Gå til innhold

Graviditetsdagboken til Lakrisen ❤️


Lakrisen

Anbefalte innlegg

22+2

Helt sykt at graviditeten er 55% fullført. Føler på mange måter at tiden har gått sakte, men samtidig så bare fyker ukene forbi. Dette til tross for at jeg er sykmeldt og bare er hjemme pga bekkenet. Merker godt at mye bevegelser forverrer smertene, så prøver mitt beste å holde meg i ro. Blir en del ligging på både sofa og seng, så bbhugme-puta er gull verdt nå 🤩

Eller har jeg kjent mye bevegelse siden sist. Et par dager etter OUL kjente jeg to tydelige spark, og det har vært mye ‘åling’ i magen ellers. De siste par ukene har jeg kjent bevegelse daglig, og siste lille uka kjenner jeg det flere ganger om dagen. Noen ganger kommer det et relativt hard spark ut av det blå, så jeg har faktisk ‘kvept’ til noen ganger 🙊 I går kveld fikk faktisk samboer også kjenne bevegelsen, litt etter vi la oss i senga ble baby kjempeaktiv, så han fikk kjenne både spark og romstering. Hadde ikke trodd det skulle skje allerede nå, så det var et fint øyeblikk 🥰

Sett bort i fra bekkenet er forma grei, kvalmen er helt borte så nå er matlysten på plass igjen. Har gått ned 2 kg hittil siden jeg ble gravid, men regner med vekta øker tidsnok. Synes også jeg kan begynne å se litt gravid ut når jeg står oppreist nå. Magen har blitt større over navelen, er vel organene som er presset oppover 🙊 Kan ha min normale mage på morgenen, men se høygravid ut på kvelden. Har jo som nevnt tidligere en god del polstring på magen fra før av, så akkurat nå synes jeg selv at jeg ser mest oppblåst ut. Er ihvertfall veldig uvant å omstille hodet til at det er greit at magen vises i klærne jeg har på meg, har liksom vært vandt til å prøve å skjule den i mange år🙊

Alt i alt - jeg har det fint om dagen. Prøver å gi kroppen det den trenger av hvile, det er tross alt en ganske stor jobb den holder på med for tiden 🤰🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med over halvveis i svangerskapet! Koselig med bevegelser! Nå går du inn i den beste halvdelen av svangerskapet 🧡

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...