Gå til innhold

Graviditetsdagboken til Lakrisen ❤️


Lakrisen

Anbefalte innlegg

6+5

Da føles det rett å opprette denne dagboka. Det er jo fortsatt veldig tidelig, og jeg kjenner fortsatt på bekymringen for at det skal ende i SA. Hører jo så mange triste historier, men prøver å tenke så positivt som mulig inntil videre 🥰

Formen hittil har vært grei, men i løpet av helga slo kvalmen ut for fullt.  Har heldigvis ikke kastet opp enda, men er konstant kvalm og brekker meg en del. Har nettopp blitt sykmeldt i to uker, så håper det hjelper på formen. Man føler seg virkelig ubrukelig på slike dager, heldigvis er samboeren min full forståelse for det, og stiller opp så godt han kan ❤️
 

Søsteren min og hennes samboer fikk vite om graviditeten for over en uke siden, slik at jeg hadde noen andre enn samboer å plapre hull i hodet på 🙊 Kommer nok mest sannsynlig til å fortelle foreldrene våre i dag, da vi er mye med hverandre. De komme til å merke på meg at jeg er dårlig, og i tillegg at jeg er hjemme om dagen. Spent på hvordan det blir, de venter jo på å få bli besteforeldre, men tror ikke de forventet at det skulle skje nå 🥰

Endret av Lakrisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig med svangerskapsdagbok! 😊

Synd å høre at kvalmen har meldt sin ankomst, lurt med en sykemelding da. Kjenner meg igjen i det å føle seg ubrukelig, men det er jo viktig å ta vare på kroppen oppi dette. Og ikke minst kan det jo plutselig bli en fulltidsjobb bare det å forsøke å få i seg nok mat og vann. Håper at det hjelper med sykemelding, og at du får i deg nok næring framover 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har laget deg graviddagbok 💓 

Tenk alle de svangerskapene som fullføres uten komplikasjoner, det er faktisk mange av dem, til tross for at vi hører mye om de som ender i sa, ma og slikt. Husk at sjansen for at det går bra er mye større enn risikoen for at det ikke går bra 🤞 Jeg jobber selv mye med å tenke på dette. Om ikke annet kan jeg trøste deg med at da jeg var 6+5, var jeg overbevist over at innen ni uker var jeg ikke gravid lengre. Og jeg hadde absolutt ikke rett😊

Høres fornuftig ut med sykemelding, men håper for deg at kvalmen kan være litt forbigående. Men uansett er det godt å ha noen å prate med når formen blir så dårlig, det har jeg selv ikke angret et sekund på at vi valgte å dele så tidlig med søsteren min og foreldrene våre. Mye støtte å få ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok :smilyblomst: Blir veldig fint å følge deg her i svangerskapet videre.

Det er kjempestas å fortelle familie om den lille spiren, så kos deg med det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har det vært noen uker uten aktivitet fra meg, har rett og slett vært så dårlig.. Har vært sykmeldt fra 10 mai, og er sykmeldt denne og neste uke i tillegg. Skikkelig nederlag å måtte sykmelde seg, men det var det mest fornuftige for meg og lille spiren 🌱

Er 8+6 i dag. Tiden går sååå sakte, hvertfall når man ligger på sofaen hele dagene. Samboeren er heldigvis flink til å ta vare på meg og hjelpe til med husarbeid ❤️ Har første time hos jordmor nå på fredag, så det blir spennende. Regner med at det bare er generell prat og informasjon, samt prøvetaking. Har skikkelig sprøyteskrekk, så kjenner at jeg gruer meg til det 🥵

Har også time til TUL 15 juni, så det er kjekt å ha noe å se frem til!

Vi fortalte foreldrene våre om graviditeten for et par uker siden, da jeg var så dårlig at jeg ble sykmeldt. Vi kjøpte rett og slett kopper der det sto verdens beste mormor/farmor og morfar/farfar, og pakket de inn. Reaksjonene da de pakket opp var veldig rørende, det tok et par sekunder før de skjønte hva det var og tårene begynte å trille 🤩 alle gleder seg veldig mye! 
 

Nå krysser jeg bare fingrene for at formen blir bedre snart, slik at jeg klarer å gjøre noe annet enn å ligge som et slakt på sofaen 😅 Brekker meg når jeg beveger meg for mye, så det begrenser hverdagen rimelig mye.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen! Skjønner du syns det er nedtur med sykemelding, men nå er du og den lille viktigst, så da er det fint å ligge på sofaen. Det er en så liten del av livet, så gjør det med god samvittighet! Forhåpentligvis føler du deg bedre om noen få uker. Masse som skjer fremover i alle fall! Både jordmortime og UL ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (3 timer siden):

Koselig å høre fra deg igjen! Skjønner du syns det er nedtur med sykemelding, men nå er du og den lille viktigst, så da er det fint å ligge på sofaen. Det er en så liten del av livet, så gjør det med god samvittighet! Forhåpentligvis føler du deg bedre om noen få uker. Masse som skjer fremover i alle fall! Både jordmortime og UL ♥

Så hyggelig! Prøver å tenke det, at i det store bildet er disse ukene med sykemelding en dråpe i havet. Spennende uker i vente ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så synd å høre formen fortsatt er kjip, håper den bedrer seg ❤️

Hvordan gikk timen hos jordmor? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (18 timer siden):

Huff, så synd å høre formen fortsatt er kjip, håper den bedrer seg ❤️

Hvordan gikk timen hos jordmor? 😊

Satser på det ikke går lenge før forma blir bedre, er så kjedelig å ligge rett ut hele dagene 😴

Timen gikk fint, takk som spør ❤️ Fikk tatt de nødvendige prøvene, og følte at jeg fikk svar på det jeg lurte på. Nå såpass tidlig er det jo ikke så mye man får gjort på timene sånn sett, men har en time når jeg er 14 uker, satser på å kunne høre hjerteslagene da🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

11+1

Lite aktivitet fra meg her inne om dagen, formen er fortsatt ikke på topp. Var hos legen igjen på mandag, da fikk jeg tre nye uker med sykmelding og kvalmestillende. Kaster opp en del, og brekker meg gjennom hele dagen. Håper det snart går over, er så kjedelig å ikke kunne gå eller bøye seg uten at kvalmen kommer 🙄

Ellers er dagene rolige, er mye trøtt! En tur ut av hus enten på butikk eller besøk, da er jeg helt kjørt resten av dagen 😅 satser på det går over snart! 

Nå teller jeg ned dagene til TUL, som er allerede på tirsdag! Blir spennende, selv om symptomene er på plass og jeg ikke har hatt noe blødning annet enn litt på morgenen er dag i uke 6, så er jeg fortsatt bekymret.. Tar meg selv i å tenke at siden jeg ble gravid før jeg vi det hele tatt hadde begynt å prøve, så er det for godt til å være sant at alt skal gå bra. Håper derfor TUL viser et friskt foster, slik at jeg kan få senket skuldrene og roet meg ned ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Amatariel skrev (27 minutter siden):

Hvordan gikk det på TUL Lakrisen? :hug:

Det gikk dessverre ikke helt som det skulle 😭 var på TUL 11+6, men ble målt til 9+5 og de fant ingen hjerteaktivitet. Fikk bekreftet dette på sykehuset dagen etter, og fikk satt i gang en medisinsk abort. Den ble fullført fredag samme uken, da var jeg innlagt på sykehuset i 8 timer. Det er de mest smertefulle timene i mitt liv, både fysisk og psykisk. Har aldri hatt det så vondt før, så det var en ganske brutal opplevelse.. Veldig kjipt at det endte slik, vi hadde jo begynt å glede oss og planlegge tiden fremover med et nytt familiemedlem 💔 

Jeg startet opp igjen på jobb i går, etter 7 uker med sykmelding. Føles veldig bortkastet å ha vært borte så lenge når det endte slik, men det var godt å begynne på igjen. Jeg har fortsatt murringer i korsryggen og blør litt enda, så håper det roer seg til helga igjen.. 

 

Har vært mye lei meg og sint, synes det er så urettferdig og brutalt at slikt skal skje 😭 Det er jo min første graviditet, og der er jo mennesker som har prøvd i evigheter, så føler også at jeg ikke har så mye å ‘sutre’ for.. Vet jo at mulighetene for at dette kan skje er der, men blir bare så paff når det skjer en selv.. Håper bare jeg slipper å oppleve dette igjen 🥺

 

Vi kommer til å starte prøvingen igjen så fort som mulig, fordi vi har virkelig insett at ønsket om barn er mye større enn vi trodde ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så fryktelig trist Lakrisen sadhugsmiley.gif.06b1286d3cfa6629f9f0a2633643d7c0.gif
Jeg hadde en MA i fjor sommer, så jeg kan levende forestille meg hvordan du har hatt det i det siste comfort.gif.4ef21cb680a2d9b6203cf51520d94dac.gif Det er jo ikke sånn det skal gå når man har blitt gravid. Alle tanker til deg.

Godt å høre at du har hatt vare på deg selv med en sykemelding, og forstår det føles greit å komme litt tilbake igjen nå. Ta den tiden du trenger, det er veldig lov å være lei seg og sint. Så håper jeg prøvingen går så enkelt som mulig når du er klar for det igjen, og at du snart er gravid med en spire som holder løpet ut ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, kjære deg 💔 Trist at det endte slik, det skulle dere absolutt fått være foruten. Forstår godt at dere nå har fått bekreftet babyønsket, håper det ikke tar lang tid før det er deres tur igjen 💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 timer siden):

Åå så fryktelig trist Lakrisen sadhugsmiley.gif.06b1286d3cfa6629f9f0a2633643d7c0.gif
Jeg hadde en MA i fjor sommer, så jeg kan levende forestille meg hvordan du har hatt det i det siste comfort.gif.4ef21cb680a2d9b6203cf51520d94dac.gif Det er jo ikke sånn det skal gå når man har blitt gravid. Alle tanker til deg.

Godt å høre at du har hatt vare på deg selv med en sykemelding, og forstår det føles greit å komme litt tilbake igjen nå. Ta den tiden du trenger, det er veldig lov å være lei seg og sint. Så håper jeg prøvingen går så enkelt som mulig når du er klar for det igjen, og at du snart er gravid med en spire som holder løpet ut ♥️

Ja, var på grunn av deg at jeg var forberedt på muligheten. Veldig glad for det sånn sett, fordi jeg trodde bare man kunne miste dersom man begynte å blø. Det kom fortsatt som et sjokk, men ikke like voldsomt som det kunne vert. Ja, vi får satse på at det går bedre neste gang, håpet er å bli gravid igjen innen utgangen av dette året ❤️
 

Men, jeg gråt en tåre når du avslørte at du var gravid, så jeg sa faktisk til kjæresten min nå at  jeg er glad for at det er jeg som mistet nå, og ikke du. Jeg har jo nettopp startet prøvingen og har all verdens med tid på meg, mens du som var helt på slutten av fristen deres fortjener at dette går din vei ❤️

 

Godis skrev (4 timer siden):

Nei, kjære deg 💔 Trist at det endte slik, det skulle dere absolutt fått være foruten. Forstår godt at dere nå har fått bekreftet babyønsket, håper det ikke tar lang tid før det er deres tur igjen 💐

Ja, ikke noe kjekt dette 💔 håper på at vi klarer å bli gravid igjen raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå kjære deg 💔 så fine ord. Men jeg skulle virkelig ønske at ingen opplevde å miste. Og den første gangen er så hjerteskjærende. Man er på en måte "født naiv" og tenker ikke at det skal skje en selv. Før det gjør det. Det syns jeg var så fælt med min første gang. Håper virkelig du blir gravid snart igjen og at du aldri må oppleve dette igjen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (58 minutter siden):

Åå kjære deg 💔 så fine ord. Men jeg skulle virkelig ønske at ingen opplevde å miste. Og den første gangen er så hjerteskjærende. Man er på en måte "født naiv" og tenker ikke at det skal skje en selv. Før det gjør det. Det syns jeg var så fælt med min første gang. Håper virkelig du blir gravid snart igjen og at du aldri må oppleve dette igjen :hug:

❤️ Det beste hadde selvfølgelig vært at ingen trengte å miste, men det er jo en trøst i at fosteret var alvorlig sykt og ikke forenerlig med liv. Det er absolutt en fæl opplevelse, ønsker ikke dette for noen 💔 tusen takk!

Sirinna skrev (23 minutter siden):

Sender deg en styrkeklem :hjerte:

 

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så utrolig leit å lese 💔 Håper det går bra med forholdene tatt i betraktning ❤ Sender masse varme tanker ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (9 timer siden):

Huff, så utrolig leit å lese 💔 Håper det går bra med forholdene tatt i betraktning ❤ Sender masse varme tanker ❤

Tusen takk ❤️ Selvom det er brutalt og vondt vil jeg faktisk si at det går greit, og spesielt med forholdet til samboer. Vi har jo snart vært sammen i 10 år, men dette har brakt oss enda nærmere hverandre, noe jeg ikke trodde var mulig. Så det er jo det positive i det hele, at vi virkelig står sammen i dette❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...