mammahjarte Skrevet 3. juli 2021 #21 Del Skrevet 3. juli 2021 ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #22 Del Skrevet 2. desember 2021 (endret) Da beveger jeg meg over til graviditetsdagboken min igjen ❤️ Etter MA i juni ble det en del sorg og tunge tider, men nå smiler livet på nytt. Ble gravid på 2 syklus etter MA, så takknemmelig for at det gikk så fort❤️Testet svakt positivt allerede kvelden 8 DPO, og tok sikkert 20 tester i løpet av den følgende uka🙊 Klarte ikke helt tro at den var positiv, og at vi var gravide igjen. Var på en ultralyd for tre uker siden når jeg var 9 uker, bare for å se om alt var som det skulle. Det var det heldigvis, hjertet slo og alt var bra! Har vært mye redd og bekymret, selv om alt tilsynelatende har vært i orden. Alt forrige gang tydet også på at alt var ok, så derfor har nervene vært der etter denne gangen. Har vært sykmeldt i 4 uker pga dårlig form, er så sykt kvalm og sliter en del med heftig hodepine. Håper dette gir seg snart. Var på ny ultralyd idag, og alt står fortsatt bra til❤️ Ble målt til 12+3, og det stemmer fint siden jeg ut i fra EL er 12+2. Der var en sprell levende liten bønne, som beveget seg mye. Vi fikk vel sett alle vinkler av den lille, ser ut som den trives i magehuset❤️ Nå kan jeg senke skuldrene og ha tro på at alt skal gå bra. Det skal bli deilig! Endret 2. desember 2021 av Lakrisen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 2. desember 2021 #23 Del Skrevet 2. desember 2021 Åååh, så koselig bilde av mini!😍Gratulerer så masse med vel gjennomført og perfekt UL❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #24 Del Skrevet 2. desember 2021 Annabel skrev (1 time siden): Åååh, så koselig bilde av mini!😍Gratulerer så masse med vel gjennomført og perfekt UL❤️ Tusen takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. desember 2021 #25 Del Skrevet 2. desember 2021 Gratulerer med vellykket UL og nydelig bebis ❤️ Du skal ikke se bort fra at hodepinen og slitenheten gir seg snart, for jeg har også kjent på en utmattelse (tar på psykisk) når man er så urolig som man er i et nytt svangerskap når man har dårlige opplevelser bak seg. Men etter en slik sånn her vellykket UL så har ting sluppet litt tak Nyyyt adventen med din flotte lille huleboer 🎄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #26 Del Skrevet 3. desember 2021 Amatariel skrev (16 timer siden): Gratulerer med vellykket UL og nydelig bebis ❤️ Du skal ikke se bort fra at hodepinen og slitenheten gir seg snart, for jeg har også kjent på en utmattelse (tar på psykisk) når man er så urolig som man er i et nytt svangerskap når man har dårlige opplevelser bak seg. Men etter en slik sånn her vellykket UL så har ting sluppet litt tak Nyyyt adventen med din flotte lille huleboer 🎄 Tusen takk ❤️ Regner med at det slipper snart, forrige gang var jeg jo relativt rolig til hele svangerskapet, så det er klart at det har gjort at jeg er mer nervøs denne gangen🙊 Kjenner at jeg definitivt har litt mer hvilepuls i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 3. desember 2021 #27 Del Skrevet 3. desember 2021 For en vakker, bitte liten skatt ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 14. desember 2021 Forfatter #28 Del Skrevet 14. desember 2021 14+0 Lenge siden sist oppdatering nå. Formen er helt forferdelig fortsatt, så jeg har vært hos legen igjen idag for å ta diverse prøver. Har fått påvist alvorlig svangerskapskvalme, og er veldig plaget med hodepine. Ligger stortsett i senga hele dagen, hver minste bevegelse gjør at jeg brekker meg voldsomt og kaster opp. Ikke veldig givende, med andre ord 🤪 Håper virkelig det gir seg om ikke lenge, slik jeg kan nyte graviditeten. Har blitt sykmeldt ut året, så håper det gjør susen! Er nå over i andre trimester, og venter veldig på at magen skal begynne å vise. Nå har jeg en del ekstra fett på magen fra før av, men jeg kjenner ingenting til babymage enda. Når jeg ligger flatt kan jeg kjenne antydning til det helt nederst på magen, spesielt om morgenen når jeg har full blære. Vet at det varierer veldig når man får mage, noen i uke 10 og andre i uke 20. Må nok bare smøre meg med tolmodighet. Er jo så redd for at det skal ha stoppet opp igjen, selv om vi har fått se baby to ganger på TUL.. Skal heldigvis til jordmor på fredag, så da får vi prøve å finne hjerterytmen ❤️ Bekymringene slipper nok ikke taket med det første kjenner jeg meg selv rett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. desember 2021 #29 Del Skrevet 14. desember 2021 Nei uff så kjipt at du er så dårlig! Det tar helt klaft piffen fra en. Håper virkelig det gir seg snart slik at du får gjort noe annet enn å bare ligge i ro. Høres også veldig normalt ut å være bekymret for den lille. Det er vanskelig å tro at det vokser et lite menneske i deg. Jeg var også på mange UL (til og med OUL) uten at jeg helt klarte å TRO det. Kjente jo ingenting, og ikke vistes det. Men ble andre boller når den lille begynte å sparke ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #30 Del Skrevet 15. desember 2021 Amatariel skrev (På 14.12.2021 den 12.56): Nei uff så kjipt at du er så dårlig! Det tar helt klaft piffen fra en. Håper virkelig det gir seg snart slik at du får gjort noe annet enn å bare ligge i ro. Høres også veldig normalt ut å være bekymret for den lille. Det er vanskelig å tro at det vokser et lite menneske i deg. Jeg var også på mange UL (til og med OUL) uten at jeg helt klarte å TRO det. Kjente jo ingenting, og ikke vistes det. Men ble andre boller når den lille begynte å sparke ♥️ Ja, satser på at formen blir bedre om ikke lenge, slik jeg kan nyte jula ❤️ Er nok helt vanlig med disse bekymringene, når man ikke ser noe kroppslige tegn til at ting skjer. Regner med at det ikke går mange ukene før dette endrer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #31 Del Skrevet 21. desember 2021 15+0 Bestemte meg for å ikke lytte etter hjertelyden hos jordmor, siden det ikke er noen garanti for å høre hjertet. Hadde nok blitt veldig bekymret og urolig dersom jeg ikke hørte det. Er nesten litt skuffet over meg selv, siden jeg ikke klarer å slå meg til ro med at alt er bra. Har jo sett babyen to ganger på UL, men er fortsatt sååå bekymret for om alt er som det skal.. Synes som nevnt denne tiden før man får mage er vanskelig. Har jo sett på mange bilder av gravide på nett, og ofte så har mange synlig mage fra de er 12 uker. Jeg kjenner jo ingenting enda, så bekymringen er absolutt til stede. Leser også at mange har det likt som meg, at det tok lang tid før de både kjente noe og det var synlig. Håper det skjer noe i løpet av de kommende ukene, slik at jeg får roet nervene litt ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. desember 2021 #32 Del Skrevet 21. desember 2021 Høres ut som vi har tvillingnerver! Var vel akkurat disse tingene jeg skrev selv rundt uke 15 - og enda senere også. Syns det var utrolig vanskelig å slå seg til ro med at alt var bra. Ultralyd går så fort, og hverdagene er så mange... før mage og bevegelser gir seg til kjenne så syns i alle fall jeg det var umulig å tro at det var en baby der inne. Måtte være tålmodig lenge... de første små bevegelsene kom ikke før rundt uke 22. Og da veldig lite frem mot uke 26. Først rundt uke 26 fikk jeg noe som lignet en gravidmage. Vet dette er kjempekjedelig, og vi blir misunnelige på dem som kjenner liv og strutter tydelig gravid fra uke 12 liksom. Men må nok bare innse at vi er forskjellige. Håper tiden mot OUL går raskt for deg, for etter det blir det i alle fall litt mer virkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #33 Del Skrevet 22. desember 2021 Amatariel skrev (19 timer siden): Høres ut som vi har tvillingnerver! Var vel akkurat disse tingene jeg skrev selv rundt uke 15 - og enda senere også. Syns det var utrolig vanskelig å slå seg til ro med at alt var bra. Ultralyd går så fort, og hverdagene er så mange... før mage og bevegelser gir seg til kjenne så syns i alle fall jeg det var umulig å tro at det var en baby der inne. Måtte være tålmodig lenge... de første små bevegelsene kom ikke før rundt uke 22. Og da veldig lite frem mot uke 26. Først rundt uke 26 fikk jeg noe som lignet en gravidmage. Vet dette er kjempekjedelig, og vi blir misunnelige på dem som kjenner liv og strutter tydelig gravid fra uke 12 liksom. Men må nok bare innse at vi er forskjellige. Håper tiden mot OUL går raskt for deg, for etter det blir det i alle fall litt mer virkelig Tusen takk for fornuftige ord ❤️ Er godt å høre at noen andre også kjenner seg igjen i dette, hvertfall når jeg ser at det går bra med deg! Må nok bare ta tiden til hjelp, plutselig blir det nok mage på meg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 22. desember 2021 #34 Del Skrevet 22. desember 2021 Jeg kjenner meg veldig igjen i tankene dine, og tror er helt normalt å føle som du gjør!❤️ Da jeg var hos jordmor i uke 17 delte jeg disse tankene med henne, at jeg ikke følte meg gravid i det hele tatt og var usikker på om alt var som det skulle, og hun sa at denne mellomfasen kunne være veldig vanskelig for mange. Eventuelle symptomer er gjerne borte, man føler seg plutselig bra/normal, magen har ikke kommet enda, man kjenner ikke (eller lite) liv osv. Det blir heldigvis bedre! Jeg husker ikke helt når magen begynte å synes for andre hos meg, men måtte i hvert fall over halvveis, kanskje uke 22-24? Før det følte jeg den bare så oppblåst ut og kunne være en "vanlig" mage, og på bilder fra uke 15 ser jeg at den var så godt som helt flat. Nå er jeg i uke 28 og føler meg plutselig veldig gravid og kan ikke lenger skjule magen (og irriterer meg over at det er vanskelig å kle seg). Så det skjer myye på få uker! Men plutselig kjenner du jevnlig liv og klarer å senke skuldrene ganske mange hakk. Men perioden du er inni akkurat nå kan være ganske tøff fordi det er så vanskelig å tro på alt det som faktisk skjer i kroppen din!❤️ Håper tiden mot OUL går raskt og at du klarer å slappe av og nyte julefeiringen🎄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 3. januar 2022 Forfatter #35 Del Skrevet 3. januar 2022 16+5 Nå var det lenge siden sist oppdatering her. Har tatt meg litt fri fra forum i jula, det har vært litt deilig egentlig. @Annabel Tusen takk for kommentaren ❤️ Det er godt å høre at flere er i samme situasjon, er så lett å se/lese seg blind på andre og sammenligne seg.. Nå er det jammen ikke lenge til jeg er halvveis, bare 3 uker igjen. Helt sykt hvor fort tiden egentlig går. Rart at det kan gå så fort, men likevel så sakte på en og samme tid. Synes jeg kjenner mer til magen nå også, om morgenen før jeg går på do er jeg skikkelig hard og stram i hele nedre del av magen. Kjenner fortsatt på et snev av bekymring, men heldigvis er det OUL neste uke ❤️ Formen min er fortsatt ikke god.. Kvalmen er mye bedre enn den var på det verste, men jeg er fortsatt ganske dårlig. Er kvalm hele døgnet, og brekker meg mye enda. Har kastet opp litt de siste dagene også. Håper ikke det tar lange tiden før dette blir bedre, det er travelt å ha det slik hele tiden 😫 Det verste nå er bekkenet. Jeg har en stygg skade i korsryggen fra før, så har vært redd for at dette kunne bli et problem. Siste uken har det vært vondt å gå, vondt å snu seg i sengen og generelt mye smerter. Det startet som murringer i korsryggen, men det har jeg hatt en del av tidligere i svangerskapet så jeg tenkte ikke noe mer over det. Etter noen dager tok smerten seg opp, og siden har det vært en plage. Dersom det ikke blir bedre ila uken må jeg ta meg en tur til legen for å få sjekket det ut. Er sykmeldt ut denne uka, men dersom hverken kvalmen eller bekkenet blir noe bedre spørs det om ikke sykmeldingen må forlenges igjen 😫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #36 Del Skrevet 13. januar 2022 (endret) 19+2 Føles litt feil å skrive 19, men ble faktisk satt frem en hel uke på OUL i dag😱 Om jeg går ut i fra første dag i siste mens stemmer jo det på en prikk, men jeg hadde ikke EL før på syklusdag 21. Så i følge EL, digitale graviditetstester og de to tidlige UL jeg har vært på skulle jeg vært 18+2. Men jordmoren tok mange mål, som var så og si like hver gang, så da stemmer vel 19+2☺️ Fikk i hvertfall se en levende liten tass, så har fått roet nervene mine betydelig! Har jo som nevnt tidligere slitt med å forstå at der er en levende baby inni meg, siden jeg ikke har noe synlig mage enda. Har tilogmed gått ned enda en kilo fra startvekt, er på totalt 3,5 kilo ned nå siden før graviditeten. Har nok å ta av, så sålenge baby er frisk så går det fint☺️ Synes fortsatt det er vanskelig å forstå at jeg faktisk er gravid, men lovet både meg selv og samboer å tro på det etter denne ultralyden. Har de siste dagene kjent det jeg har trodd er tarmbevegelser/bobler, men spørs om det ikke er små bevegelser jeg har kjent 🙊 Det som var litt kjipt var at vi ikke fikk vite kjønn. Den lille lå med ryggen mot oss, så jordmoren fikk aldri sett godt nok til å kunne bekrefte kjønn. Jeg hadde jo håpet at jeg kunne starte å handle inn klær til jente eller gutt, men får nøye meg med klær i nøytrale farger enn så lenge 🤎 Kommer nok til å ta en ny ultralyd senere for å se om vi kan finne ut kjønn da. Klarer nok ikke gå resten av graviditeten uten å vite 🙊 Har også siden sist fått forlenget sykmelding, men diagnose bekkenleddsmerter.. Selv om jeg bare er hjemme om dagen skal det ikke mye gåing til før jeg blir helt ødelagt. Håper det stabiliserer seg slik at jeg ihvertfall kan komme tilbake på jobb i delvis sykmelding snart. Nå kan vi i allefall starte for fullt med å se på vogn, bilstol og diverse utstyr vi trenger. Har ikke turt å se eller tenke noe på dette før vi vet at alt er helt i orden, men nå kan moroa virkelig starte❤️ Endret 13. januar 2022 av Lakrisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 13. januar 2022 #37 Del Skrevet 13. januar 2022 Gratulerer med en vellykket OUL Så bra at det hjelper til å roe nervene litt. Husker mamma fortalte meg at de første bevegelsene fra babyen kjentes som en liten fisk som pisket med finnen sin lurer på om ikke jeg synes at det stemte. Kjedelig at dere ikke fikk svaret dere ønsket ang kjønn. Har prøvd å ikke vite kjønnet på et av barna. Det var en helt fantastisk opplevelse å få se det selv der han lå og sprella mellom beina mine 😍 Men da skal man ha god tålmodighet. Vil dere prøve privat 3D UL? Synes det ser så kult ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #38 Del Skrevet 14. januar 2022 Kakaoen skrev (17 timer siden): Gratulerer med en vellykket OUL Så bra at det hjelper til å roe nervene litt. Husker mamma fortalte meg at de første bevegelsene fra babyen kjentes som en liten fisk som pisket med finnen sin lurer på om ikke jeg synes at det stemte. Kjedelig at dere ikke fikk svaret dere ønsket ang kjønn. Har prøvd å ikke vite kjønnet på et av barna. Det var en helt fantastisk opplevelse å få se det selv der han lå og sprella mellom beina mine 😍 Men da skal man ha god tålmodighet. Vil dere prøve privat 3D UL? Synes det ser så kult ut Har fortstått det sånn at bevegelsene i starten kan være både fiskefinner og bobler som sprekker ja🙊 Kommer nok til å ta en ny UL ja, har litt lyst å prøve 3D. Får se hvor lenge vi klarer å vente, fortstått det sånn at 3D er best å ta mellom uke 26 og 30. Så vi får se hva vi ender opp med ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. januar 2022 #39 Del Skrevet 14. januar 2022 Gratulerer så mye med overstått OUL! Og wow, deilig å legge bak seg en ekstra uke sånn svusj Jeg skjønner godt at det ble litt antiklimaks å ikke få vite kjønnet når dere hadde bestemt dere for det. Vi hadde bestemt oss for å vite denne gangen, og var inne på undersøkelse i 50 minutter. De først 45 minuttene så lå babyen veldig knotete til, og jordmoren sa at h*n skjulte kjønnet godt. Så jeg fikk kjenne litt på den følelsen. Så typisk når man først hadde bestemt seg for noe! Men de siste 5 minuttene så flyttet babyen på seg og vi fikk faktisk svar på hva det var (tror vi da, enn så lenge). Når det er sagt så er jeg jo nå gravid med barn nr. 4 og vi har valgt å vite to ganger, og ikke vite to ganger. Jeg må si at begge delene er veldig stas og spesielle på hver sin måte. Nesten så jeg anbefaler alle å teste ut begge deler så man kan forstå hva jeg mener Men skjønner du vil forsøke en 3D UL for å finne kjønnet da. Men skulle det ikke gå så fortvil ikke. Det er veldig fint å se det selv på føden ❤️ Og når det gjelder shopping så finnes det såå mye fint nøytralt. Jeg elsker f.eks brunt. Og uansett så kan jeg love at det meste av innkjøp i barnets liv vil skje etter fødsel, ikke før, og da vet man jo kjønnet Så dette blir bra uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 17. januar 2022 Forfatter #40 Del Skrevet 17. januar 2022 Amatariel skrev (På 14.1.2022 den 12.39): Gratulerer så mye med overstått OUL! Og wow, deilig å legge bak seg en ekstra uke sånn svusj Jeg skjønner godt at det ble litt antiklimaks å ikke få vite kjønnet når dere hadde bestemt dere for det. Vi hadde bestemt oss for å vite denne gangen, og var inne på undersøkelse i 50 minutter. De først 45 minuttene så lå babyen veldig knotete til, og jordmoren sa at h*n skjulte kjønnet godt. Så jeg fikk kjenne litt på den følelsen. Så typisk når man først hadde bestemt seg for noe! Men de siste 5 minuttene så flyttet babyen på seg og vi fikk faktisk svar på hva det var (tror vi da, enn så lenge). Når det er sagt så er jeg jo nå gravid med barn nr. 4 og vi har valgt å vite to ganger, og ikke vite to ganger. Jeg må si at begge delene er veldig stas og spesielle på hver sin måte. Nesten så jeg anbefaler alle å teste ut begge deler så man kan forstå hva jeg mener Men skjønner du vil forsøke en 3D UL for å finne kjønnet da. Men skulle det ikke gå så fortvil ikke. Det er veldig fint å se det selv på føden ❤️ Og når det gjelder shopping så finnes det såå mye fint nøytralt. Jeg elsker f.eks brunt. Og uansett så kan jeg love at det meste av innkjøp i barnets liv vil skje etter fødsel, ikke før, og da vet man jo kjønnet Så dette blir bra uansett! Tusen takk! Ja, var helt greit å rykke frem en uke 🙊 Jordmor brukte godt med tid, men baby nektet å snu seg. Litt rart å reise der ifra å ikke kunne reise på butikken å handle rosa eller blått, men det gjør egentlig ikke noe. Prøver å kjøpe så nøytrale farger som mulig, det er jo så mye fint i beige, grønn og brunt også! Kjenner at jeg tar dette med kjønn ganske fint, derfor avventer jeg med evt ny UL. Hadde vært litt moro å ikke vite også, det meste som må kjøpes inn før baby kommer blir jo i nøytrale farger uansett. Vi får se om vi klarer å holde oss 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå