Gå til innhold

UFO fenomen er sannsynligvis ekte og intelligent "liv".

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ABM skrev (På 12.5.2021 den 16.23):

Les i Bibelen 1ste Mosebok, 6 te kapittel, der finner du utenomjordiske

Dette var kult faktisk! 😎

Screenshot_20210513-185934_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maggi2 skrev (8 minutter siden):

Dette var kult faktisk! 😎

Screenshot_20210513-185934_Chrome.jpg

Bibelen er full av utenomjordiske...det du ikke finner et guddom, bare teknologi enkle mennesker forvekslet med guddom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har veldig liten tro på at aliens som har teknologi til å reise mellom stjernene hadde blitt oppdaget av oss hvis de prøvde å holde seg skjult. 

Når det er sagt så tror jeg det er fullt mulig, hvis ikke sannsynlig at vi blir overvåket. Universetet er såpass gammelt og stort at det egentlig er uunngåelig hvis det i det hele tatt er mulig å reise mellom stjernene. At vi tar de på fersken derimot? Neh. 

Anonymkode: bb5c2...843

Høres logisk ut det ja, men kanskje de ønsker å bli delvis sett da? Evt kan de ha en ganske ulik måte å tenke på en oss og hvem vet kanskje er de ikke fra samme univers engang. Ikke helt umulig teoretisk at det er flere dimensjoner som de sier. 

Anonymkode: fb326...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ABM skrev (4 minutter siden):

Bibelen er full av utenomjordiske...det du ikke finner et guddom, bare teknologi enkle mennesker forvekslet med guddom..

Det er nok litt av problemet med bibelen, den kan tolkes i hytt og pine. Blir litt sånn med dette her også men jeg tror ikke det har så mye med utenomjordiske å gjøre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er nok litt av problemet med bibelen, den kan tolkes i hytt og pine. Blir litt sånn med dette her også men jeg tror ikke det har så mye med utenomjordiske å gjøre. 

Hvorfor tolke? Bibelens tekster står fjellstøtt på egne føtter for ethvert menneske med intelligens og integritet.. De som på død og liv skal "tolke" har som eneste agenda å fremme sin fordummende "tro"....og  slett ikke å finne sannheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen morsom sammenheng i bibelen er det hebraiske ordet for Israels gud, Elohim.. Det brukes ikke bare om "gud" men også om "himmelske skapninger" eller engler om en vil og tom. om MENNESKER!!....   Salmenes bok 82-6.. " jeg sier dere, dere er alle elohim for dere er alle sønner av den aller høyeste"

Så nå er alle mennesker også elohim....guder...Klart vi er..fordi vi bærer samme dna som "gudene" som skapte oss!....ikke verre egentlig..

Kaster vel litt lys over det hebraiske uttrykket " skapt i noens bilde" også? Bibelen riktig gnir det inn, tror det står i 1ste Mosebok 8 kapittel at "skapt i noens bilde " betyr...genetisk avkom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
ABM skrev (11 minutter siden):

Hvorfor tolke? Bibelens tekster står fjellstøtt på egne føtter for ethvert menneske med intelligens og integritet.. De som på død og liv skal "tolke" har som eneste agenda å fremme sin fordummende "tro"....og  slett ikke å finne sannheten. 

Så du tar altså da bibelen slik den står. Noah bygde båten med alle dyrene og alt det der?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ABM skrev (Akkurat nå):

En annen morsom sammenheng i bibelen er det hebraiske ordet for Israels gud, Elohim.. Det brukes ikke bare om "gud" men også om "himmelske skapninger" eller engler om en vil og tom. om MENNESKER!!....   Salmenes bok 82-6.. " jeg sier dere, dere er alle elohim for dere er alle sønner av den aller høyeste"

Så nå er alle mennesker også elohim....guder...Klart vi er..fordi vi bærer samme dna som "gudene" som skapte oss!....ikke verre egentlig..

Kaster vel litt lys over det hebraiske uttrykket " skapt i noens bilde" også? Bibelen riktig gnir det inn, tror det står i 1ste Mosebok 8 kapittel at "skapt i noens bilde " betyr...genetisk avkom..

Ok men siden de også trodde at gud var oppi himmelen, så er det jo heller ikke helt utenkelig at det bare var d dem mente?

Og det er noe logisk at de trodde gud var oppi lufta. For å ha oversikt over oss og siden det er et tomrom vi ikke viste noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du tar altså da bibelen slik den står. Noah bygde båten med alle dyrene og alt det der?

Ja jeg tar bibelen ordrett som den står på Hebraisk før eventuelle tvilsomme oversettelser....burde du også gjøre av respekt for de gamle gudene.. som sa klart ifra i starten på den Jødiske Toraen at ikke 1 bokstav skal flyttes.. fjernes eller legges til!

Og jeg er den minst religiøse brukeren på Kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (6 minutter siden):

Ja jeg tar bibelen ordrett som den står på Hebraisk før eventuelle tvilsomme oversettelser....burde du også gjøre av respekt for de gamle gudene.. som sa klart ifra i starten på den Jødiske Toraen at ikke 1 bokstav skal flyttes.. fjernes eller legges til!

Og jeg er den minst religiøse brukeren på Kg:)

Glemte å si at Toraen er de 5 Mosebøkene, altså samme som i vårt gamle testament...mangler bare 1 av de 304805 bokstavene der er kopien ugyldig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 16.06):

Hvorfor er det ingen som tenker tanken om at de som står bak UFOer og andre mystiske ting, er mennesker fra fremtiden som er høyere utviklet og behersker tidsreise og rask reise i verdensrommet? Kanskje Mandela-effekten oppstår fordi noen av dem ved et uhell endrer litt på historien når de reiser i tid? Kanskje de snart kommer og forteller oss hva vi bør gjøre for å få en best mulig fremtid, og advare oss om fremtidige katastrofer?

Anonymkode: b7b58...53b

Den tanken er absolutt tenkt, men det er jo ikke fnugg av indikasjoner på at det er en sannsynlig teori så det blir bare tankespinn. Det er likevel en spennende tanke, men tidsreiser vil medføre så voldsomme paradokser at selv om det hadde latt seg gjøre så tviler jeg på at noen hadde våget.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 9.55):

Nå har vel pentagon gått ut flere ganger og bekreftet flere videoer og flere offisielle folk i det amerikanske forsvaret bekrefter også at de tror dette handler om fartøy som er styrt av noen og med teknologi som er langt fremfor vår. De ser naturligvis på dette fra et sikkerhetsmessig punkt. Til sommeren skal de vist nok komme med en uttalelse også. 

Men hvorfor får dette så lite oppmerksomhet? Korona eller er det ikke interessant?

Og en annen ting, hvorfor går dem ut og bekrefter dette nå?

Selv om man observerer noe som er ukjent så bør det være en lang vei til å konkludere at dette er utenomjordisk liv. De aller fleste UFO-observasjoner kan forklares. Det betyr ikke at de gjenværende 5% (eller noe slikt) er farkoster med andre intelligenser.

Det er fristende og forståelig at mange ønsker at UFO-observasjoner skal være relatert til noe utenomjordisk. Det hadde jo vært så spennende! Dessverre har vi ingen som helst bevis for at noen av dem har besøkt eller besøker oss. Vi har heller ikke funnet noe liv på noen av planetene eller månene i solsystemet vårt så foreløpig ser det litt dårlig ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AntonymBruker

I utgangspunktet tenker jeg det er usannsynlig at Tellus skulle være den eneste planeten i rommet hvor det finnes intelligent liv. Ta så med i beregningen hvor gammelt universitetet er, så er det heller ikke usannsynlig at det finnes andre sivilisasjoner der ute som har fått en "tjuvstart" i forhold til oss, som f.eks. har lært seg hvordan man bøyer universitetet for å reise over lange avstander.

Men når Pentagon og mainstream media begynner å fore oss med videoer som liksom skal bevise at UFO'ene er her, blir jeg skeptisk til hva som er agendaen bak. Pentagon har i nesten et helt århundre nå lagt lokk på alt som har med utenomjordiske å gjøre, samtidig som de har vært veldig opptatt av å plante det i den kollektive bevissthet at de gjør nettopp dette.

Hvorfor? Hvorfor er Pentagon (og media og pop-kulturelle påvirkere generelt) interessert i at den offentlige narrativen skal være at "UFO'er finnes, men myndigheter skjuler det for oss"? Vel, noe av forklaringen på det kan være at det gjør det lettere å testflyve nye farkoster. Dersom folk ser et uidentifiserbart flyvende objekt på himmelen, er det en fordel for utviklere av militær teknologi dersom folk da automatisk antar at det er snakk om utenomjordiske. Så slipper man for mye oppmerksomhet rundt såkalte "black projects" og "black budgets". Da har man alltid en forklaringsmodell man ikke trenger å si en gang.

Så når narrativen nå pushes enda hardere de siste 10 årene eller så (ref. History Channel og videoer sluppet av Pentagon selv) tenker jeg at det er en agenda som ligger bak, en halvsannhet som skal melkes for alt den er verdt. Kanskje blir "utenomjordiske" den neste tingen vi alle skal være veldig redde for, og gi opp grunnleggende friheter for å bli beskyttet fra (som med f.eks. "menneskeskapt global oppvarming" eller "terrorfaren" eller "Covid-19").

Det skal bli spennende å se hvorhen det her utvikler seg, men noe forteller meg at fascistiske politiske virkemidler kommer til å bli en del av det.

Endret av AntonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 17.30):

Jeg har sett det selv, hvor et grønt og blått lys lyste gjennom taket og "scannet" hele rommet. Vi var tre stykker i rommet og alle så det samme. Vi var livredde og ringte til politiet, uten å bli trodd.

Anonymkode: 6d360...3af

Klart du har. Bare så synd verken du eller andre kunne dukumentere dette i ettertid.

Anonymkode: c6e1f...558

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyv1 skrev (4 timer siden):

Selv om man observerer noe som er ukjent så bør det være en lang vei til å konkludere at dette er utenomjordisk liv. De aller fleste UFO-observasjoner kan forklares. Det betyr ikke at de gjenværende 5% (eller noe slikt) er farkoster med andre intelligenser.

Det er fristende og forståelig at mange ønsker at UFO-observasjoner skal være relatert til noe utenomjordisk. Det hadde jo vært så spennende! Dessverre har vi ingen som helst bevis for at noen av dem har besøkt eller besøker oss. Vi har heller ikke funnet noe liv på noen av planetene eller månene i solsystemet vårt så foreløpig ser det litt dårlig ut.

"Dessverre har vi ingen som helst bevis for at noen av dem har besøkt eller besøker oss."  Bevis? :) Det finnes nok bevis og indiser på utenomjordisk aktivitet på jorda over lang tid...nok til å vinne en rettsak om temaet i hvilken som helst rett og på hvilket som helst nivå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (13 timer siden):

"Dessverre har vi ingen som helst bevis for at noen av dem har besøkt eller besøker oss."  Bevis? :) Det finnes nok bevis og indiser på utenomjordisk aktivitet på jorda over lang tid...nok til å vinne en rettsak om temaet i hvilken som helst rett og på hvilket som helst nivå.. 

Ok, kom med et bevis da. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tyv1 skrev (7 timer siden):

Ok, kom med et bevis da. ;)

Å herregud:) let og du vil finne....Jeg gidder ikke lete for deg men kan ta noen jeg husker i farta, Bibelen, Mahabbarata, Maya, Inka og Atzekernes skapelsesberetning og teknologiske innsikt. Pyramidene på Gizaplatået, Teotihuacan( ble det riktig?:)) Tikal, Palenque, Machu Picchu, Stonehenge, Profeten enoch,og det er MYE mer!  Alle folkeslag på jorda har igrunn samme skapelsesberetning som forteller at gudene reiste i verdendrommet, kom hit og skapte de..og som oftest lovte de jaggu å komme tilbake også ;)

Jeg kunne lett i 5 tettskrevne sider med "bevis" for at gudene har vært her hadde jeg hatt tid, jorda er full av gamle strukturer og spor av teknologi som umulig kan ha dukket opp i ett linjær teknologisk utviklingsforløp, f.eks. Kan ingen finne opp bilen før hjulet er funnet opp..

De som byggde Kheopspyramiden satt inne med en teknologi som i ett normalt teknologisk utviklingsforløp ville medført at de kunne reise mellom stjernene i 2021... trolig kunne de det allerede før de byggde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (13 timer siden):

Å herregud:) let og du vil finne....Jeg gidder ikke lete for deg men kan ta noen jeg husker i farta, Bibelen, Mahabbarata, Maya, Inka og Atzekernes skapelsesberetning og teknologiske innsikt. Pyramidene på Gizaplatået, Teotihuacan( ble det riktig?:)) Tikal, Palenque, Machu Picchu, Stonehenge, Profeten enoch,og det er MYE mer!  Alle folkeslag på jorda har igrunn samme skapelsesberetning som forteller at gudene reiste i verdendrommet, kom hit og skapte de..og som oftest lovte de jaggu å komme tilbake også ;)

Jeg kunne lett i 5 tettskrevne sider med "bevis" for at gudene har vært her hadde jeg hatt tid, jorda er full av gamle strukturer og spor av teknologi som umulig kan ha dukket opp i ett linjær teknologisk utviklingsforløp, f.eks. Kan ingen finne opp bilen før hjulet er funnet opp..

De som byggde Kheopspyramiden satt inne med en teknologi som i ett normalt teknologisk utviklingsforløp ville medført at de kunne reise mellom stjernene i 2021... trolig kunne de det allerede før de byggde

Det ser ut som om vi definerer 'bevis' litt forskjellig.  Dvs du skriver jo selv 'bevis' i gåseøyne noe som indikerer at du vet godt at eksemplene du nevner ikke er empiriske bevis på noe som helst. Uten å legge ord i munnen på deg så tror jeg du mener at "Dette kan da ikke være noe annet!". Det beviser imidlertid ingen verdens ting.

Jeg skal ikke gå så mye inn på eksemplene dine (til det er de ikke konkrete nok), men vil bare påpeke at utviklingen skjer i sprang; ikke som en jevn/lineær  "bevegelse", hjulet ble nok oppfunnet før bilen og nei; selv om det å bygge en pyramide er en stor prestasjon så er ikke det det samme som å reise interstellart. Det er i hvert fall ikke noe som tyder på det. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liv på andre planeter enn jorden er en matematisk umulighet hvis man tenker logisk.

For hva skjer når en sivilisasjon som er sterkere enn en annen møter en svakere part? Da går det ikke så bra, slik som da europeerne kom til Amerika. Så drømmen om milliardgamle sivilisasjoner som i fredelig hensikt utforsker universet kan man bare glemme; det vil alltid dukke opp en eller annen Adolf som ønsker å utnytte teknologien til sin fordel.

Og den sterkere partnen som utsletter andre har vi ikke hatt kontakt med; hadde dette skjedd, hadde vi ikke kunnet skrive dette.

Ja, det er mulig at det har vært intelligente sivilisasjoner der ute, akkurat som det har vært store sivilisasjoner her på jorden som har gått til grunne, men en konfrontasjon mellom sivilisasjoner foregår ikke så fredelig som man liker å tro det, og jeg nekter å tro at en sivilisasjon kan få utvikle seg fredelig i milliarder av år uten å i mellomtiden få besøk av Adolf & co hvis man tar utgangspunkt i teorien om at universet er fullt av liv.

Så enten må den sivilisasjonen være veldig ensom, få jevnlige besøk av noen som er sterkere og bekjempe disse, eller selv etablere et diktatur der ingen kan misbruke teknologien - og hva som skjer når en urett person får makt i en høy stilling, har man sett i menneskehetens historie. Det går til helvete.

Dessuten må man heller ikke glemme at vi holdt på å nesten sette i gang en atomkrig ved flere anledninger, senest etter en falsk alarm i 1983, og med tanke hvor ofte krig skjer både hos menneskene, hos dyrene (den sterkeste overlever; dyr kan være grusomme - se på maurene), og i universet (enorme kollisjoner; større krefter sluker mindre), er det ingen grunn til å tro på en pasifistisk sivilisasjon av små, grønne menn - det ville ha vært helt naturstridig.

Derfor håper jeg inderlig vi er alene i universet, med mindre vi ønsker å stifte bekjentskap med en interplanetarisk Adolf som vil ha Lebensraum eller Kim Jong-Un.

Anonymkode: 2a6c0...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne tipse om denne podcasten, som tar for seg temaet i tråden her (noe mange syntes er utenkelig): UFOer. At det finnes annet intelligent liv - som besøker oss. Jevnlig. 

Vi snakker om de siste nyhetene, CIA offentliggjøringen av dokumenter, 60 minutes episoden som kommer ut i dag - og mye annet interessant. 

Gjesten er Andreas Bjerve - han har 20 års (hobby)-erfaring med emnet og beskriver det som en "slitsom hobby" fordi "ingen" har trodd på det. Sommeren 2021 er det planlagt at Amerikanske myndigheter slipper flere detaljer - og det sies de har mye - vi venter i spenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...