Gå til innhold

Kommende kontaktlærer blitt gravid.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann, 

Av en eller annen grunn spiller samvittigheten min meg et puss her nå, jeg har blitt gravid (er jo veldig tidlig enda, så kan absolutt gå begge veier - men kjenner allerede på dette), og jeg jobber som lærer på barneskole. Har alltid ønsker å jobbe som kontaktlærer, ettersom jeg virkelig føler at relasjonsbygging er en av mine sterke sider. 

Det at rektor ønsker meg som kontaktlærer tar jeg virkelig til meg, har kun jobbet der ett år, og er mange andre timelærere som også ønsker seg en kontaktlærerstilling - som har arbeidet der mye lengre.


Jeg har fått beskjed at rektor ønsker meg til en kontaktlærerstilling fra høsten av, jubelen stod i taket, og gleden stor. 3 dager senere tisser jeg på en test - 2 streker lyser mot meg. Og tankekjøret begynner. 
 

Hva synes dere med-pedagoger om dette? Synes jo selv det er veldig synd å skulle forsvinne fra klassen til jul. 
Kjenner det nesten går mot mine verdier med tanke på viktigheten av en stabil og trygg relasjon til klasseleder. Noen med lignende erfaringer fra tidligere? 

Anonymkode: fa42a...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid vært kontaktlærer og har vært gravid to ganger. Vi er mennesker vi også og har lov å bli gravide :) Jeg husker selv at jeg hadde gravide kontaktlærere på barneskolen og syntes det var spennende. Det er jo super læringssituasjon også, lærer barn om graviditet, plager man har under graviditeten, fødsel og velferdsordninger osv. Koselig med engasjerte elever som hjelper til å finne på navn og som vil holde baby når den er kommet. Tenk positivt og helhetlig! 

Anonymkode: afaf4...479

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider