Luka_S Skrevet 15. juni 2021 #41 Del Skrevet 15. juni 2021 Gratulerer, @Fluvia, dette er jo kjempebra! 😄 Godt jobba med å nå delmålet ditt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluvia Skrevet 29. juni 2021 Forfatter #42 Del Skrevet 29. juni 2021 Tusen takk @Wit, jeg har tatt med meg ordene dine i de to ukene jeg gikk under jorda her. Og takk til deg også @Luka_S, det er godt å ha noen som heier på seg I dagene etter forrige innlegg følte jeg at vektnedgangen gikk litt til hodet på meg, og jeg la vekk både kaloritelling og dagboken her. Jeg er ganske utålmodig av meg, og det førte til at jeg la litt for stort press på meg selv mtp progresjon samtidig som det sosiale livet mitt i veldig stor grad har styrt hva jeg har spist i det siste. Det førte til at jeg kuttet andre måltider helt, og det ble for lite og feil tilnærming. Derfor tok jeg pause fra tellingen og holdt meg istedet til frokost og lunsj som jeg vet er innafor kalorimessig, og har heller prøvd å øve på å lytte til når jeg blir mett under de måltidene jeg har hatt begrenset råderett over. Jeg var veldig lite forberedt på hvor utfordrende det skulle bli å holde kontroll på kostholdet nå i sommer, men har landet på at det er verdt det akkurat nå, og at dette er en periode, og at hverdagen tross alt er viktigst. Da korona brøt ut bodde jeg i utlandet, så jeg kom hjem til Norge som "koronaflyktning", og flyttet til en by der vi omtrent ikke kjente noen. Dermed har det vært veldig mange å se igjen nå, ikke bare folk jeg ikke har sett pga korona, men gjerne også venner og nære jeg ikke har sett siden før jeg flyttet til utlandet. Og det er først nå når jeg ønsker å gå ned i vekt jeg virkelig ser hvor mye av det sosiale som er knyttet til mat eller alkohol. I forrige uke spiste jeg ute 5(!) ganger, og hadde to kvelder med alkohol. Det kan selvfølgelig argumenteres for at jeg kunne gjort mer for å gjøre restaurantbesøk om til rusleturer eller lignende, men det føltes feil. Jeg er likevel fornøyd med at det i alle fall ikke har gått oppover de siste to ukene, og det var såvidt jeg turte å gå på vekten i går. Fra denne uken er det langt færre avtaler og jeg får mer kontroll over kostholdet igjen, og det føles veldig bra. 12.5 - 155.1 - Start 17.5 - 153.2 24.5 - 151.5 31.5 - 150.0 07.6 - 150.6 14.6 - 148.9 21.6 - 148,1 29.6 - 148,0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 29. juni 2021 #43 Del Skrevet 29. juni 2021 Bra jobba, @Fluvia! Ja, det er sykt mye jobbing med det mentale, og jeg merket også at det begynte å gå ganske innpå meg før ferien. Ble veiing hver dag og skikkelig nedtur når vekta bare stoppet opp. Så nå kjenner jeg at det er godt å ha ferie og bare legge fra seg vektnedgangen litt, nå er målet mitt å holde meg nogenlunde på stedet hvil til ferien er over. Koser meg med gode turer og venner og familie. Tror det er fornuftig med den tankegangen du har nå, å finne metoder som funker for din livsstil. Man må tenke at det er "det jevne som drar". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 30. juni 2021 #44 Del Skrevet 30. juni 2021 Jeg er imponert - du har mange gode tanker og refleksjoner! Det mentale er ekstremt mye vanskeligere for meg enn faktisk gjennomføring. Men så er det mentalt det som hindrer meg i å gjennomføre. Jeg har vært på reis noen dager der alle mener jeg skal spise sånn og sånn og det krever omtrent alt jeg har å være bevisst på hva jeg driver med og ikke gå i fellene. Det er beinhardt å få til dette når hodet prøver overbevise deg om noe annet. Heia heia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mordi Skrevet 30. juni 2021 #45 Del Skrevet 30. juni 2021 Spis mindre. Beveg dere mer. Enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 30. juni 2021 #46 Del Skrevet 30. juni 2021 4 hours ago, mordi said: Spis mindre. Beveg dere mer. Enkelt. Alle vet det. Det er ikke enkelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 2. august 2021 #47 Del Skrevet 2. august 2021 Hvordan går det med deg, @Fluvia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå