Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok

Anbefalte innlegg

Gjest Hippopotamus
Skrevet

I'm so sick and tired of being sick and tired!  :sjenert:

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen.

Håper du får sovet godt og slappet ORDENTLIG av nå da, deilig med litt avlastnng med lillejenta også tenker jeg,ALLE trenger jo det. Sitter her og vurderer om jeg orker å gå i butikken selv også, men MÅ jo egentlig det, for det begynner å bli litt tomt i skapet her. Det er bare 400-500 meter til butikken, men jeg vet ikke om jeg har krefter til å gå dit (mest pga bæring av varene) :klø: Kjennes ut som om jeg har blitt overkjørt av en trailer...Geez...

Wuuupz, nå begynte vaskemaskinen plutselig å bråke der ute, den har stått å blinket siden igår da vasken var ferdig...Creepy...Trøstr meg med at det finnes en naturlig forklaring på det, og at den sikkert er litt "ute av kurs" :ler: Men tilbake til handlinga, så kan jeg jo drøye en stung til, KIWI stenger jo tross alt ikke før kl 23.00 :sjarmor:

:vinke:

Skrevet (endret)

Klarte å sende innlegget to ganger, så jeg måtte bare endre... :sjenert:

Endret av Bethina
Gjest høstdamen
Skrevet

Innom med en helge :klem: , Håper du og dine får en fortreffelig helg

Skrevet

Hei vennen. Bare innom for å ønske deg og dine en riktig god helg. :klem:

Skrevet

God helg til snille snille snille snille Lúthien!! :klem:

Skrevet

Har du en fin helg? :kose:

Jeg starta en ny dagbok.. Ble litt for privat den andre.. ;)

Håper du er opplagt og koser deg i dag!

Skrevet

Søren.. jeg rekker ikke å skrive her nå! :sur:

Off to familiebesøk med lammestek! :sikle:

God helg til dere også jenter! :klem:

Skrevet

Åh, lammesteik er nydeleg!!! Vi skal ha svigers på middag i morgon, og serverer, ja nettopp - lammesteik!!! Og ovnsbakte poteter og sjysaus og haustgrønnsaker!!! Åh, gledar meg altså!!! (kanskje vi får lurt inn litt bryllups-snakk under middagen også.. hihi) Håpar du har hatt ei fin helg!!! *klemme*

Skrevet

Tusen, tusen, tusen takk! :klem: Setter veldig stor pris på alle dine linker og tips! :)

Håper du koser det med lam og barnevakt, og at dere fikk dere en lang og deilig middagslur sammen. ;)

Skrevet (endret)

Jess! Jeg har en aldeles herlig helg! :hoppe: :hoppe:

I går hadde vi det kjempekoselig med barnefri og lammestek hos svigers. Vi gikk en kveldstur og kikket på stjernehimmelen, og før vi sovnet lå vi litt og pratet om tanker rundt bryllupet.

I dag våknet vi etter å ha sovet 12 (!!!) timer, og hadde en aldeles herlig formiddag sammen.

Nå sitter vi her og planlegger litt bryllup, før vi skal ut litt i det fine været. Synes vi har fått gjort masse idag, og nå begynner vi å se for oss hvordan vi skal legge opp dagen vår! :danse:

Rammene rundt dagen

Vi har tenkt og diskutert frem og tilbake, og nå har vi falt til ro med den opprinnelige planen. Vi feirer bryllupet vårt her i Bergen, og har festen sammen med familie og venner! :Nikke:

Gjestelisten

Vi blir (foreløpig) 42 til middag og ytterligere 35 til kaffe/fest. Da blir vi opp mot 80 på festen, men får den litt mer "intime" middagen med nærmeste familie + tanter og onkler. Venner, kolleger, fettere og kusiner kommer til festen.

Vi organiserer et opplegg for de på Peppes eller noe lignende, hvor de kan spise middag sammen og kose seg uten taler og andre ting som barn og ungdommer synes er kjedelig! :ler:

Pizzaen betaler de for selv. Det synes også foreldrene er helt greit! :)

Vennene/kollegene våre kan samles for middag og "vorspiel", før de tusler ned til lokalene sammen når festen begynner. Veldig greit at lokalene er så nærmt oss! (1-2 minutter med bil/5 minutter å spasere).

Fotograf

Vi har sett oss ut en fotograf for dagen. Vi vurderte en fotograf som er veldig rimelig og selger CD med bildene på, slik at de kan printes ut privat. Det er veldig praktisk og rimelig, men vi klarer ikke å bli helt fortrolig med bildestilen hans.. Kanskje det forandrer seg hvis vi prater med han og ser flere bilder.

Vi vurderte også en utrolig dyktig fotograf som tar helt sinnsykt fine bilder, men han blir rett og slett aaaaltfor dyr. Nå tror vi valget faller på en fotograf som ligger på middels/litt under middels i pris og som er ganske kjent bryllupsfotograf i området her.

Vi spurte en venninne av meg, som er rimelig dyktig til å ta bilder, om hun ville følge oss hele dagen (morgenen, frisøren, ta bilder hos fotografen, i kirken og under middagen) som "fotograf" og deretter delta på festen som en vanlig gjest, og hun TAKKET JA!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Som takk tror jeg vi skaffer henne et stativ til kameraet hennes (tror det koster en god del), i tillegg til at vi spanderer mat på henne gjennom hele bryllupsdagen.

Da får vi forhåpentligvis en masse flotte bilder fra dagen! :danse:

Vi har også en kamerat (mer fest-kamerat, for det er en venn av en venn) som har tilbudt seg å være flue på veggen med filmkamera på dagen vår. Det hadde jo vært helt herlig!!

I tillegg så har vi min kjæres far, som er rimelig flink til å ta bilder og filme, som har sagt at han skal ta litt bilder og filme på dagen. Morfaren til min kjære, som er kjempeflink til landskapsbilder og slike ting, klarer nok også å ta noen bra bilder i bryllupet. :danse:

Da skulle vi vel få en masse flotte minner fra dagen vår å kikke på i ettertid! :hjerter:

Alkohol

Store deler av familien til min kjære er avholdsfolk, og dermed blir det en relativt rimelig affære mtp alkohol på dagen vår. Når jeg tar veeeldig godt i, så regner vi med at 25 mennesker vil ha alkohol til middagen. Det er også antallet vi kjøper inn til, selv om det nok kommer til å gå vesentlig mindre. Dersom vi kjøper fra vinmonopolet (litt usikkert i forhold til lokalene), så kan vi jo levere tilbake uåpnede flasker. Det er godt å ha rikelig med "backup" flasker.

Jeg _tror_ vi regner med 3 glass vin til maten dersom vi skal ha forrett, eller 2 glass vin dersom vi skal ha buffet. Det blir uansett rikelig med Isvann, farris/olden og brus (Mozell-designer-glassflasken og glassflasker med cola, for vi føler det blir veldig "barnebursdag" med de plastflaskene på bordet.. :sjenert: ).

Det blir 5 barn under 18 år til middag, så de skal få en boks med valgfri brus hver i tillegg.

Øvrig alkohol blir velkomstdrink og avec til kaffen.

Av hensyn til avholdsfolkene, pluss at vi ikke ønsker fulle gjester i bryllupet vårt, skal vi ikke ha særlig mer alkohol utover dette. Det er mulig vi skal ha noen "lav-alkohols drinker" litt ut på kvelden, og ellers rikelig med kaffe/te/varm sjokolade og mineralvann. Da slipper vi også problemet med "dritings" venner og ubehagelig fulle familiemedlemmer! De kommer nok i rimelig bra humør av all vinen, avecen og champagnen! :ler:

Bryllupshjemmesiden

Vi har kjøpt domene og fått opp serverplass til hjemmesiden.

Nå fungerer alt, men hjemmesiden må fylles litt mer før den er skikkelig operativ!

Bilder

Tenkte litt på en slags pynt med bilder (litt inspirert av andre her ja.. ;) ) i enten sort/hvitt eller retrofarger hvor vi har ca 5 bilder av meg og 5 bilder av min kjære, hvor vi er like gamle på bildene. Altså et babybilde, et småbarnsbilde, et skolebarnsbilde, et tenåringsbilde og et bilde hver av oss sammen i begynnelsen av forholdet vårt. De skal henge bortover langs en kortvegg i samme høyde. Hans babybilde henges ytterst til høyre og mitt babybilde henger ytterst til venstre. Deretter kommer bildene i samme rekkefølge innover mot midten. I midten treffes de med (og her er jeg foreløpig litt usikker) enten et kjærestebilde av oss to nå, eller så tar faren til sambo et bilde av oss på kirketrappen som printes ut i sort/hvitt/retro rett etter kirken og henges opp i midten.

Tror det kan bli koselig for gjestene å kikke på, samtidig som det gir stedet litt "preg" av oss. Det passer sikkert kjempebra til de moderne lokalene!

Vi må jo selvsagt ha et bilde av oss sammen med lillemor også!

De kan lamineres eller henges opp på en annen måte. Det får vi se på! :hoppe:

Nå må jeg pause skrivingen litt! :ler:

Endret av Lúthien
Skrevet

Gøy at du lar deg inspirere!!!! :) Sei frå om du treng å låne laminerings-maskin då!!! ;)

Skrevet

Det hadde vært helt suuuuupert Veslo! :klem:

Hva koster den i bruk? (det der plastgreiene og sånt noe..)

Skrevet
Det hadde vært helt suuuuupert Veslo! :klem:

Hva koster den i bruk? (det der plastgreiene og sånt noe..)

Det er drit-billig! Vi betalte 150,- for ein pakke med 100 ark. :) Så dersom du f.eks. berre treng 20 laminerings-ark, så kan du få dei av meg, i staden for å måtte kjøpe ein stor pakke! Eg er forresten kjempe-fornøyd med laminerings-maskina, laminerer i hytt og vegg her for tida! Hihi... Men då noterer eg eit lite utlån i 2007 eg då! *knis*

Skrevet

Hihi! Det er bra vi er ute i god tid! :erter:

Ja, takk! Bare før oss opp på listen! :ler:

Du er supergrei altså! :klem:

Skrevet

virker som du er godt i gang!

lurt med det med alkoholen din..

fulle folk i bryllup er en uting.. spesielt med unger til stede.

Skrevet

Så fint at du har hatt en bra helg. Det hørtes ut som du trengte det, jeg ble bekymret for deg her i slutten av uka. :klem:

Så bra at dere nå er komfortable med planene og feiring i Bergen. Tror det er lurt å gå noen runder med seg selv rundt opplegget til en sånn dag, sånn at man er sikker på at man tar de riktige valgene. Dere har kommet lang ift opplegget også. Jeg synes bildene høres ut som en strålende ide! Stilig!

Ha en fin søndag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...