AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Del Skrevet 12. mai 2021 Nå har vi utsatt prøvingen for å ta vaksine, og nå har de plutselig bestemt at russen skal få vaksine før oss!? Bare fordi de har oppført seg uansvarlig! Jeg er 34 og frisk, så nå havner jeg jo bakerst i køen. Jeg må ha vaksinen, fordi jeg er i et utsatt yrke (mindre enn 1 meter til kunder), og vil ikke risikere å bli smittet som gravid. I tillegg har jeg tatt ut ferie i november for å kunne reise for første gang på to år, og da må jeg sikkert ha vaksinen. Ble skikkelig skuffet og lei, nå har vi vært flinke så lenge, og ofret så mye, og så må vi gi fra oss plassen til ungdom som ikke har gjort annet enn å feste den siste måneden! Anonymkode: 4ba83...80d 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 12. mai 2021 #2 Del Skrevet 12. mai 2021 Noen må komme sist, det er kjipt men jeg er enig i at de unge skal prioriteres. Du er uansett vaksinert før november. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Del Skrevet 12. mai 2021 https://www.aftenposten.no/norge/i/WOEPpa/aalesund-ordfoereren-reagerer-paa-at-russ-i-oestlandsomraadet-faar-vaksinen Veldig enig i dette!! Anonymkode: 59b0c...a74 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mai 2021 #4 Del Skrevet 12. mai 2021 (endret) Jeg syns det er bra at ungdommen blir prioritert, de klarer jo ikke å la hver den festingen... Endret 12. mai 2021 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Del Skrevet 12. mai 2021 Ikke gjort annet enn å feste??? Datteren min er 19. Hun er student. Denne uken var hun på universitetet for første gang i år. Hun sitter på rommet sitt og har undervisning, hun treffer ingen, hun er permittert fra ekstrajobben. Anonymkode: 069e1...502 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Del Skrevet 12. mai 2021 Det forstår jeg jævlig godt! Så du har all min sympati, TS. Anonymkode: 15106...773 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #7 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.aftenposten.no/norge/i/WOEPpa/aalesund-ordfoereren-reagerer-paa-at-russ-i-oestlandsomraadet-faar-vaksinen Veldig enig i dette!! Anonymkode: 59b0c...a74 De får uansett ikke vaksine før russetiden er over. Omfordelingen starter i uke 23, tidligst, og det er mange over 45 som skal ha før dem. Jeg er 59 og har ikke fått vaksine enda. Anonymkode: 069e1...502 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #8 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke gjort annet enn å feste??? Datteren min er 19. Hun er student. Denne uken var hun på universitetet for første gang i år. Hun sitter på rommet sitt og har undervisning, hun treffer ingen, hun er permittert fra ekstrajobben. Anonymkode: 069e1...502 Synes de unge fortjener å få vaksine nå, på høy tid! Anonymkode: 9ddbe...581 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 12. mai 2021 #9 Del Skrevet 12. mai 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nå har vi utsatt prøvingen for å ta vaksine, og nå har de plutselig bestemt at russen skal få vaksine før oss!? Bare fordi de har oppført seg uansvarlig! Jeg er 34 og frisk, så nå havner jeg jo bakerst i køen. Jeg må ha vaksinen, fordi jeg er i et utsatt yrke (mindre enn 1 meter til kunder), og vil ikke risikere å bli smittet som gravid. I tillegg har jeg tatt ut ferie i november for å kunne reise for første gang på to år, og da må jeg sikkert ha vaksinen. Ble skikkelig skuffet og lei, nå har vi vært flinke så lenge, og ofret så mye, og så må vi gi fra oss plassen til ungdom som ikke har gjort annet enn å feste den siste måneden! Anonymkode: 4ba83...80d Jeg er ca like gammel som deg, og vi taper 2, max 3 uker på denne fordelingen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #10 Del Skrevet 12. mai 2021 Hva er vitsen med å hisse seg opp for noen skarve få uker? Du får den sikker kun en måned etter dem eller noe slikt. Jeg under de unge å få den før meg, jeg husker hvordan det var å være ung. Anonymkode: 7c7c2...0a0 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #11 Del Skrevet 12. mai 2021 Bare bli gravid når dere vil, vet om mange gravide som har hatt korona og alle mødre og barn er friske. Anonymkode: 433c9...4e5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #12 Del Skrevet 12. mai 2021 Går så fint, at. Anonymkode: 29b71...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 12. mai 2021 #13 Del Skrevet 12. mai 2021 Nå sier de jo også at gravide kan få vaksine, så sett i gang du Vet om flere gravide som har tatt vaksine. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 12. mai 2021 #14 Del Skrevet 12. mai 2021 De unge er de som har ofret mest for noe som rammer dem minst. Synes det er helt på sin plass at de rykker frem i køen. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #15 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nå har vi utsatt prøvingen for å ta vaksine, og nå har de plutselig bestemt at russen skal få vaksine før oss!? Bare fordi de har oppført seg uansvarlig! Jeg er 34 og frisk, så nå havner jeg jo bakerst i køen. Jeg må ha vaksinen, fordi jeg er i et utsatt yrke (mindre enn 1 meter til kunder), og vil ikke risikere å bli smittet som gravid. I tillegg har jeg tatt ut ferie i november for å kunne reise for første gang på to år, og da må jeg sikkert ha vaksinen. Ble skikkelig skuffet og lei, nå har vi vært flinke så lenge, og ofret så mye, og så må vi gi fra oss plassen til ungdom som ikke har gjort annet enn å feste den siste måneden! Anonymkode: 4ba83...80d Jeg tror regjeringen har veid fordelene og ulempene for alle i samfunnet opp mot hverandre for å komme fram til dette. Det er selvsagt dumt at dette tar lengre tid for noen, men sånn er det dessverre. Jeg er i den yngre gruppen og har lenge vært mentalt forberedt på at dette kunne ta lang tid for meg, at jeg ville bli prioritert sist, men samtidig har jeg forstått hvor viktig det er at de i risikogruppen fikke vaksinen først. Nå kan det likevel se ut til å vaksinere oss unge ikke helt sist, kan være den beste strategien likevel. Jeg stoler på at de totale konsekvensene er blitt nøye vurdert. Jeg skal ikke si at vi unge har ofret mest, for det er mange som har ofret mye, så det er vanskelig å rangere. Men mange av oss har hatt utfordringer som jeg tror noen undervurderer. Jeg er selv student, og bare det å ikke være ordentlig etablert noe sted, gjør at man fort føler seg mer alene når man må følge retningslinjene. Det har vært mye nettundervisning og lite sosiale aktiviteter, så man blir jo i stor grad isolert på hybelen sin. For å si det sånn er jeg glad jeg ikke begynte å studere først i høst, for det tror jeg non har vært tøft for mange. Det er altså ikke bare russen som kommer først her. Og jeg tror det på mange måter kan være taktisk lurt at det er vår tur nå. Jeg har måttet foreta blant annet nødvendige reiser til og fra studiested, mens flere av de som er litt eldre er mer etablert på ett sted. Det vil alltid være noen som ikke følger reglene, men det kan skje i alle aldersgrupper. Jeg kan selv ikke komme på å ha brutt anbefalningene en eneste gang, har vært veldig opptatt av å følge de. Så jeg synes det er veldig urettferdig med generaliseringer om at de unge er dårlige på å følge retningslinjene. Jeg tror heller ikke det er tilfeller av regelbrudd blant unge regjeringen har lagt vekt på i vurderingen sin. Anonymkode: a8f9d...4d9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #16 Del Skrevet 12. mai 2021 Cry me a river...for en sutring du er voksen dame og burde unne ungdommen dette de har sittet inne et helt år. Anonymkode: 3867f...b37 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #17 Del Skrevet 12. mai 2021 Helt enig med deg! Dette skulle isåfall ha blitt gjort i februar slik at ungdommen hadde vært beskyttet nå når russetiden er her. Men å starte med dette nå er jo bare tullete! Her får foreldrene gjøre en innsats istedenfor å gjøre det de kan for at ungdommen oppfører seg og starter å følge smittevernsreglene! Anonymkode: ba559...3f5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #18 Del Skrevet 12. mai 2021 Forstår frustrasjonen din. Vi skulle i utgangspunktet starte prøving på nr. 2 i februar 2020.... deeeet skjedde ikke. Ekstra bekymring mtp. pandemi var utelukket. Hadde håpet at det skulle kjennes greit å starte prøvingen snart, men det får bare vente... Utsetter ikke et evt. ufødt barn for langtidsvirkninger av vaksine i svangerskapet.. Er redd tiden begynner å renne ut, og avstand i alder til søsken øker og øker. Men jeg tør virkelig ikke enda. Forhåpentligvis får vi i 30-årene også vaksine ila. sommeren... Anonymkode: 0ac44...c2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knottogtott Skrevet 12. mai 2021 #19 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ikke gjort annet enn å feste??? Datteren min er 19. Hun er student. Denne uken var hun på universitetet for første gang i år. Hun sitter på rommet sitt og har undervisning, hun treffer ingen, hun er permittert fra ekstrajobben. Anonymkode: 069e1...502 Veldig bra at din datter følger reglene, men vet at russen (og sikkert andre i den aldersgruppen) har festet sykt mye de siste månedene. En russegruppe i Trondheim har planer om å samle 1000 russ natt til 17.mai og de er sikkert ikke de eneste!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 12. mai 2021 #20 Del Skrevet 12. mai 2021 og jeg får ikke dratt på mine 2 uker til Sør Frankrike i sommer 😞 Det er nok mest synd på meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå