Juli-79 Skrevet 1. oktober 2002 #1 Del Skrevet 1. oktober 2002 Er det noen som har en oppskrift på eplekake, gjerne i langpanne?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 1. oktober 2002 #2 Del Skrevet 1. oktober 2002 Her er mamma sin eplekake - syns den er veldig god jeg i alle fall... 5 egg og 300 gram sukker piskes 200 gram margarin smeltes 2 dl melk 4 ts bakepulver ca 500 gram hvetemel Bland det hele og fyll i brødpanna På toppen legger du så mye epler som du selv vil skåret i små båter eller skiver. Dryss over masse sukker (spesielt hvis eplene er sure) og kanel. Etter hvert som jeg blar i permen min, finner jeg et par oppskrifter til på eplekake. Her er den ene: 200 g smør 200 g sukker piskes hvitt 2 store egg 2 ts bakepulver 1 toppet ts vaniljesukker 1 dråpe sitron 200 g hvetemel legg på ønsket mengde med eple strø sukker og kanel - eventuelt mandler og rusiner på toppen til slutt stekes på 175 grader. Husker ikke helt hvordan denne kaka smakte, men den oppskrifta som kommer her er den absolutt BESTE 375 g smør og 3 dl melk kokes opp 6 egg og 6 dl sukker røres til eggedosis 9 dl hvetemel 6 ts bakepulver Alt blandes forsiktig og slås i langpanna. Legg på epleskiver og strø med kanel og sukker stekes på 200 grader i ca 30 - 40 minutter Her fikk du noen å velge mellom. Håper du finner en som du liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå