Gå til innhold

Tror daten lå med noen andre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har datet en gutt i et par måneder. Vi har møttes 5-6 ganger, vært på flere dater både edru og med alkohol, møtt hverandres venner og vært intime flere ganger. Vi har ikke hatt praten om å være eksklusive, men likevel er inntrykket fra min side at vi er det, altså etter signaler fra han. 
Jeg fant ut at han har overnattet hos en annen jente, uten at jeg vet helt sikkert om de lå sammen. Han vet ikke at jeg vet dette, så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Hvis jeg tar det opp vil ha nok bli skremt, da jeg virkelig har stalket han for å finne det ut. 
Burde jeg avslutte dette uten å si noe, burde jeg ta det opp eller skal jeg fortsette å date han uten å nevne noe?

Tusen takk for alle svar! ❤️

Anonymkode: 780c9...1c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på om det at han har ligget med henne er en dealbreaker for deg eller ikke? 

Jeg ville bare spurt, rett ut. «Har du hatt sex  med xx etter at vi begynte å være sammen?» og bare spør om det. Gutter har en tendens til å kun svare på det de har lyst til hvis de får flere spørsmål samtidig. 

• Liker 7
Gjest Fuglekasse
Skrevet (endret)

.

Endret av Fuglekasse
Feil
Skrevet

Man er eksklusive inntil noe annet er avtalt, i hvert fall når man har truffet hverandre flere ganger, vært intime som du sier osv. 

Kanskje han har ligget med henne, kanskje ikke. Uansett risikosport å overnatte, så det bør ikke komme som noen overraskelse for ham om dette er en dealbreaker for deg. For meg ville det vært game over. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Man er eksklusive inntil noe annet er avtalt, i hvert fall når man har truffet hverandre flere ganger, vært intime som du sier osv.

Assumption is the mother of all fuck ups. Ingenting er selvsagt og gitt, uten at det er snakket om, og avtalt. 

Anonymkode: d34b0...f8e

• Liker 7
Gjest irkan90
Skrevet (endret)

Dere er ikke eksklusive før dere har avtalt det. Hvis det plager deg ville jeg tatt det opp, men mer som et signal om at du heretter ønsker at dere skal være eksklusive. Gjort er gjort - på tide å se fremover.

Er du redd for at han skal bli skremt må du gjerne ta det opp på en generell måte. Trenger ikke spørre om han har ligget med henne.

Så tenker jeg du fra og med nå må senke skuldrene litt :) Snoking i andres privatliv er ikke greit, selv når man er betatt.

Endret av irkan90
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (15 minutter siden):

Man er eksklusive inntil noe annet er avtalt

irkan90 skrev (1 minutt siden):

Dere er ikke eksklusive inntil dere har avtalt det. 

KG-folket er uenige ser jeg.

Jeg er enig med siste der: ikke eksklusive før en har avtalt det. 

Anonymkode: a4a9b...de9

• Liker 6
Skrevet (endret)
norw skrev (22 minutter siden):

Kanskje han har ligget med henne, kanskje ikke. Uansett risikosport å overnatte, så det bør ikke komme som noen overraskelse for ham om dette er en dealbreaker for deg. For meg ville det vært game over. 

Jeg tenker det motsatte. Man er ikke eksklusive - inntil noe annet er avtalt. 

I dette tilfellet her ville jeg rådet ts til å ta "praten" så fort som mulig. Ville bare nevnt, på en ikke anklagende måte, at "jeg fikk inntrykk av at du hadde overnattet et annet sted da jeg hørte [...] og jeg ble litt overrasket eller skuffet fordi jeg kanskje har antatt at [...], så vi bør kanskje snakke om forventninger oss imellom..." 🙂

Om han ikke vil være eksklusiv så får ts bare vurdere om hun fortsatt er interessert. Ingen må klandres for noen ting så lenge begge spiller med åpne kort. 

Endret av Cleo88
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får bekreftet at han hadde sex med denne andre jenta, er du likevel interessert i å forsette datingen TS? 

Anonymkode: 9ea5e...ed8

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg får det bekreftet så er jeg nok ikke like interessert, nei. Men hvis han sier at vi fra dette punktet kan være eksklusive så kan jeg jo selvfølgelig gi han en sjanse. 

Til dere som sier at jeg burde ta deg opp: han er bortreist i noen uker, så det er lenge til vi ser hverandre. Burde jeg vente til vi møtes, eller skal jeg sende en melding? 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis du får bekreftet at han hadde sex med denne andre jenta, er du likevel interessert i å forsette datingen TS? 

Anonymkode: 9ea5e...ed8

Anonymkode: 780c9...1c6

• Liker 2
Skrevet
norw skrev (1 time siden):

When you assume, you make an ass out of u and me.

• Liker 1
Skrevet

Du tenkte at dere var eksklusive, men dere har ikke snakket direkte om det, forstår jeg deg riktig? 

Han vil nok ikke føle annerledes om noen uker, jeg ville spurt snart. 

Hvis det er mange uker til han kommer hjem ville jeg tatt det på telefon, med mindre du vet helt sikkert at det ikke blir å plage deg å vente så lenge med å få svar. Det verste du kan få som svar er nei, kanskje like greit å få spørsmålet overstått? Kanskje det ikke skjedde noe? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

KG-folket er uenige ser jeg.

Jeg er enig med siste der: ikke eksklusive før en har avtalt det. 

Anonymkode: a4a9b...de9

Problemet er at det er et begrep som heter eksklusive. Da jeg datet på 90-tallet, var det ikke tema. Da datet man en.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, TS. Har opplevd at kvinner jeg har datet har vært innom pulekompisen mellom våre dater. For min del blir det såpass turnoff at jeg ikke gidder.

Anonymkode: 8f11b...cf3

• Liker 5
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Problemet er at det er et begrep som heter eksklusive. Da jeg datet på 90-tallet, var det ikke tema. Da datet man en.

Det skjer heldigvis mye på 20 år. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Dette er sant😊 Kalte det å "holde på", og de færreste holdt på med flere samtidig 

Anonymkode: c0968...6dc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner deg godt, TS. Har opplevd at kvinner jeg har datet har vært innom pulekompisen mellom våre dater. For min del blir det såpass turnoff at jeg ikke gidder.

Anonymkode: 8f11b...cf3

Det samme har jeg erfart og sier jeg. Hvem overnatter til andre jenter når dere driver med dating?

• Liker 3
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

Det samme har jeg erfart og sier jeg. Hvem overnatter til andre jenter når dere driver med dating?

Da er man ikke interessert nok i den man dater tenker jeg. Kjipt for den som var interessert, men greit med tidlig avklaring da?

Hvis man er skikkelig forelska i noen, så tenker man ikke på andre. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Huff, nei. Det ville jeg tolket som at han ikke var særlig interessert. Hvis han tenkte at denne relasjonen kunne være noe å satse på så hadde han klart å holde seg. Spør han og få klarhet i det, så slipper du å gå og lure. 

Synes uansett at det er ekkelt å ligge med flere samtidig uten å gi beskjed, det er jo info som er veldig relevant for om du også vil ligge med han eller ei.

Anonymkode: 50195...e4c

• Liker 4
Skrevet
hysjteria skrev (8 minutter siden):

Det skjer heldigvis mye på 20 år. 

Akkurat dette synes ikke jeg er en god endring. Ellers er jeg stort sett enig i at det har skjedd mye bra siden da.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...