Gå til innhold

Hva skal jeg velge av disse jentenavnene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 9.18):

Vi står mellom:

Clara

Selma

Olivia

Anonymkode: 0b074...cfa

Selma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma eller Olivia.

Clara er en pretensiøs stavemåte for et navn som allerede finnes på norsk, og Klara er ikke noe fint navn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 15.40):

Selma er et kattenavn🙈

Anonymkode: 8f2e6...1e6

Nei, det er et bestemor navn. 

Anonymkode: 2371b...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, det er et bestemor navn. 

Anonymkode: 2371b...e6b

Vil heller kalle det et oldemornavn, minst. Da jeg var liten, var Klara og Selma gamle damer, og det er over 50 år siden. Navnene har fått sin renessanse, som så mange andre navn. 

Av de tre TS spør om, synes jeg Selma er finest. Det er heller ikke så populært lenger, har jeg inntrykk av. De Selma`ene jeg kjenner, er nå tenåringer, så jeg tror navnet var mer populært for 10-12 år siden. (Jeg jobber i barnehage, så jeg har kontakt med maaaaange barn gjennom mange år). 

Anonymkode: 6f3da...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/14/2021 at 3:40 PM, AnonymBruker said:

Selma er et kattenavn🙈

Anonymkode: 8f2e6...1e6

Nei. Men gir kanskje assosiasjoner til Tyrkia eller Libanon?

Anonymkode: fcf7c...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hru skrev (På 13.5.2021 den 9.22):

Alle heter vel Olivia eller Selma nå, så kanskje Klara, men da med K. Ville eventuelt vurdert å finne et annet alternativ. 😊

Kan ikke folk bare velge det navnet de synes er finest? Det er ikke så mange som heter selv de mest populære navnene. Og jeg har et navn som absolutt ikke var spesielt høyt opp på lista over vanlige navn i mitt årskull. Men likevel var det en til i klassen som het det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vil heller kalle det et oldemornavn, minst. Da jeg var liten, var Klara og Selma gamle damer, og det er over 50 år siden. Navnene har fått sin renessanse, som så mange andre navn. 

Av de tre TS spør om, synes jeg Selma er finest. Det er heller ikke så populært lenger, har jeg inntrykk av. De Selma`ene jeg kjenner, er nå tenåringer, så jeg tror navnet var mer populært for 10-12 år siden. (Jeg jobber i barnehage, så jeg har kontakt med maaaaange barn gjennom mange år). 

Anonymkode: 6f3da...f15

Det kommer jo an på hvor gammel du er. For noen er det oldemornavn, for andre er det bestemornavn. Selma var noenlunde populært rundt år 1900, så holdt det seg i bunnsjiktet i mange år, før det eksploderte rundt 100 år senere. Klara var på sitt mest populære litt etter 1900, før det datt helt ned - og nå har begynt å klatre igjen. Så det spiller ingen rolle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...