Gå til innhold

Er det bare eldre folk i turgrupper?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 30-årene, og skulle gjerne utvidet det lille nettverket mitt. Liker å gå tur, så har sett litt på turgruøper. Både dnt og ei anna gruppe jeg fant på facebook. De legger ut bilder av turene, men jeg ser bare 50+ i alder. Er det ikke yngre folk på slike turer?

Anonymkode: 2c1ee...200

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også i 30-årene og har merket meg det samme. Går mye turer for å holde formen, men alt er for eldre. Jeg er med i en pasientgruppe og der er det bare eldre damer. Skikkelig kjipt🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

de turene i på formiddagen i ukene er det flest eldre, de fleste andre er jo på jobb.   Jeg har blitt med noen ganger når det har passet slik. Veldig trivelig, de er spreke folk og artige å prate med.  

Anonymkode: d771a...1ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

de turene i på formiddagen i ukene er det flest eldre, de fleste andre er jo på jobb.   Jeg har blitt med noen ganger når det har passet slik. Veldig trivelig, de er spreke folk og artige å prate med.  

Anonymkode: d771a...1ed

Dette er på ettermiddager og i helger. Alle er vel hjemme med familien. Men hvor er de som ikke har familie da, som meg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eldre? 50 +? Huff! Og hvorfor kan du ikke gå tur med de som er eldre enn deg selv? Så dumt, du går glipp av mye med slike holdninger. 

Anonymkode: 0e9ae...710

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt det et par sjanser! Selv om du ikke så noen under 50 på bildene betyr det ikke at det ikke er noen. Kanskje andre også sitter på gjerdet og venter på at yngre skal  hive seg med. Dessuten, folk over 50 kan være like hyggelige å gå tur med som folk i 30-årene.

Anonymkode: 4001d...69f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke så rart at man ser etter folk i sin egen aldersgruppe, eller 10 år pluss/minus?

AnonymBruker
Skrevet

Det er mest eldre fordi det er sjelden unge folk som er så ensomme at de blir med på sånt. 

Anonymkode: 44461...5ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mest eldre fordi det er sjelden unge folk som er så ensomme at de blir med på sånt. 

Det der sier du bare for å være dum? Leser stadig vekk om folk som er ensomme eller ønsker å utvide nettverket. Tipper du er minst 50 år og følte deg gammel nå.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det der sier du bare for å være dum? Leser stadig vekk om folk som er ensomme eller ønsker å utvide nettverket. Tipper du er minst 50 år og følte deg gammel nå.

Jeg tolket innlegget som skrevet av en ung person. Men vedkommende avklarere det sikkert selv etterhvert.

Anonymkode: 2a013...93a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tolket innlegget som skrevet av en ung person. Men vedkommende avklarere det sikkert selv etterhvert.

Anonymkode: 2a013...93a

Jeg er ung ja. Og det er ikke så mange som er alene som er unge. De fleste har flere venner eller kjæreste så de føler ikke behov for noe sånne turgrupper

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kunne startet en? 

Anonymkode: 0eaf9...a96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor får du slike ideer fra? Handler turgrupper om ensomhet altså, det var nytt for meg. Ensomhet er størst hos unge og eldre over 75 år.

Anonymkode: 4001d...69f

• Liker 4
Skrevet

Lettere sagt enn gjort og håper ikke det proviserer, men har du energi kan du starte en turgruppe for de mellom en viss alder? :)

AnonymBruker
Skrevet

Proviserer?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg er ung ja. Og det er ikke så mange som er alene som er unge. De fleste har flere venner eller kjæreste så de føler ikke behov for noe sånne turgrupper

Da har ikke du mye kunnskap til omverdenen altså...

Anonymkode: 0b3f3...c13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da har ikke du mye kunnskap til omverdenen altså...

Anonymkode: 0b3f3...c13

Hvorfor er det bare eldre der da? 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det bare eldre der da? 

Kanskje fordi det er mer sosialt akseptert at eldre ikke er i jobb og ikke har familie å ta seg av. Er du 30 år og ensom så skiller du deg jo noe ut fra normen. Er du derimot over pensjonsalder, så er jo de fleste i samme båt. Derfor er det også såpass mange seniortilbud rundt om. 

Problemet er at de på 30-40 ikke har en hel generasjon som er i samme båt og som man kan forholde seg til. Dermed vil jeg driste meg til å si at det å være ensom i 30-40 åra må være ekstremt ensomt. Fordi man gjerne er helt alene om å være ensom. 

Dessuten tror jeg ikke at en på 30 synes det er noe i veien med å bli kjent med eldre mennesker, men jeg føler jo selv at jeg blir kjedelig å henge med for en på 60 eller 70. De har ofte langt mer erfaringer og opplevelser, og ofte føler jeg ikke at jeg har så mye å bidra med som er så interessant for dem

Nå er jeg hverken i 30-åra eller ensom, da. Men jeg ser jo problemstillingen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Lillemymle skrev (11 minutter siden):

Kanskje fordi det er mer sosialt akseptert at eldre ikke er i jobb og ikke har familie å ta seg av. Er du 30 år og ensom så skiller du deg jo noe ut fra normen. Er du derimot over pensjonsalder, så er jo de fleste i samme båt. Derfor er det også såpass mange seniortilbud rundt om. 

Problemet er at de på 30-40 ikke har en hel generasjon som er i samme båt og som man kan forholde seg til. Dermed vil jeg driste meg til å si at det å være ensom i 30-40 åra må være ekstremt ensomt. Fordi man gjerne er helt alene om å være ensom. 

Dessuten tror jeg ikke at en på 30 synes det er noe i veien med å bli kjent med eldre mennesker, men jeg føler jo selv at jeg blir kjedelig å henge med for en på 60 eller 70. De har ofte langt mer erfaringer og opplevelser, og ofte føler jeg ikke at jeg har så mye å bidra med som er så interessant for dem

Nå er jeg hverken i 30-åra eller ensom, da. Men jeg ser jo problemstillingen. 

En hel generasjon? Det var da voldsomt. Ja jeg er enig i at det å være i 20åra og ensom er på moten nå for tiden, men det er fordi unge folk tåler ingenting før de blir ensomme. Går det 2 dager uten at de får besøk av en venn, ja da er de ensomme liksom. Det er forskjell på å være ensom og det å være alene, og det er nettopp de som er alene og ensomme som har nytte av sånne tilbud, men det er få unge som faktisk er alene. Dette med å være alene er mer vanlig blant 40-50åringer.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

En hel generasjon? Det var da voldsomt. Ja jeg er enig i at det å være i 20åra og ensom er på moten nå for tiden, men det er fordi unge folk tåler ingenting før de blir ensomme. Går det 2 dager uten at de får besøk av en venn, ja da er de ensomme liksom. Det er forskjell på å være ensom og det å være alene, og det er nettopp de som er alene og ensomme som har nytte av sånne tilbud, men det er få unge som faktisk er alene. Dette med å være alene er mer vanlig blant 40-50åringer.

Les en gang til. Du misforstår meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...