AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #21 Del Skrevet 12. mai 2021 Ja, skyld på russen.. Hva med horder av innvandrere som reiser til hjemlandet, og som fører til at Oslo Øst må prioriteres med vaksiner? Anonymkode: 861a3...487 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knoot Skrevet 12. mai 2021 #22 Del Skrevet 12. mai 2021 (endret) Ofret mest? Problemet er at de som har som jobb å ta vare på de som eventuelt blir smittet ikke har blitt vaksinert enda. Jeg reagerer ganske kraftig på at regjeringen går ut å sier at helsepersonell er prioritert, men det er slettes ikke alle i helsevesenet som har direkte pasientkontakt som har blitt vaksinert. Hvis det er slik nå at de mener at de kan gå over til neste gruppe å vaksinere så har de rett og slett hoppet over en gruppe som er nødt til å dra på besøk til brukere/pasienter og risikere smitte. Endret 12. mai 2021 av Knoot 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #23 Del Skrevet 12. mai 2021 Heisenberg skrev (1 time siden): De unge er de som har ofret mest for noe som rammer dem minst. Synes det er helt på sin plass at de rykker frem i køen. Pøh! For noe vås at de har ofret mest! Anonymkode: ba559...3f5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #24 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Pøh! For noe vås at de har ofret mest! Anonymkode: ba559...3f5 Hvem som har ofret mest kan diskuteres, og det er for så vidt ingen konkurranse. Men noe vås er det virkelig ikke at mange unge har ofret mye under pandemien! Anonymkode: a8f9d...4d9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #25 Del Skrevet 12. mai 2021 Du vet at du skal vente 3 måneder etter siste vaksinen til å bli gravid? Anonymkode: 53aae...124 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #26 Del Skrevet 12. mai 2021 Knottogtott skrev (1 time siden): Veldig bra at din datter følger reglene, men vet at russen (og sikkert andre i den aldersgruppen) har festet sykt mye de siste månedene. En russegruppe i Trondheim har planer om å samle 1000 russ natt til 17.mai og de er sikkert ikke de eneste!! Du må ikke tro på alt du leser, dette var en spøk 🤪 Men jeg tror du har rett i resten, mange russ fester nok mye. Jeg forstår dem da, så klarer ikke heeelt å fordømme det. Anonymkode: ee77f...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #27 Del Skrevet 12. mai 2021 Innvandrere som ikke integrerer seg blir belønnet med vaksine, de av samme ulla som velger å returnere til Norge når forholdene i møkkalandet de kommer fra blir for galt får vaksine og de slipper karantene fordi de er "spesielle". Gjett hvor smitten av mutasjoner kommer fra, det er ikke "nordmenn" som sprer svineriet. Steng grensene og interner ALLE for egen regning på koronahotell. Anonymkode: 66717...a6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #28 Del Skrevet 12. mai 2021 Bare jeg som blir så forvirret etter hver pressekonferanse? Nå er kanskje ikke dette den verste, men jeg sitter ofte igjen og skjønner nesten ikke veeeerda av hva de egentlig kommer frem til. 😕 Det er så frustrerende!! Føler jeg må lese og lese gjennom nettavisene som oppsummerer pressekonferansen etterpå for å skjønne hva de egentlig har kommet frem til. Mulig det er jeg som er litt treig men Anonymkode: fd61b...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #29 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Innvandrere som ikke integrerer seg blir belønnet med vaksine, de av samme ulla som velger å returnere til Norge når forholdene i møkkalandet de kommer fra blir for galt får vaksine og de slipper karantene fordi de er "spesielle". Gjett hvor smitten av mutasjoner kommer fra, det er ikke "nordmenn" som sprer svineriet. Steng grensene og interner ALLE for egen regning på koronahotell. Anonymkode: 66717...a6e Denne tråden handler ikke om innvandrere i det hele tatt, likevel må xenofobien frem. Anonymkode: 94abe...066 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 12. mai 2021 #30 Del Skrevet 12. mai 2021 Jeg synes først og fremst helsearbeidere, lærere, førskolelærere + alle andre som jobber i veldig nødvendige yrker omringet av folk, bør få vaksinen før unge som er gamle nok til å feste på byen med alkohol. ALLE har ofret mye, og det haster virkelig ikke å feste. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #31 Del Skrevet 12. mai 2021 Slutt å syt, hvorfor utsette prøvingen? Jeg kjenner flere som prøver, så tar de bare vaksinen etterpå, eller når den er testet for folk i deres situasjon. Hovedpoenger er å få opp flokkimmunitet i samfunnet, ikke at friske enkeltindivider skal vaksineres. Anonymkode: 650f4...ccc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #32 Del Skrevet 12. mai 2021 Jeg er mor til to russ og kan love dere at det ikke var en eneste fest før for to uker siden og da holdt de fleste seg til sin kohort (dvs max 10 stk pga de bruker van, ikke buss, til rulling). En smittet russ og hele kullet pluss familie har siden sittet i karantene. I kveld de de ute med sin 10 personers kohort med forbud mot å treffe andre russ. Anonymkode: 12db8...8ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #33 Del Skrevet 13. mai 2021 Ble veldig lei av dette. Har barn i barnehage, og har derfor vært i karantene flere ganger. Ønsker også å bli gravid da jeg føler tiden renner ut, men så var det å vente på vaksinen da, som bare blir skjøvet lenger og lenger frem. Vurderer seriøst Janssen-vaksinen om jeg kan krangle meg til å få den.. Anonymkode: 38ab4...fc6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #34 Del Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble veldig lei av dette. Har barn i barnehage, og har derfor vært i karantene flere ganger. Ønsker også å bli gravid da jeg føler tiden renner ut, men så var det å vente på vaksinen da, som bare blir skjøvet lenger og lenger frem. Vurderer seriøst Janssen-vaksinen om jeg kan krangle meg til å få den.. Anonymkode: 38ab4...fc6 Du blir ikke gravid av å ta vaksinen.... Anonymkode: 3867f...b37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #35 Del Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du blir ikke gravid av å ta vaksinen.... Anonymkode: 3867f...b37 Ikke? Oi, da må jeg jo endre strategi, ja! Men hvordan blir jeg gravid da? Anonymkode: 38ab4...fc6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #36 Del Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke gjort annet enn å feste??? Datteren min er 19. Hun er student. Denne uken var hun på universitetet for første gang i år. Hun sitter på rommet sitt og har undervisning, hun treffer ingen, hun er permittert fra ekstrajobben. Anonymkode: 069e1...502 Jeg er 32, mor og student. Er i akkurat samme situasjon som din datter bare at jeg har barn. Hvorfor i helvete er det greit at jeg skal dyttes lenger ned i køen? Forklar meg gjerne dette! Anonymkode: a0a84...d9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 13. mai 2021 #37 Del Skrevet 13. mai 2021 Noen må stå bakerst i køen også 🙂 ikke alle kan stå fremst 🙂🙂 Men fortvil ikke du får sikkert vaksine før jul. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 13. mai 2021 #38 Del Skrevet 13. mai 2021 Catalina Culès skrev (10 timer siden): Jeg syns det er bra at ungdommen blir prioritert, de klarer jo ikke å la hver den festingen... Men de klarte det jo i 2020! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #39 Del Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå har vi utsatt prøvingen for å ta vaksine, og nå har de plutselig bestemt at russen skal få vaksine før oss!? Bare fordi de har oppført seg uansvarlig! Jeg er 34 og frisk, så nå havner jeg jo bakerst i køen. Jeg må ha vaksinen, fordi jeg er i et utsatt yrke (mindre enn 1 meter til kunder), og vil ikke risikere å bli smittet som gravid. I tillegg har jeg tatt ut ferie i november for å kunne reise for første gang på to år, og da må jeg sikkert ha vaksinen. Ble skikkelig skuffet og lei, nå har vi vært flinke så lenge, og ofret så mye, og så må vi gi fra oss plassen til ungdom som ikke har gjort annet enn å feste den siste måneden! Anonymkode: 4ba83...80d Skal du ut å reise så er det vel bra å ikke være gravid da? Ikke gøy å reise om du er feks kvalm dagen lang eller knapt kan gå pga bekken. Selvsagt har mange det helt fint i svangerskapet, men å ta det for gitt er dumt. Hilsen en som gikk på krykker og ferien i utlandet ble svært begrenset. Var 30 år. Anonymkode: 74295...9a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #40 Del Skrevet 13. mai 2021 10 hours ago, Heisenberg said: De unge er de som har ofret mest for noe som rammer dem minst. Synes det er helt på sin plass at de rykker frem i køen. På den andre siden er det de som er mellom 25 og 34 som har de minste barna/barn i barneskolealder. De har også ofret mye og «straffes» ytterligere gjennom at foreldrene får vaksine sist. Jeg synes at de nå skal rette fokus mot å få vaksinert flest mulig fortest mulig og ikke drive med den evinnelige diskusjonen rundt fordeling. Anonymkode: 58a27...548 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå