reddelinnea Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #701 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er lov å ha noen hemmeligheter ← Jepp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #702 Del Skrevet 1. desember 2005 Du hakke vært slem mot meg, og jeg kan ikke de at du har vært slem mot noen andre her heller? ← Føler bare jeg psyker ned og gjør andre mere lei seg hvis jeg er så negativ som jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #703 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg ser ikke ut jeg... Blir enda mere kvalm når jeg ser meg i speilet fordi jeg finner så mye feil med meg selv. Er bare missfornøyd fordi jeg har blitt sånn. Har lyst til å kaste opp. Fant en smilies som likner på meg Potetgull er godt det... ← Trokke nooooo påååååå deeeeeeg Ikke for meg. ← Jo! Jeg lover! Det utroligste kan skje med hvemsomhelst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #704 Del Skrevet 1. desember 2005 Trokke nooooo påååååå deeeeeeg Jo! Jeg lover! Det utroligste kan skje med hvemsomhelst! ← Hehe....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. desember 2005 #705 Del Skrevet 1. desember 2005 Ehhh... Men ellers så føler jeg meg så slem. Men det er jo det jeg er... Jeg er slem.. ← ' Vet du, Linnea - du er verken slem eller dum. Du er syk, men det er jo ikke noe du kan noe for, ikke sant? Man er jo ikke dum eller slem fordi om man er syk, er man vel? Jeg har mange fine ting å si om deg jeg, og det er bare fra det lille jeg har lest om deg her inne. 1. Du er snill 2. Du er omtenksom og flink til å oppmuntre 3. Du skriver kjempebra uten skrivefeil så du må ha vært ganske god i norsk på skolen 4. Og du skriver veldig levende og interessant, og det gjør at vi får lyst til å besøke deg i boka di hele tiden 5. Du har blitt mye flinkere til ikke å be om unnskyldning hele tiden 6. Du har masse innsikt i din egen sykdom og det viser at du slett ikke er dum 7. Du gjør ting du egentlig ikke tør - det er å være MODIG det, Linnea - mange mennesker uten en eneste diagnose tør ikke å presse seg selv sånn som du gjør. 8. Du er faktisk kjempetøff! Og som sagt; du er ikke dum eller slem, du er bare syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 1. desember 2005 #706 Del Skrevet 1. desember 2005 I hvert eneste innlegg sier du noe negativt om deg selv. Beklager, men jeg må bare kommentere det. Det gjør ikke ting bedre. Mennesker sa til meg i mange år at jeg var stygg. Fæl. Ubrukelig. Teit. Dum. Idiotisk. Ekkel. Osv. Tilslutt begynte jeg å tro dem. Si det til meg selv. Det var jo klart at jeg var det. Men vet du? Jeg er ikke det. Jeg har aldri vært det. Og det er faktisk ikke du heller. Det er helt sant. Og jeg er sikker på at det har jeg med hele KG på. Begynn i det små. Hver gang du tar deg selv i å tenke "Jeg er dum", så sier du etter på. "Nei, jeg er ikke det. De sier i allefall Bustis". Det blir nok vnskelig i begynnelsen, men det vil bli enklere for hver gang. Forresten liker jeg ikke jul selv heller. Men det har blitt bedre med årene. Ta tak i det positive og kos deg med det. Foreksempel still deg i vinduet og se på sneen som daler. Se snøkornene virvle der ute og se hvor vakkert det faktisk er. Stå opp litt tidligere om morgenen. Ta med deg dyna, tusle ut i stua. Se julemorgen og kos deg med en sjokolade. Få synes sånne ting ikke er koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #707 Del Skrevet 1. desember 2005 Nå er jeg så sulten igjen. Og det er midt på natta. Klokka er halv tre på natta. Jeg har bare lyst på mat hele tiden. Og hvis jeg spiser så får jeg så dårlig samvittighet fordi jeg spiser. og jeg er så redd for å legge på meg enda mere. Men jeg orker bare ikke å være sulten. Også tenkte jeg skulle spise en pære eller eple nå jeg, men jeg har jo ikke noe lyst på det. Det er jo sjokolade jeg vil ha. og ikke noe pære eller eple. Så jeg tror jeg går opp på rommet og spiser sjokolade jeg. Og ikke pære eller eple. Det er jo ikke så godt som sjokolade.. Men samtidig så blir jeg bare så lei meg fordi jeg går opp i vekt. Og sint på meg selv. Jeg tror jeg skal gå å legge meg nå snart jeg. Er så trøtt, men jeg tør ikke å sove. Skummelt å sove også. Skummelt når det er så mørkt ute. Og nå kan jeg jo ikke vente til det blir lyst heller. Siden det er mørkt hele tiden uten nå. pga. vinteren. Om sommeren så venta jeg til det ble lyst før jeg la meg, men nå er det mørkt så lenge. Jeg er så redd om natta jeg. Skummelt å lukke øynene. Tenk om det kommer noen gjennom døra, eller vinduet, tenk om det er noen i skapet eller under senga? Tenk om det kommer noen. Hjelp. Og tenk om det kommer noen mens jeg sover? Hjelp. Det er så skremmende. Hjelp. Men jeg tror jeg skal prøve å legge meg. Så tusen takk for innleggene deres og god natta til alle sammen. Jeg håper dere får sove bedre enn meg. God natt. Jeg tror jeg ikke tør å legge meg nå. Er så redd, og har så mye angst nå jeg. Hva skal jeg gjøre? Jeg orker ikke mere angst eller å være så redd konstant. Jeg klarer bare ikke mere nå. Orker ikke å være redd. Ønsker jeg kunne ha sovet til jeg hadde dødd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 1. desember 2005 #708 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei sveis! Takk for hilsen i dagboka, det var SÅ kos Skal si noen sånne småting jeg festet meg ved underveis igjennom alle 36 sidene jeg nå har lest: 1. Du smiler, ler og tøyser mer og mer med bokstaver enn du gjorde i begynnelsen, DET ER BARE SÅ BRA 2. Du skrev ganske tidlig en lang liste om hva du ikke likte, der sto ingenting om dyr.. 3. Du skrev en vei til ¨Hu i svingen¨ at du hadde ridd litt som lita. Ergo; DYR KAN VÆRE TINGEN!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #709 Del Skrevet 1. desember 2005 ' Vet du, Linnea - du er verken slem eller dum. Du er syk, men det er jo ikke noe du kan noe for, ikke sant? Man er jo ikke dum eller slem fordi om man er syk, er man vel? Jeg har mange fine ting å si om deg jeg, og det er bare fra det lille jeg har lest om deg her inne. 1. Du er snill 2. Du er omtenksom og flink til å oppmuntre 3. Du skriver kjempebra uten skrivefeil så du må ha vært ganske god i norsk på skolen 4. Og du skriver veldig levende og interessant, og det gjør at vi får lyst til å besøke deg i boka di hele tiden 5. Du har blitt mye flinkere til ikke å be om unnskyldning hele tiden 6. Du har masse innsikt i din egen sykdom og det viser at du slett ikke er dum 7. Du gjør ting du egentlig ikke tør - det er å være MODIG det, Linnea - mange mennesker uten en eneste diagnose tør ikke å presse seg selv sånn som du gjør. 8. Du er faktisk kjempetøff! Og som sagt; du er ikke dum eller slem, du er bare syk. ← Jeg er bare så flau over meg selv jeg at jeg bare har lyst til å synke gjennom jorda akkurat som denne smilien her Sorry meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #710 Del Skrevet 1. desember 2005 I hvert eneste innlegg sier du noe negativt om deg selv. Beklager, men jeg må bare kommentere det. Det gjør ikke ting bedre. Mennesker sa til meg i mange år at jeg var stygg. Fæl. Ubrukelig. Teit. Dum. Idiotisk. Ekkel. Osv. Tilslutt begynte jeg å tro dem. Si det til meg selv. Det var jo klart at jeg var det. Men vet du? Jeg er ikke det. Jeg har aldri vært det. Og det er faktisk ikke du heller. Det er helt sant. Og jeg er sikker på at det har jeg med hele KG på. Begynn i det små. Hver gang du tar deg selv i å tenke "Jeg er dum", så sier du etter på. "Nei, jeg er ikke det. De sier i allefall Bustis". Det blir nok vnskelig i begynnelsen, men det vil bli enklere for hver gang. Forresten liker jeg ikke jul selv heller. Men det har blitt bedre med årene. Ta tak i det positive og kos deg med det. Foreksempel still deg i vinduet og se på sneen som daler. Se snøkornene virvle der ute og se hvor vakkert det faktisk er. Stå opp litt tidligere om morgenen. Ta med deg dyna, tusle ut i stua. Se julemorgen og kos deg med en sjokolade. Få synes sånne ting ikke er koselig. ← Ja, jeg er veldig negativ mot meg selv. Slem mot meg selv. Men jeg er jo slem også. Og, jeg tror på det ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #711 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei sveis! Takk for hilsen i dagboka, det var SÅ kos Skal si noen sånne småting jeg festet meg ved underveis igjennom alle 36 sidene jeg nå har lest: 1. Du smiler, ler og tøyser mer og mer med bokstaver enn du gjorde i begynnelsen, DET ER BARE SÅ BRA 2. Du skrev ganske tidlig en lang liste om hva du ikke likte, der sto ingenting om dyr.. 3. Du skrev en vei til ¨Hu i svingen¨ at du hadde ridd litt som lita. Ergo; DYR KAN VÆRE TINGEN!?! ← Hei Har du orka å lese 36 sider? Så mye.. Stakkars deg. Sikkert kjeda deg stakkar. Jeg klarer ikke å ha dyr fordi jeg blir så lei meg når de dør. Jeg takler ikke når de blir syke eller dør jeg. DEt gjør så altfor vondt. :cry: Unnskyld meg. Jeg er bare så altfor rar i toppen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #712 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er det som er leit med dyr, de dør. Men likevel så er jo det livets gang, selv om det er så uendelig trist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 1. desember 2005 #713 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg er også rar i toppen, så det er ikke noe problem! Vel, tenk litt på det! Har selv hund, fire for å være på den sikre siden Den ene utmerker seg spesielt... Når jeg griner, er lei meg eller har panikk, kommer hun rolig og logrende med de bruneste varmeste øynene som finnes i hele verden, legger seg inntil meg, puster på sin sedvanlige rolige måte, akkurat som om hun prøver å gi meg pusten sin, og roe meg ned. Behøver vel ikke å si at dette er mammas jente!?! Jo, man kan være redd for å miste, men, jeg er litt sånn ¨prøve å fange nuet¨ blitt jeg, ikke at det funker bestandig, men en gang i blant Det blir sikkert kjedelig med alle gode velmenende råd hele tiden, men det er nå en gang sånn vi jenter/kvinner er laget, ikke vel?? I alle fall, dette med ridning, åssen var det før da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #714 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg er helt utslitt jeg, Linneamor, men vi snakkes snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 1. desember 2005 #715 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg har lissom ingen hobbyer jeg. det er ingenting som jeg spesielt liker, og jeg vet ikke hvorfor jeg. Men jeg synes ikke noe er morsomt i livet. Synes livet er gørr jeg. Og jeg er lei av å kjempe... ← Jeg skjønner godt at det er vanskelig å finne noe morsomt når du er ensom. En ting er det å kunne velge å være alene inneimellom, men du er jo alltid alene. For du føler deg sikkert ensom selv når foreldrene dine er hjemme. Jeg ønsker deg så inderlig et bedre liv! Du er både underholdende og klok - du må ikke tro noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 1. desember 2005 #716 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Hei Linnea! Jeg satt og leste litt i Dagboken din i går kveld, og jeg tenkte at jeg ville legge inn en liten hilsen fra meg i dag... Jeg forstår av det du skriver at du har hatt og har det ganske vanskelig siden du sliter veldig mye med angst. Jeg skulle ønske jeg kunne si noe som ville gjøre det bedre. Komme med noen gode råd eller tips, men det er ikke så lett å sitte seg inn i hvordan en annen har det, og hva som vil virke for den personen... Det jeg derimot kan si noe om er at jeg selv har slitt med sterk angst i mange, mange år, og jeg vet hvor utrolig vanskelig det kan være... Jeg vet også mye om hvor lett det er å komme inn i negative tankebaner, spesielt når man i tillegg er deprimert... Det som har hjulpet best for meg (etter at jeg klarte og innrømme for meg selv at jeg hadde et problem) var å få prof. hjelp til å finne ut av hvordan jeg kunne takle problemene. Og så var/er det viktig for meg å fortsette med å jobbe med meg selv og eksponere meg for det jeg har vært redd for. Fortsette og prøve, dag etter dag, å utsette meg for situasjoner hvor jeg får angst, selv om det virker aldri så vanskelig og usannsynelig at jeg skal kunne klare og overkomme de vanskelige følelsene og tankene... Det er selvsagt viktig at dette er noe du gjør sammen med fagfolk. Jeg synes jeg leste at du går til Psykolog, stemmer ikke det? Det er jo iallefall veldig bra! Tenk på alle de som ikke klarer det en gang. Det var f. eks veldig vanskelig for meg å "tørre" og innrømme at jeg trengte hjelp... Men, i dag er jeg veldig glad for at jeg tok det steget... Du har innsett at du har et problem og du tar tak i det, du oppsøker aktivt hjelp for å bli kvitt/ eller lære å kunne leve med den angsten du har. Det er utrolig flott, Linnea! - og det sier noe om at du har styrke og ressurser i deg som du kanskje ikke tenker over selv... Jeg håper du får bedre dager, og jeg håper du klarer å finne noe positivt i livet ditt som du kan fokusere på, selv om det bare er for en liten stund av gangen. At du skriver Dagbok om hvordan du har det, er jo i seg selv et stort steg i riktig retning... det er veldig godt å få utløp for følelsene sine! Med tiden finner du kanskje andre ting du har lyst til å gjøre som du kan begynne med også... Jeg ønsker deg alt godt, Linnea - håper du får en fin adventstid *sender masse, masse positive tanker til deg* Anette "Den som ikke føler angst, mangler noe som ingen kan være foruten: fantasi." ~Herta Møller~ "Den største dag i mitt liv var den dagen jeg tok mitt liv i besittelse." ~Ferdinan Finne~ Endret 1. desember 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 1. desember 2005 #717 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei Linnea Jeg vet hvordan det er å våkne midt på natta av sult.. Har en tendens til å få insulinføling om natta. Og da er jeg helt skutt neste morgen på grunn av avbrutt søvn! Er kjipt, kjipt Mat er forresten topp! Elsker mat Hva har du å være redd for, egentlig? Jeg tror du er flott, jeg! Ha en god torsdagskveld videre! Mange klemmer fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 1. desember 2005 #718 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei Har du orka å lese 36 sider? Så mye.. Stakkars deg. Sikkert kjeda deg stakkar. Jeg klarer ikke å ha dyr fordi jeg blir så lei meg når de dør. Jeg takler ikke når de blir syke eller dør jeg. DEt gjør så altfor vondt. :cry: Unnskyld meg. Jeg er bare så altfor rar i toppen.. ← Det er IKKE kjedelig å lese dagboken din! Det er sikkert og visst. Jeg har lest hele og titter innom hver gang du er på KG. Syns det er fint å følge med, og høre hvordan du har det. Har lagt merke til, som flere andre her nevner, at du er mer munter og positiv i måten du skriver på, enn du var på starten. Det er helt sant! Det virker som du begynner å kose deg litt her...? Eller tar jeg helt feil? Det jeg iallfall vet, er at du har mange faste lesere som alle liker deg, og syns du er en toppenjente å skrive med. Du har kjempemange fine kvaliteter som skinner gjennom i dagboken din, bare at du ikke ser de selv! Bare det at du alltid oppmuntrer andre, trøster andre, unner andre å ha det godt, DET sier mye om hvor godhjertet du er. Nei, jeg syns du skulle skiftet navn til SnilleLinnea eller TøffeLinnea jeg, det er mye mer "deg" føler nå iallfall jeg. PS Kommer gjerne på Linneafest jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 1. desember 2005 #719 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei Linnea. Grunnen til at jeg lurte på det med hobbyer er at fysisk aktivitet for mange er helt avgjørende for å ha det bra psykisk. Jeg vet at i alle fall Friskvernklinikken bruker trening som en stor del av sitt opplegg for mennesker med depresjoner og angst. Da kombinerer de trening med psykologsamtaler og evt. gruppeterapi, og de har visst veldig gode resultater med trening som del av behandlingen. Kanskje det er noe for deg? Du kan så klart trene selv, men det er ikke alltid så lett når man har angst og mangler motivasjon. Kanskje høre med psykologen din om h*n har noen forslag til hvordan du kan få ordnet et slikt opplegg? Og selv om trening er kjedelig, så kan det kanskje være en motivasjon å tenke på at det er bra for hodet og tankene? Jeg har en venninne med til tider sterk angst, og hun klarer seg etterhvert veldig bra og sier selv at hun MÅ ha fysisk utfoldelse forå ha det bra. Det gir bedre kroppskontroll,og dermed også bedre mulighet til å kontrollere angst. Bare en tanke... Stor klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 1. desember 2005 #720 Del Skrevet 1. desember 2005 hei! ville bare innom og hilse på jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg