Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste gang du blir gravid, så er det bare å nevne dette som du skriver om ditt forrige svangerskap. Da blir du ekstra godt tatt vare på, det er helt sikkert!!

Jeg hadde svangerskapsforgifning i mitt første(fødte til tia, så det var ikke alvorlig forgifning), og ble derfor ekstra godt sjekket og passet på med mye ultra den siste gangen. Følte meg veldig trygg Lúthien!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, svangerskapsforgiftning høres skummelt ut...

Skrevet (endret)

Dark Angel: Nei, to er nok! ;) Alle rundt oss i familien har 3, 4 eller 5 barn, og de har en travel hverdag kan man si.... :ler:

Jeg har jo allerede "fortalt" deg det.. vi ble sammen som 16 åringer, så da kan du plusse på de 7 årene vi har vært sammen! ;)

Jeg tror nok mannen blir fornøyd med lokalene, de er veldig fine inni! :Nikke:

Litt moderne stil, og jeg synes det er helt topp med tanke på rominndelingen.

Høstdamen: :klem:

Veslo: Jeg har ikke tenkt å gi de ut før til jul (da er alle samlet neste gang), så jeg tar det ganske rolig foreløpig. Har kikket litt på nett, men har ikke så mye konkret enda. :) Vi kan selvfølgelig det!

Bett1: Akkurat i det øyeblikk jeg leste "skikkelig gullunge du har", så sto denne "gullungen" og hylte fordi hun ikke ville sove formiddagsluren sin, og det selv om hun var så trøtt at hun gjespet i annenhvert skrik. Hun hadde da holdt på med det tullet i 3 timer, og bekreftelsen på at JA, hun er en gullunge var innmari vanskelig å få ut! :ler:

Nå sover hun søtt heldigvis!

Maibrud'06: Så fint at det gikk så bra andre gangen! :klem:

Vi fikk egentlig veldig god oppfølging i svangerskapet vi også (bortsett fra et par "just deal with it"-leger.) Det er en lang og litt vond historie som begynte allerede et par uker etter positiv test, og det sitter godt i enda..

Kort fortalt (for det er egentlig masse mer):

Jeg hadde masse blødninger de første ukene, så fra å glede seg vilt over at vi skulle få en baby fikk vi beskjed om det var spontanabort.. det var bare å vente på at "det" skulle komme ut. :tristbla: Noe det ikke gjorde.. vente, vente... så da var det nok en Missed abortion (fosteret er dødt, men blir liggende i livmoren) da.. :cry: vente igjen... inn til ny ultralyd og de fant ikke noe foster, bare en tom fostersekk. (Senere har de lurt på om det var tvillinger, og at den ene døde. Derfor fant de den tomme fostersekken og tenkte ikke på å lete etter en til. HCGen var også høy nok i begynnelsen til at det kunne være tvillinger).

Da måtte det være graviditet utenfor livmoren, mente de, for HCGen bare fortsette å stige. Ny lang ventetid... :tristbla: (noen som aner hvor tøft det er å få alle disse himmel og helvete beskjedene og så bare måtte vente?)

Ny ultralyd og ikke noe foster utenfor livmoren.. Jeg begynte seriøst å lure på om kroppen lurte meg, og at jeg var indbildt gravid, men HCGen fortsatte å stige.. bare gikk og ventet og lurte på hva som skjedde.. :cry:

Til slutt, etter sikkert 7-9 ukers graviditet, så fant de et bankende hjerte på ultralyden, og den dagen skinte solen utenfor for første gang etter lang tid med regn (ja, jeg bor jo i Bergen!). Det var så uendelig deilig!! :danse:

Etter det kom dessverre ekstrem-kvalme (ja, det er faktisk noe som heter det) og jeg gikk ned 10 kg på et par uker. Varte leeeenge. Besvimte flere ganger daglig også, og hadde en masse magetrøbbel..

Så kom alle sammentrekningene, og etter et par uker havnet jeg med rier på KK. Da ble det lungemodningssprøyte og K vitamin, deretter et ri-stilliende middel som heldigvis hjalp i siste liten. Laaang tid hvor jeg måtte ligge dønn i ro og ikke kunne stå opp av sengen. Barnelegene kom på besøk og viste bilder av babyer som var født rundt samme tid (det var så tidlig at sjansen for at babyen skulle overleve var LITEN), og alt ble så "surreal" at jeg klarte ikke helt å forstå at vi faktisk kunne få en så liten "baby".

Hjem fra sykehus (endelig), da kom bekkenløsningen for fullt. :roll:

Hadde tusenvis av andre mer eller mindre plager også, men det er ikke verdt å nevnes.. :sjenert:

Tro det eller ei, jeg hadde noen fine stunder innimellom.. :ler:

Nei, dette var rett og slett terapiskriving for meg, så dere får lov til å hoppe over det! ;)

Håper jeg en gang tør å få et barn til, og jeg er sikker på at vi får flott støtte på sykehuset, men jeg må få det litt på avstand først! :Nikke:

Takk for tipset ditt som fikk denne ordstrømmen til å komme Maibrud'06! :klem:

Nå skal jeg skrive et nytt innlegg om tankene rundt bordkort! :)

Endret av Lúthien
Gjest Markblomsten
Skrevet

Oj....

Vet ikke helt hva mer jeg skal si jeg, annet enn at jeg plutselig ble veldig glad for beslutningen om å vente til etter bryllupet med å prøve å få barn.

Skjønner det godt om det "bare" blir ett barn på dere ja!

Må si at du virker til å være ei veldig positiv kvinne som får noe godt utav de fleste situasjoner da :)

Fortsett med det ;)

:klem:

Skrevet (endret)

Ainas: Takk for det! :klem:

Jeg tenker som så at de fleste har problemer med kvalme og trøtthet (i beste fall), og selv det er nok til å kunne legge en demper på bryllupsdagen. Så JEG ville ihvertfall ha kost meg på bryllupsdagen først, og deretter konsentrert meg om graviditet og baby etterpå. Det er jo noen som har lite kvalme og koser seg masse på bryllupsdagen selv om de er gravid, men hva taper man på å vente til etterpå?

Bordkort

Vi bestemte allerede for et år siden at bordkortene våre skulle være små "gaver" til gjestene. Jeg er så utrolig nyskjerrig, og det er mange andre i familien min også, så en liten overraskelse faller nok godt i smak. :ler:

Først lurte konditorvenninnen min på om jeg ville at hun skulle lage små esker/skattekister av hvit sjokolade, men jeg tror vi har blitt enige om at det blir litt risikabelt i tilfelle de blir myke og smelter litt.

Hvis vi ikke ombestemmer oss, så tror jeg at vi lager små esker selv, og putter hjemmestøpte sjokoladehjerter (selvfølgelig med ekte kakaosmør og vanilje ;) ) oppi, og bygger opp med litt stoff eller sateng i bunnen. Jeg vil også skrive en liten personlig hilsen til hver gjest og legge i. Om det blir noe mer vet jeg ikke enda, det blir spennende å se! Eskene skal være i en av fargene våre. Sannsynligvis hvite, med litt pynt i bladgrønt og "light gold/champagne".

Dette er tankene mine foreløpig! :Nikke:

Endret av Lúthien
Skrevet

:klem: Ekkelt å oppleve sånt i første svangerskap. :klem:

Høres ut som en god ide med de bordkortene, vi skal "bare" ha tørkede blader (i høstens farger) med gjestenes navn skrevet på i sølvpenn.

Skrevet

Huff, det hørtes ut som et tungt svangerskap. Min søster hadde ekstrem svangerskapskvalme, og bare det synes nå jeg så mer enn ille nok ut. (Hun er nok en av grunnene til at jeg absolutt ikke vil være gravid i bryllupet.)

Godt å høre at "gullungen" skriker litt innimellom. Jeg blir litt sliten av disse super-barna som visstnok bare smile, spiser og sover og i det hele tatt er perfekte små dukker. Får jo prestasjonsangst lenge før jeg har startet å prøve en gang! :)

Skjønner godt at du vil vente litt med å bli gravid igjen. Vet du hvordan sannsynligheten er for å få samme problemer neste gang?

:klem:

Skrevet

23 ja.. , stemmer det? ;)

Ja sant det du sier om gravid på bryllupet.

Men jeg tror bare jeg vil være så suuuperlykkelig når det blir to blå streker at det ikke gjør såmye om jeg er kvalm på dagen..

Men kanskje når januar kommer, så vil jeg vente.

Tiden får vise! :-D

Har du noen ideer til overraskelser i gavepose-bordkortene da?

Tenkte på sjokolade... hm..?

Ha en kos kveld & håper du fant noe godt å lage på butikken :klem:

Gjest nevèsta
Skrevet

Her har det visst vært mye aktivitet. Må ta meg tid til å lese alt litt senere. Imorgen, antar jeg. Bare innom med en :klem::)

Skrevet

Hei Luthién :)

Tusen takk for svar på spørsmaål ang Bayline. Ble litt skeptisk selv, så det skal jeg sjekke ut!

Du har helt rett i at det går unna hos meg om dagen ja, rekker nesten ikke å tenke :ler:

Men, barneselskapet igår gikk kjempebra, så fikk vi slape tav litt på kvelden med episode tre av LOST, så da fik jeg hentet meg inn litt :ler: Episoden var ikke den beste, men noe spenning må de jo ha også, det blir jo vanskelig å vente i en hel uke til mener jeg :grine2:

Har du fått sett den?

Håper det går bra med deg da, har ikke hatt tid til å holde meg oppdatert på noens front i det siste, men tenkte jeg skulle sette meg ned ikveld og kose meg litt her inne ;)

Ha en fortreffelig helg!

STOOR :klem:

Gjest høstdamen
Skrevet

Ser meg og deg har tenkt veldig likt når det gjelder bordkortene.Skal bli gøy å se dine bordkort.ha en inspirasjonsrik dag :klem:

Skrevet (endret)

Uff, så trist start på svangerskapet. Godt at du kan få skrevet det ned, slik at "trøkke" letter litt!

Bekkenløsning kan du vel få tilbake i neste svangerskap. Men du kan jo forebygge med å trene litt før evt neste svangerskap. Jeg fikk bekkenløsning i mitt siste svangerskap. Gikk til fysioterapeut, og fikk varmebehandling, nyyydelig!!!

Skjønner godt at du sliter litt med tanken på et nytt svangerskap.

Ang bordkort/gaveboks; Utrolig fin idè! Gleder meg til å se bilder :hoppe:

Ønsker deg en riktig god helg Lúthien :klem:

Endret av Maibrud`06
Gjest Markblomsten
Skrevet

Vil bare ønske deg en riktig finfin helg jeg, og gi deg en goooood :klem:

Gjest Karbojunkie
Skrevet

:) Hallo!!! Lenge siden sist. Her har det skjedd endel ser jeg, det er tydeligvis kun meg som ikke har tid til å tenke bryllup for tiden :grine2:

Men men, jeg var også mye innlagt på haukeland før sistemann kom i desember 2003. Vet hvor kjedelig det kan være.... Ang traumer så kan jeg fortelle deg at jeg enda ikke har snakket ordentlig om min siste fødsel, det er bare flott hvis du kan skrive det litt ut her....... :klem:

Ellers håper jeg du får en fortreffelig helg :)

Skrevet

Hei jenter!!

Jeg har kost meg veldig i helgen! Mannen var i Oslo og jeg hadde min søster boende her fra torsdag til idag. Vi har hatt det superkoselig, og så fikk jeg litt avlastning med lillemor som bonus! :sjarmor:

Vi har sett hele sesong to av 4400, og det er jammen spennende. Veldig overraskende vendinger i sesong to innimellom. Gleder meg til episode 3 av LOST, vi har den liggende, men jeg vil se den sammen med mannen. :kline:

Hadde dårlig-periodens første "lange" tur ut idag, og vi fikk blant annet kikket på den nye leiligheten til et familiemedlem, gått en tur og spist på Bon Apetit. Det var deilig å ha en bra dag igjen!!! :danse: :danse: :danse:

Nå kom mannen akkurat inn døren, han kom heldigvis med på siste fly hjem idag!! :hoppe:

I morgen skal vi prate litt bryllup igjen! :kline:

Skrevet

.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~*~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.

Innom og hilser på! :)

.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~*~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.

Bordkortene blir sikkert flotte, likte ideen med en personlig hilsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...