Gå til innhold

Er det bare eldre folk i turgrupper?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, det kommer helt an på turgruppa hvem som er med. Den turgruppa jeg er i, er jeg den yngste og det er 15 år og oppover i aldersforskjell fra meg til de andre. Jeg har det koselig og har fått nye venner gjennom den gruppa. Det trenger ikke være jevnaldrende for at man skal trives.

Da jeg var aktiv i dnt, så var jeg med dnt ung, opp til 30 år mener jeg det er. Jeg har sett folk i alle aldre på dnt sine turer.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En hel generasjon? Det var da voldsomt. Ja jeg er enig i at det å være i 20åra og ensom er på moten nå for tiden, men det er fordi unge folk tåler ingenting før de blir ensomme. Går det 2 dager uten at de får besøk av en venn, ja da er de ensomme liksom. Det er forskjell på å være ensom og det å være alene, og det er nettopp de som er alene og ensomme som har nytte av sånne tilbud, men det er få unge som faktisk er alene. Dette med å være alene er mer vanlig blant 40-50åringer.

Anonymkode: 44461...5ac

Snakk om bedreviter.

Anonymkode: 2c1ee...200

• Liker 2
Skrevet

DNT Oslo har i alle fall turgruppe som er fra 26-45. Kanskje sjekk om det finnes en lignende gruppe der du bor? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på dette selv, er i 30-årene og elsker å gå turer. 

Anonymkode: c8b9b...cf8

• Liker 4
Skrevet

Alder er et generelt problem i Facebook-grupper. Jeg er med i en singelgruppe, men virker bortkastet når de fleste er minst 5-10 år eldre enn meg. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 13.45):

Proviserer?

Anonymkode: 2c1ee...200

sånn snakker enten en dysletiker(all respekt for dere) eller en fjortis som troller 🙂 Heller til det siste 🙂 PROVOSERER

Anonymkode: 68f75...4a1

Skrevet
norw skrev (På 11.5.2021 den 17.10):

Alder er et generelt problem i Facebook-grupper. Jeg er med i en singelgruppe, men virker bortkastet når de fleste er minst 5-10 år eldre enn meg. 

For ett ,luxusproblem du har..........TENK at de er 5-10 år eldre......Hva så ???? 

Skrevet (endret)
Em11mily skrev (7 minutter siden):

For ett ,luxusproblem du har..........TENK at de er 5-10 år eldre......Hva så ???? 

Hm? Dette ville vært greit med noen jevnaldrende også, særlig i en singelgruppe. "Alle" jeg kjenner er noen år eldre enn meg, men foretrekker damer rundt min egen alder eller yngre. 

Endret av norw
Skrevet
norw skrev (7 minutter siden):

Hm? Dette ville vært greit med noen jevnaldrende også, å ikke være den desidert yngste og nest yngste er 5-10 år eldre, mange er 10+ år eldre osv.

Du skrev de fleste er 5-10 år yngre enn deg......dvs at noen MÅ være like gammel eller yngre enn deg også,.Derfor min spydige komentar.

AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg at unge turgrupper rimelig raskt blir oppløst som følge av mennesker på sjekkern, med mindre det er en intern tur-gruppe, eller noe, eller samme kjønn, eller brenner for å gå på tur. 

Anonymkode: 53ef5...b12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor er det liksom kjipt da? Er de liksom treige eller noe? 

Anonymkode: 53ef5...b12

Skrevet
Em11mily skrev (1 minutt siden):

Du skrev de fleste er 5-10 år yngre enn deg......dvs at noen MÅ være like gammel eller yngre enn deg også,.Derfor min spydige komentar.

Innlegget du svarer på er såpass gammelt at jeg ikke husket innholdet, og sjekket ikke. Har endret.

I singelgruppa er det få som er på samme alder som meg eller yngre, og de få som finnes er passive, er ikke med på arrangementer osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det DNT sine grupper du har kikket på? 

Et tips er å bli med de turgruppene med eldre som du har funnet og passe på å alltid komme med på bilder slik at andre unge som vil bli med ser deg (som er på deres egen alder). 

Anonymkode: c3165...a9b

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (43 minutter siden):

Innlegget du svarer på er såpass gammelt at jeg ikke husket innholdet, og sjekket ikke. Har endret.

I singelgruppa er det få som er på samme alder som meg eller yngre, og de få som finnes er passive, er ikke med på arrangementer osv. 

"Samme alder eller yngre"? Hvorfor ikke litt eldre? 

Anonymkode: 99bff...9e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 17.05):

Har tenkt på dette selv, er i 30-årene og elsker å gå turer. 

Anonymkode: c8b9b...cf8

Jepp, samme her

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

"Samme alder eller yngre"? Hvorfor ikke litt eldre? 

På samme alder kan jo innebære et par år eldre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...