Tiuren Skrevet 14. mai 2021 #21 Del Skrevet 14. mai 2021 Katter er lystmordere av natur, den dreper fordi den kan. Hadde katten blitt importert til Norge i dag, så hadde det nok ikke vært lov å slippe den løs i naturen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #22 Del Skrevet 14. mai 2021 Katter er både rovdyr og byttedyr, som mange mange andre dyr. Ikke psykopati det gitt, instinkt. De fleste kjøttetere er rovdyr, naturlig nok og mange også byttedyr. Helt vanlig det uvanlige er at dette rovdyr sleiker meg på neses og maler på mitt fang og er nydelig. Det er ikke katta skyld den har instinkter. Anonymkode: d23b4...b9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #23 Del Skrevet 14. mai 2021 Men i vill versjon har de jo ikke noe å gjøre i Norge. Som mange andre kjæledyr. Og noen steder tar katter farlig mye småfugl for bestanden der har jeg skjønt. En kan likevel ikke legge menneskelige følelser i en pus. Den er skapt for jakt ( dumme meg som prøver svare seriøst på tulletråder) Anonymkode: d23b4...b9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #24 Del Skrevet 14. mai 2021 14 minutter siden, tinkaanonym said: Litt urelatert men er troll psykopater? Det kan se slik ut: "Trolling can cause significant harm and distress. It is associated with serious physical and psychological effects, including disrupted sleep, lowered self-esteem, depression, self-harm, suicidal ideation, and in some cases, even suicide. In 2019, The Australia Institute estimated trolling and online abuse had cost the Australian economy up to $3.7 billion in health costs and lost income. (...) Results showed that gender, psychopathy, and sadism were all significant independent predictors of malevolent trolling. That is, if you are male, have high psychopathy, or high sadism, you are more likely to troll. The most powerful predictor of trolling was sadism. The more someone enjoys hurting others, the more likely it is they will troll." https://theconversation.com/new-research-shows-trolls-dont-just-enjoy-hurting-others-they-also-feel-good-about-themselves-145931 Ingen katter holder på slik. Katter tar masser av smådyr. Hunder kan finne på å jage etter, skade og til og med drepe både smådyr og fugler(tamme som ville), småvilt som rådyr, sauer, katter, andre hunder og mennesker. Også her i landet har barn blitt bitt i hjel av hunder. Jeg har ennå til gode å høre om katter som gjør noe sånt, og forresten finnes det ingen skapning som har drept så mange av egen og andres art som det mennesker har gjort. Anonymkode: 662dc...004 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #25 Del Skrevet 14. mai 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Katter er både rovdyr og byttedyr, som mange mange andre dyr. Ikke psykopati det gitt, instinkt. De fleste kjøttetere er rovdyr, naturlig nok og mange også byttedyr. Helt vanlig det uvanlige er at dette rovdyr sleiker meg på neses og maler på mitt fang og er nydelig. Det er ikke katta skyld den har instinkter. Anonymkode: d23b4...b9e Instinkter.... Det må jeg huske på neste gang jeg kommer hjem fra byen og lukter litt feil parfyme... Anonymkode: ce43c...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tinkaanonym Skrevet 14. mai 2021 #26 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det kan se slik ut: "Trolling can cause significant harm and distress. It is associated with serious physical and psychological effects, including disrupted sleep, lowered self-esteem, depression, self-harm, suicidal ideation, and in some cases, even suicide. In 2019, The Australia Institute estimated trolling and online abuse had cost the Australian economy up to $3.7 billion in health costs and lost income. (...) Results showed that gender, psychopathy, and sadism were all significant independent predictors of malevolent trolling. That is, if you are male, have high psychopathy, or high sadism, you are more likely to troll. The most powerful predictor of trolling was sadism. The more someone enjoys hurting others, the more likely it is they will troll." https://theconversation.com/new-research-shows-trolls-dont-just-enjoy-hurting-others-they-also-feel-good-about-themselves-145931 Ingen katter holder på slik. Katter tar masser av smådyr. Hunder kan finne på å jage etter, skade og til og med drepe både smådyr og fugler(tamme som ville), småvilt som rådyr, sauer, katter, andre hunder og mennesker. Også her i landet har barn blitt bitt i hjel av hunder. Jeg har ennå til gode å høre om katter som gjør noe sånt, og forresten finnes det ingen skapning som har drept så mange av egen og andres art som det mennesker har gjort. Anonymkode: 662dc...004 Wow. Det var det jeg hadde mistanke om. Her står det svart på hvitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #27 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kan se slik ut: "Trolling can cause significant harm and distress. It is associated with serious physical and psychological effects, including disrupted sleep, lowered self-esteem, depression, self-harm, suicidal ideation, and in some cases, even suicide. In 2019, The Australia Institute estimated trolling and online abuse had cost the Australian economy up to $3.7 billion in health costs and lost income. (...) Results showed that gender, psychopathy, and sadism were all significant independent predictors of malevolent trolling. That is, if you are male, have high psychopathy, or high sadism, you are more likely to troll. The most powerful predictor of trolling was sadism. The more someone enjoys hurting others, the more likely it is they will troll." https://theconversation.com/new-research-shows-trolls-dont-just-enjoy-hurting-others-they-also-feel-good-about-themselves-145931 Ingen katter holder på slik. Katter tar masser av smådyr. Hunder kan finne på å jage etter, skade og til og med drepe både smådyr og fugler(tamme som ville), småvilt som rådyr, sauer, katter, andre hunder og mennesker. Også her i landet har barn blitt bitt i hjel av hunder. Jeg har ennå til gode å høre om katter som gjør noe sånt, og forresten finnes det ingen skapning som har drept så mange av egen og andres art som det mennesker har gjort. Anonymkode: 662dc...004 Hunden er det stor forskjell på, med tanke på rase etc. Morfar klarte å lære en sauhund å slutte å løpe etter fugler og det funket. Det klarer du ikke med en katt. Katten vår klorte vår minste når hun var baby og hadde katten vært større ville den nok gjort større skade også. Og det finnes mange tilfeller der katt har tatt livet av småbarn. Jah, vi mennesker gjør mye dritt men hadde andre dyr som sjimpansen hatt tilgang og hjerne til å bruke våre våpen + vært i lik antall som oss mennesker. Hadde det blitt armageddon på flekken. Anonymkode: 27308...f3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå