Gå til innhold

Påvirkes eggløsningstesten av graviditet?

Sleepy

Anbefalte innlegg

Denne perioden har jeg endelig fått somlet meg til å kjøpe eggløsningstester. Siden jeg ikke hadde peiling på når i syklusen jeg har eggløsning begynte jeg bare å teste på en tilfeldig valgt dag. Det jeg lurer på da, er: hvis jeg (mot formodning) hadde eggløsning og ble gravid før jeg begynte å teste, ville dette synes på e.l.-testene på noen måte? Sånn rent bortsett fra at de ikke viser noen LH-toppp, mener jeg?

Sleepy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, eggløsningstesten kan slå ut dersom du er gravid. (pga noe av de samme hormonene er tilstede under graviditeten eller noe slikt - husker ikke detaljene)

Men EL testene er ikke en sikker graviditetstest, så ta en graviditetstest for å være sikker du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den slår ut. Jeg trodde at jeg hadde eggløsning 07. juli, men det viste seg senere at jeg da allerede var gravid for en uke siden. Det fikk jeg vite med UL. Så det jeg trodde var eggløsning var graviditet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok EL-test da forventet EL nærmet seg, og den slo ut. Når jeg en uke etter begynte å ane at jeg allerede var gravid, tok jeg en ny EL-test, og denne slo også ut. Og når jeg tok en graviditetstest samme dag, var den postiv!

FruE ii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle sammen! Får legge til at spørsmålet var rent hypotetisk, jeg har ikke fått noen som helst utslag på testene mine. Ikke EL en gang.... Men uansett er det jo greit å vite hvordan dette fungerer!

Endret av Sleepy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...