv, og ikke slit deg mer ut. Kan du ikke jobbe litt en gang imellom (1-2 ganger i halvåret eller noe) med mange nok folk rundt deg? Høres ut som om du tar på deg veldig mye selv framfor å delegere... Det er jo synd hvis du må slutte helt med en jobb du liker, men som du selv sa en gang, må man lytte til kroppen sin. Bryllup på julaften blir nok bra. Det er jo i utgangspunktet en veldig stemningsfull dag - spesielt for dere, kanskje. Gleder meg til å høre mer om planene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #709 Del Skrevet 2. desember 2005 Da er gjetteleken igang, og jeg teller ned 1 døgn fra nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. desember 2005 #710 Del Skrevet 2. desember 2005 Spennende,,, Håper noen gjetter snart da! Kanskje du kan ?? BecomingBride og Bethina vet hvordan jeg ser ut da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstdamen Skrevet 2. desember 2005 #711 Del Skrevet 2. desember 2005 Artig påfunn med denne gjetteleken, vi kan det å leke her inne på k.g Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjtuppa Skrevet 3. desember 2005 #712 Del Skrevet 3. desember 2005 Veldig morsomt med gjettelek ja, godt påfunn Lùthien!! Nå skal jeg snart dra hjem til min kjære, så jeg blir nok litt fraværende fram til mandag! Håper du får en superfin helg vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nevèsta Skrevet 3. desember 2005 #713 Del Skrevet 3. desember 2005 Ja, det blir gøy. Kjenner på lagt nær til alle som ville være med, men kan jo gjette på de jeg har en formening om. Ellers kan det jo være en god anledning til å lese enda flere dagbøker Ha en fin helg, Lùthien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #714 Del Skrevet 4. desember 2005 Hei jenter! Ja, det er tidig med gjetteleken, husk å følge med videre! Jeg har hatt god tid til å tenke over hva jeg gjør i forbindelse med jobben nå, så jeg kommer til å gi beskjed om at jeg ikke kan være med lenger. Med mindre de har en litt mindre fysisk krevende jobb som jeg kan jobbe bittelitt da, det hadde vært greit å ha noe å gjøre innimellom. Satt og leste om sykdommen til øynene holdt på å trille ut igår, og jo mer jeg leser om denne sykdommmen, jo mer går det opp for meg hvor alvorlig det faktisk er. Man må lese mye om biologi og lære om funksjonene i kroppen hvis man skal forstå hva som skjer og hvorfor, og jeg har fått en "bok" (altså et veldig tykt hefte) hvor det er nøye beskrevet. Veldig god hjelp, men også veldig skremmende å lese. Der står alt som legene vegrer seg for å si, for man vil jo gjerne holde håpet oppe på pasientene. I følge det jeg leste, så kommer jeg i den gruppen som risikerer senskader. Kanskje det er det som allerede har begynt å slå inn, siden jeg har blitt så mye verre de siste årene. Det kan virke som at for mye aktivitet (fysisk og mentalt) og stress faktisk dreper ting i kroppen, og dermed bør man holde seg veldig i ro for å bremse denne utviklingen. Når jeg leste det, så var det ikke så vanskelig for meg å legge bort den dårlige samvittigheten i forhold til jobb. :rosasmil: Det føles tvert imot godt å vite at det er riktig for meg å ta den avgjørelsen, og da har jeg ikke så dårlig samvittighet lenger. Deilig! :-D Nå skal jeg prøve å ikke snakke sykdom i boken min på en stund, for jeg har heller lyst til å fokusere på koseligere ting, og det er jo nettopp det denne boken er til! Nå først er det jul som er i tankene mine, og etter det blir det bryllupstanker! Kanskje det blir litt tanker om bryllupet i julen også, siden vi vurderer å gifte oss neste julaften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. desember 2005 #715 Del Skrevet 4. desember 2005 Uff.. Så urettferdig at du må slite med dette vennen Håper du kan få en mindre krevende jobb, at det ordner seg! Tenker å gifte dere neste jul ja? Da har du vertfall god tid! Har du fått pynta til jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 4. desember 2005 #716 Del Skrevet 4. desember 2005 Fint at du har fått en "bok" hvor det er så mye info om sykdommen da, det hjelper jo litt å vite litt mer om hva man kanskje kan forvente. Bra at den hjalp deg til å ikke ha dårlig samvittighet ovenfor jobben lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boogie Skrevet 4. desember 2005 #717 Del Skrevet 4. desember 2005 Åh, det høres så koselig ut å gifte seg på julaften! Blir spennende å høre hva dere bestemmer dere for! Ang gjetteleken; artig påfunn Lúthien Trist å lese at sykdommen din er såpass alvorlig! Godt er det da at du enedelig fikk diagnosen, og at du har fått lesestoff som nok er det god nytte! En stor til deg fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstdamen Skrevet 4. desember 2005 #718 Del Skrevet 4. desember 2005 Ååå godt å høre at du finner ut av ting i -det er sikkert ikke lett . Stå på jenta, du har en positiv holding og da kommer man langt og lengre Se bare på hvilken ressurs du er , holder oss damer her på k.g aktiv gjennom denne gjetteleken - det er ikke noe og en hadde funnet på vett du God til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 5. desember 2005 #719 Del Skrevet 5. desember 2005 Morsomt påfunn med gjetteleken, Lúthien. Særlig siden jeg vant første runde da Når det gjelder sykdommen så er det vel sagt det som kan sies... Bare husk å ta vare på deg selv! Og nå er det bare 3 uker til jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 5. desember 2005 #720 Del Skrevet 5. desember 2005 Er innom med en stooor Ta godt vare på deg selv, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå