Anonym-bruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Tenkte bake en slags skillingsbolle.. Men isteden for sukker og kanel i midten tenkte jeg ha vaniljekrem og rosiner. Spørsmålet er om jeg kan ta på vaniljekremen nå, og la den stå på benken 1 time? Vaniljekremen blir ikke dårlig av det? Er kjøpt ferdig på boks.
Belima Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 Lurer på hvorfor vaniljekremen må stå en time på benken? Nei, vaniljekremen blir ikke dårlig av en time fremme, den står jo ikke kaldt i butikken.
Anonym-bruker Skrevet 15. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2021 Belima skrev (1 minutt siden): Lurer på hvorfor vaniljekremen må stå en time på benken? Nei, vaniljekremen blir ikke dårlig av en time fremme, den står jo ikke kaldt i butikken. Bollene skal jo heve 1 time før jeg steker de.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Anonym-bruker skrev (Akkurat nå): Bollene skal jo heve 1 time før jeg steker de. Ja du kan putte i vaniljekremen og la bollene heve med den i på benken. Det går helt fint! Anonymkode: 6faa3...ba2
Anonym-bruker Skrevet 15. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja du kan putte i vaniljekremen og la bollene heve med den i på benken. Det går helt fint! Anonymkode: 6faa3...ba2 Så bra, takk for svar 😃
Belima Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 Skal du ikke ha kremen inni da? Når jeg baker sånne, så smører jeg vaniljekremen og strør på rosiner før jeg setter de til etterheving. Må ikke stå en time etterpå heller, 30-45 pleier å holde for meg. Du skal lage de som kanelsnurrer etter det jeg forstår.
Mt3 Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Belima skrev (2 minutter siden): Skal du ikke ha kremen inni da? Når jeg baker sånne, så smører jeg vaniljekremen og strør på rosiner før jeg setter de til etterheving. Må ikke stå en time etterpå heller, 30-45 pleier å holde for meg. Du skal lage de som kanelsnurrer etter det jeg forstår. TS tenkte sikkert på å lage skoleboller da lager en ett krater midt i bollen som en fyller med vaniljekrem. Og ja, da etterhever en gjerne med fyllet i før en steker bollene.
Belima Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 Mt3 skrev (5 minutter siden): TS tenkte sikkert på å lage skoleboller da lager en ett krater midt i bollen som en fyller med vaniljekrem. Og ja, da etterhever en gjerne med fyllet i før en steker bollene. Du tenkte skolebrød/boller og jeg (kanel) snurrer. Samme fremgangsmåte for begge deler heldgvis. 😊
Brunhilde Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 Mt3 skrev (14 timer siden): TS tenkte sikkert på å lage skoleboller da lager en ett krater midt i bollen som en fyller med vaniljekrem. Og ja, da etterhever en gjerne med fyllet i før en steker bollene. Hvorfor tenkte TS sikkert det? Jeg lager ofte kanelsnurrer med vaniljekrem i stedet for smør, det blir veldig godt og bollene blir enda mer saftige. Det går helt fint å la bollene står til heving med vaniljekrem på, enten det gjelder snurrer eller skoleboller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå