Gjest Shawtyella Skrevet 17. mai 2021 #61 Del Skrevet 17. mai 2021 Jeg er kristen, så jeg tror veeeel i teorien ikke på aliens eller intelligent liv på andre planeter. Jeg tror det finnes flere univers og mulig liv, men ikke nødvendigvis i vårt solsystem. Men hva vet vel jeg! Til dere som tror på UFO’er som har gjort seg til syne flere steder i verden, til og med lavt i USA..-> Hvorfor får ikke flyradar og satelitter med seg dette? ALT som kommer inn og ut av verdensrommet/land er på radar, satelitter etc. De som passer på dette får med seg små meteoritter og stjerner på vei mot jorden, men ikke et flyvende objekt med liv fra en annen planet? Forklar gjerne teorien bak dette, for det forstår jeg ikke logikken i. Ellers et spennende tema! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #62 Del Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 0.03): Liv på andre planeter enn jorden er en matematisk umulighet hvis man tenker logisk. For hva skjer når en sivilisasjon som er sterkere enn en annen møter en svakere part? Da går det ikke så bra, slik som da europeerne kom til Amerika. Så drømmen om milliardgamle sivilisasjoner som i fredelig hensikt utforsker universet kan man bare glemme; det vil alltid dukke opp en eller annen Adolf som ønsker å utnytte teknologien til sin fordel. Og den sterkere partnen som utsletter andre har vi ikke hatt kontakt med; hadde dette skjedd, hadde vi ikke kunnet skrive dette. Ja, det er mulig at det har vært intelligente sivilisasjoner der ute, akkurat som det har vært store sivilisasjoner her på jorden som har gått til grunne, men en konfrontasjon mellom sivilisasjoner foregår ikke så fredelig som man liker å tro det, og jeg nekter å tro at en sivilisasjon kan få utvikle seg fredelig i milliarder av år uten å i mellomtiden få besøk av Adolf & co hvis man tar utgangspunkt i teorien om at universet er fullt av liv. Så enten må den sivilisasjonen være veldig ensom, få jevnlige besøk av noen som er sterkere og bekjempe disse, eller selv etablere et diktatur der ingen kan misbruke teknologien - og hva som skjer når en urett person får makt i en høy stilling, har man sett i menneskehetens historie. Det går til helvete. Dessuten må man heller ikke glemme at vi holdt på å nesten sette i gang en atomkrig ved flere anledninger, senest etter en falsk alarm i 1983, og med tanke hvor ofte krig skjer både hos menneskene, hos dyrene (den sterkeste overlever; dyr kan være grusomme - se på maurene), og i universet (enorme kollisjoner; større krefter sluker mindre), er det ingen grunn til å tro på en pasifistisk sivilisasjon av små, grønne menn - det ville ha vært helt naturstridig. Derfor håper jeg inderlig vi er alene i universet, med mindre vi ønsker å stifte bekjentskap med en interplanetarisk Adolf som vil ha Lebensraum eller Kim Jong-Un. Anonymkode: 2a6c0...36c Men du vet at liv utviklet på en annen planet i en annen galakse ikke trenger å være basert på survival of the fittest prinsippet som her på jorda? Og når noen har passert et viss stadie av intelligens kan det kanskje hende at makt, verdier og slike ting ikke har noen betydning lengre? Vi vet omtrent like mye som tilbakestående fluer i et stort bibliotek. Anonymkode: fb326...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #63 Del Skrevet 17. mai 2021 jabx skrev (22 timer siden): Dette er da uidentifiserte flyvende objekter, ikke aliens. Ja, men i følge de som observerte flere av disse. Som forøvrig var piloter, offiserer etc så oppførte objektene seg på en måte som ikke var tilfeldig. Anonymkode: fb326...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #64 Del Skrevet 17. mai 2021 Tror det er mer sannsynlig at svevende ukjente farkoster er militær teknologi på prøvestadiet... Anonymkode: 56bf9...156 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #65 Del Skrevet 17. mai 2021 Shawtyella skrev (44 minutter siden): Jeg er kristen, så jeg tror veeeel i teorien ikke på aliens eller intelligent liv på andre planeter. Jeg tror det finnes flere univers og mulig liv, men ikke nødvendigvis i vårt solsystem. Men hva vet vel jeg! Nå ble jeg nysgjerrig her. Hvorfor kan du ikke tro på 'aliens' eller utenomjordiske intelligenser siden du er kristen? Jeg er selv kristen og er fullstendig åpen for at det kan være liv andre steder. Mener du det er feil? Anonymkode: b7b27...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #66 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå ble jeg nysgjerrig her. Hvorfor kan du ikke tro på 'aliens' eller utenomjordiske intelligenser siden du er kristen? Jeg er selv kristen og er fullstendig åpen for at det kan være liv andre steder. Mener du det er feil? Anonymkode: b7b27...3e5 Det kan for alt jeg vet finnes liv på andre planeter eller i universet. Jeg har ikke lest meg opp så godt på akkurat det i bibelen og skrifter, så dette er ikke nødvendigvis sannheten. Hvis vi er skapt i Guds bilde, mens det samtidig er annet intelligent liv andre steder, vil det da virkelig finnes grunn til å tro at vi kun er et biprodukt i dette universet? Hvis Jesus ble sendt til jorden for å dø for all synd, hvorfor ville vi ikke hørt noe om annet liv utenfor jorden i bibelen? Hvorfor ble ikke Jesus sendt til andre planeter for å dø for synden? Har de ikke fri vilje de også, noe som førte til synd? Hvorfor står det absolutt ingenting om annet liv? Det står noe om flere himler, da spesielt 3 himler. Dette er noe som i teorien kan bety at vi ikke vet en brøkdel av hva som foregår utenfor jordkloden, men som også kan bety luften fuglene flyr i, himmelrommet med planeter og himmelen der Gud er. Jeg legger ikke skjul på at det er spennende å lese om, og å se UFO’er eller tanken på annet liv. Men hvis det er mer intelligent liv der ute, hvorfor har de ikke gjort oss noe, besøkt oss etc..? Hvis de tydligvis kan lage slike flyvende objektet og reise med en teknologi vi enda ikke har, så burde de vel ha gitt bedre tegn til seg enn videoer fra skurrete kameraer filmet om natten? Vi er jo kun en brøkdel intelligent sammenlignet med Gud, vi forstår jo ikke alt, for selv vi mennesker har jo en sperre for hvor intelligent vi kan være. Ja oppdagelser og oppfinnelser har funnet sted, men vi selv har ikke klart å lage en verden med hav, vann, levende liv etc. Vi har rett og slett ikke intelligens eller kreftene til det. Alt jeg tenker er at om det finnes mer intelligent liv enn oss i nærmeste univers, og de har kommet så nær jorden uten å bli tatt på radar eller satelitter, så burde de vel ha vært på bakken her allerede? Ettersom verden har begynt å sende fartøy for å utforske liv på mars, månen osv.. Hvorfor har vi etter tusenvis av år, ikke sett dem i levende live? Hvorfor har de enda ikke kommet hit for å utforske vår planet? Jeg ser ikke noen fremgang hos dems besøk over fjelltoppene i verden, jeg ser kun samme typen klipp om og om igjen i 40 år. De har enda ikke tatt det neste steg, om det skulle være liv som styrer UFO’ene. Men det er spennende å lese, og å høre om! Anonymkode: e8b4d...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #67 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 17.30): Jeg har sett det selv, hvor et grønt og blått lys lyste gjennom taket og "scannet" hele rommet. Vi var tre stykker i rommet og alle så det samme. Vi var livredde og ringte til politiet, uten å bli trodd. Anonymkode: 6d360...3af Hvor i Norge var dette? Anonymkode: ab71d...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #68 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis vi er skapt i Guds bilde, mens det samtidig er annet intelligent liv andre steder, vil det da virkelig finnes grunn til å tro at vi kun er et biprodukt i dette universet? Anonymkode: e8b4d...ef4 Hvorfor det? Den sammenhengen ser jeg ikke. Det er liv forskjellige steder på Jorda. Hvorfor kan det da ikke være på forskjellige steder i universet? AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis Jesus ble sendt til jorden for å dø for all synd, hvorfor ville vi ikke hørt noe om annet liv utenfor jorden i bibelen? Anonymkode: e8b4d...ef4 Alt står ikke i bibelen. Evt lov på andre planeter er irrelevant for vår tro. Hvorfor skulle det stå noe i Bibelen om det? Og hvorfor skulle ikke Gud ha sendt sin sønn til andre planeter også? Jeg har vel en følelse av at du er noe mer bokstavtro enn meg når det kommer til Bibelen. Det er helt greit, men jeg kan også da forstå at ting du ikke direkte finner beskrevet i skriften kan virke forvirrende og kanskje noe du ikke vil tro på. Anonymkode: b7b27...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 18. mai 2021 #69 Del Skrevet 18. mai 2021 Jeg tror ikke på Gud. Jeg kan tro på en slags Gud hvis man snakker om det som en skapende kraft, men det vi mennesket har av religiøse skrifter er bare fjas. Oppfunnet ræl av maktsyke menn. Jeg tror det finnes liv andre steder i universet. For, hvorfor skulle det ikke det? Det vi finner beviser for er at universet er så stort at vi ikke klarer å forestille oss det. Det er like mange stjerner som sandkorn i Sahara. Og da snakker vi bare om vårt univers. Hvorfor skulle det ikke finnes uendelig mange univers? Så hva er da sannsynligheten for at det ikke finnes liv et annet sted? Hvorfor skulle det ikke være liv der ute? Jeg tror også at det finnes liv et eller mange flere steder som har kommet mye lenger enn oss, og det er ikke vanskelig å tenke seg at de lever etter helt andre naturlover og regler enn oss. For vi må ikke tro at vi vet alt, her vi sitter på vår lille blå planet og faen ikke klarer å leve fredelig sammen engang... Hvorfor tror vi at alt liv må eksistere på samme måte som hos oss? For hvis intelligent liv har ressurser nok til å besøke oss, da snakker jeg ikke materielt men intelligent sett, så skulle man jo tro at de har funnet ut at man lever best sammen i fred. Og så er det vel slik at disse aliensene måtte hatt en grunn til å krige med oss hvis det var det de ønsket. At vi hadde en ressurs de ville ta fra oss e.l. Men hvis de har vært her uten å gjøre oss vondt så er det ikke vanskelig å tenke seg at de har observert oss på samme måte som en turgåer kan titte ned på en maurtue uten å herpe hele tua bare fordi man kan. Hvorfor er det gitt at aliens skal gidde å ødelegge oss bare fordi de har muligheten til det? Jeg ødelegger ikke alt jeg kan ødelegge hele tiden. De færreste lever etter slike prinsipper. Selv mennesket, som er en ond og enkel og egoistisk livsform, har ikke som mål å ødelegge de planetene vi eventuelt finner og som ligner på vår planet. I første omgang vil vi bare observere for å lære. Aliens kan ha samme motivasjon for å besøke oss. De tar det som en tur, noe å gjøre, slik som vi rike vestlige folk drar på safari i Afrika. Vi drar langt for å se på dumme dyr som ikke gjør en dritt vi ikke klarer å gjøre selv. Vi betaler milliarder av kroner for å se en elefant spise gress. Woooooow, vi elsker det. Vi drømmer om det og vi skriver bøker om det. Så hvorfor er det da så vanskelig å tenke seg at vi også kan bli fredelig observert? Det sagt, jeg tror ikke vi har blitt besøkt så mange ganger. Hvis vi i det hele tatt har fått besøk. Ikke vet jeg, og jeg må si at "bevisene" for at vi har fått besøk er meget... vel, de beviser jo virkelig ingenting. Man kan kalle det tvilsomme observasjoner, ikke noe mer. Men det finnes liv der ute, fordi det er så usannsynlig at det ikke gjør det. Vi kan ikke bevise hverken for eller i mot og da gir sannsynlighetsberegning det beste svaret. Og så, én sivilisasjon i universet må ha kommet lengst. Kan det virkelig være oss? Isåfall er det en så deprimerende tanke fordi vi er så amøber at jeg velger å tenke at det finnes flere sivilisasjoner der ute som har kommet mye lenger enn oss. Litt artig at vi tror vi er så smarte, når man ser hva vi gjør mot egen planet som vi er så avhengig av. Vi ødelegger livsgrunnlaget vårt fordi vi er så jævla opptatt av å kose oss. Ha det komfortabelt. Hvor dumme går det an å bli liksom? På den annen side, hva er meningen med livet? Er det ikke nettopp å kose seg? Ha det bra mens man lever og dø når man har kost seg ferdig? Ikke vet jeg, men jeg synes jo vi er en lættis gjeng her på Tellus som holder på slik vi gjør. Kanskje Aliensene drar til jorda for å se en tragikomisk teaterforestilling? Kanskje de tar dannelsesreiser, typ "sånn gjør man det IKKE", "sånn kunne vi endt opp", "Hahahahahahahahahha". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 18. mai 2021 #70 Del Skrevet 18. mai 2021 Anbefaler selvfølgelig alle å se på følgende reportasje fra anerkjente 60 minutes på CBS: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 18. mai 2021 #71 Del Skrevet 18. mai 2021 Selvfølgelig er vi ikke alene i universet. Men, jeg har ikke særlig stor tro på alle disse videoene fra YouTube.. Det jeg dog tror, er at denne verdenen aldri blir klar til å se hvordan virkeligheten egentlig er..jeg mener..vi har jo problemer med å forholde oss til hverandre her på jorden dersom vi ikke har samme hudfarge og kultur. Hvordan ville det da blitt om noen hadde et utseendet som ikke bare hadde en annen hudfarge..? Jeg tror de «utenomjordiske» gjør klokt i å ikke synliggjøre seg selv..det hadde vi aldri taklet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 18. mai 2021 #72 Del Skrevet 18. mai 2021 loveli skrev (1 time siden): Jeg tror ikke på Gud. Jeg kan tro på en slags Gud hvis man snakker om det som en skapende kraft, men det vi mennesket har av religiøse skrifter er bare fjas. Oppfunnet ræl av maktsyke menn. Jeg tror det finnes liv andre steder i universet. For, hvorfor skulle det ikke det? Det vi finner beviser for er at universet er så stort at vi ikke klarer å forestille oss det. Det er like mange stjerner som sandkorn i Sahara. Og da snakker vi bare om vårt univers. Hvorfor skulle det ikke finnes uendelig mange univers? Så hva er da sannsynligheten for at det ikke finnes liv et annet sted? Hvorfor skulle det ikke være liv der ute? Jeg tror også at det finnes liv et eller mange flere steder som har kommet mye lenger enn oss, og det er ikke vanskelig å tenke seg at de lever etter helt andre naturlover og regler enn oss. For vi må ikke tro at vi vet alt, her vi sitter på vår lille blå planet og faen ikke klarer å leve fredelig sammen engang... Hvorfor tror vi at alt liv må eksistere på samme måte som hos oss? For hvis intelligent liv har ressurser nok til å besøke oss, da snakker jeg ikke materielt men intelligent sett, så skulle man jo tro at de har funnet ut at man lever best sammen i fred. Og så er det vel slik at disse aliensene måtte hatt en grunn til å krige med oss hvis det var det de ønsket. At vi hadde en ressurs de ville ta fra oss e.l. Men hvis de har vært her uten å gjøre oss vondt så er det ikke vanskelig å tenke seg at de har observert oss på samme måte som en turgåer kan titte ned på en maurtue uten å herpe hele tua bare fordi man kan. Hvorfor er det gitt at aliens skal gidde å ødelegge oss bare fordi de har muligheten til det? Jeg ødelegger ikke alt jeg kan ødelegge hele tiden. De færreste lever etter slike prinsipper. Selv mennesket, som er en ond og enkel og egoistisk livsform, har ikke som mål å ødelegge de planetene vi eventuelt finner og som ligner på vår planet. I første omgang vil vi bare observere for å lære. Aliens kan ha samme motivasjon for å besøke oss. De tar det som en tur, noe å gjøre, slik som vi rike vestlige folk drar på safari i Afrika. Vi drar langt for å se på dumme dyr som ikke gjør en dritt vi ikke klarer å gjøre selv. Vi betaler milliarder av kroner for å se en elefant spise gress. Woooooow, vi elsker det. Vi drømmer om det og vi skriver bøker om det. Så hvorfor er det da så vanskelig å tenke seg at vi også kan bli fredelig observert? Det sagt, jeg tror ikke vi har blitt besøkt så mange ganger. Hvis vi i det hele tatt har fått besøk. Ikke vet jeg, og jeg må si at "bevisene" for at vi har fått besøk er meget... vel, de beviser jo virkelig ingenting. Man kan kalle det tvilsomme observasjoner, ikke noe mer. Men det finnes liv der ute, fordi det er så usannsynlig at det ikke gjør det. Vi kan ikke bevise hverken for eller i mot og da gir sannsynlighetsberegning det beste svaret. Og så, én sivilisasjon i universet må ha kommet lengst. Kan det virkelig være oss? Isåfall er det en så deprimerende tanke fordi vi er så amøber at jeg velger å tenke at det finnes flere sivilisasjoner der ute som har kommet mye lenger enn oss. Litt artig at vi tror vi er så smarte, når man ser hva vi gjør mot egen planet som vi er så avhengig av. Vi ødelegger livsgrunnlaget vårt fordi vi er så jævla opptatt av å kose oss. Ha det komfortabelt. Hvor dumme går det an å bli liksom? På den annen side, hva er meningen med livet? Er det ikke nettopp å kose seg? Ha det bra mens man lever og dø når man har kost seg ferdig? Ikke vet jeg, men jeg synes jo vi er en lættis gjeng her på Tellus som holder på slik vi gjør. Kanskje Aliensene drar til jorda for å se en tragikomisk teaterforestilling? Kanskje de tar dannelsesreiser, typ "sånn gjør man det IKKE", "sånn kunne vi endt opp", "Hahahahahahahahahha". Godt skrevet Loveli..men revurder din oppfattning av det gamle testamentet i bibelen, den er ikke "bare fjas. Oppfunnet ræl av maktsyke menn." Den er derimot missbrukt av kirkens maktsyke menn... "Gud" dikterte Moses de 5 Mosebøken 1 og 1 bokstav og gjorde det klart helt i starten at ikke en bokstav skal legges til, fjernes..eller flyttes! Opplagt for å forhindre missbruk og omskrivning av den overleveringen de 5 Mosebøkene er...304805 ord Enoks bok, som først ble tatt med som en del av bibelen og siden tatt ut begynner slik: Jeg er bare en enkel, rettferdig mann hvis øyne ble åpnet av gud..og jeg så den hellige i himmelen som englene viste meg og jeg hørte alt fra dem, og jeg så og forsto...MEN det var ikke for denne generasjonen ...men for en fjern som skal komme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 18. mai 2021 #73 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis vi er skapt i Guds bilde, mens det samtidig er annet intelligent liv andre steder, vil det da virkelig finnes grunn til å tro at vi kun er et biprodukt i dette universet? Vi ER et biprodukt av dette universitet. Vi ALLE er bare biprodukter. Ikke bare vi mennesker, men alt levende på jorden og jorden i selg selv. Vi er alle bare en liten kosmisk forurensing i det store bildet. Av alt du ser når du stirrer ut på himmelen er avviket ikke regelen. Vi vet dette fordi det aller meste av universet er mørk materie/energi AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi er jo kun en brøkdel intelligent sammenlignet med Gud, vi forstår jo ikke alt, for selv vi mennesker har jo en sperre for hvor intelligent vi kan være. Det er et høyst merkelig utsagt, når jeg ser meg rundt så virker ikke verden spesielt intelligent sammensatt. Bare se på punktet ovenfor. Har en gutt på 8år som syns det er forferdelig kjipt at det er ei i klassen som har Downs. Når jeg forteller at denne sykdommen ikke går over eller at legene kan hjelpe. Han vil så hjerne hjelpe, men han har ikke evnen. Gud har evnen, men tydeligvis ikke smart nok til å gjøre. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor har vi etter tusenvis av år, ikke sett dem i levende live? Jesus skulle komme tilbake for tusenvis av år siden, hvor ble han av ? Dessuten så er 1000år ikke nok til å undersøke vår kosmiske baklomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå