Gå til innhold

Dagen i dag er en grusom dag,

reddelinnea

Anbefalte innlegg

Gjest *Snart medlem*

Hei Linnea!

Du skriver så utrolig godt om problemene dine, og det virker som du er svært bevisst hva som er vanskelig! Kanskje du kunne vise noe av det du skriver til psykologen? Evt sende henne noe du har skrevet mellom de gangene du treffer henne?

Vet du hva - for å få tiden til å gå så skal du gjøre ting du synes er kjedelig selv om de er kjedelige. Uansett så vil du da ha noe å fylle tiden med. Og kanskje etterhvert så oppdager du noe som ikke er fullt så kjedelig som alt det andre?

Uansett - har du vurdert å forsøke å skrive historier? Små noveller og fortellinger kanskje? Det gjorde jeg da jeg var deperimert. Det er godt å kunne leve seg inn i andre sin verden og sine tanker, og dikte opp andre personer som har et helt annet liv enn deg selv. Du skriver jo så godt og med sånn innlevelse at jeg er sikker på at du kunne få mye ut av det. Du trenger jo ikke vise det du skriver til noen andre hvis du ikke føler for det heller.... :)

Jeg ønsker deg i alle fall alt godt, Linnea :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er så flink til å sette ord på følelsene dine, Linnea - du skriver veldig bra!!

Synes du det hjelper litt i øyeblikket å få ord og tanker og følelser ut av hodet og ned på "papiret"? Sånn er i hvert fall jeg - det er ingen ting som er så godt som å skrive ut frustrasjonene og alt som kommer innimellom-

Sov godt, snuppa - håper du får en god natt. :klem:

Tusen takk mysan. :vinke::blomst:

Jeg synes jeg bare skriver rot og surr jeg.

Håper du får en fin dag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Støvuge ER kjedelig da :ler:

Jeg er sikker på at det finnes noe du synes er gøy. Er ikke sikkert det er så lett å finne, men jeg er sikker på at det er noe som passer perfekt for deg!

2 Å bli voksen er rart, jeg føler meg ennå som, et barn, og lurer på når jeg skal kunne klare å si "dame" om meg selv :ler: Tror det blir en stund til ;)

Selv om du kanskje ikke klarte å ta kontakt med andre som barn - så klarte du jo det som voksen! Se bare på alle du har klart å skape kontakt med her på KG! Vi er mange faste lesere her, og det kom til fordi DU tok steget til å begynne å skrive dagbok og innlegg! Så du klarer som bare det du! Og kanskje det er litt fint at det er over nettet, for da har du det "veggen" likevel. Fint å begynne i det små - hvem vet, kanskje du er å finne på et KG-treff om en stund, dansende på bordet? ;)

3 Det er jo ikke negativt, synes det er en god evne jeg, ihvertfall nå som voksen. Livet er for mange så preget av stress og mas; flott at du klarer å gjøre det! Det misunner jeg deg

4 Nei, absolutt ikke. Du skal få det bedre vet du!

5 Det håper ikke jeg. For du trenger hjelp til å lokkes frem fra skallet ditt, og å få bet bedre liv. Tenk om en stund, når du forhåpentligvis har det mye bedre!

6 Det er absolutt ikke dumt skrevet! Det er helt fantastisk bra skrevet! Selvsagt ikke OM det du skriver, det er jo fryktelig å lese, men som de andre her sier og som jeg har sagt før; du er vanvittig flink til å ordlegge deg!

Ha en strålende dag  :klem:

Ja, det er kjedelig å støvsuge :)

Tusen takk..

Håper du også får en strålende dag og kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Linnea!!

:vinke:

Jeg synes absolutt ikke du skriver dumme ting!! Jeg er helt enig med de andre her inne.

En ting du burde jobbe med er å slutte å si at du er dum og rar! For hvis du sier det mange nok ganger til seg selv tror du på det. (Det har du tydeligvis gjort allerede) Og hvis du sier det hele tiden til dem rundt deg vil de tro på deg. Ikke fordi du er dum, men fordi du rakker ned på deg selv.

Jeg har hatt det problemet med sambo. Han synes han selv er dum og sier det hele tiden. "jeg er dum" "Jeg klarer ingenting" osv... Dette har ført til at jeg også tror at han ikke kan noen ting! Men det er kalrt han kan! Han må bare prøve først! Man må ikke gi opp før man har prøvd.

Og du, du er ikke dum og rar fordi du sliter med depresjon. Det er ikke deg det er noe galt med, det er depresjonen.

Det beste du kan gjøre er å slutte å si slemme ting til deg selv. Hvis du slutter å rakke ned på deg selv vil selvtilliten din stige.

Husk at ingen dømmer deg så hardt som du selv! Det gjelder alle mennesker....

Hei :)

Ja, jeg tror på at jeg er dum og rar. Og at jeg fortjener å ha det vondt.

Men det er så vanskelig å prøve å endre på det nå, når jeg har tenkt sånn siden jeg var lita, men jeg har prøvd.

Håper du får en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte Linnea! :vinke:

Veldig fint innlegg du skrev over. Når du skriver så bra om tankene dine, så kan i alle fall vi andre se at du er både smart og flink til å uttrykke deg. Håper at du ser det selv også.

Tusen takk hu i svingen :vinke:

Håper du får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linnea!

Du skriver så utrolig godt om problemene dine, og det virker som du er svært bevisst hva som er vanskelig! Kanskje du kunne vise noe av det du skriver til psykologen? Evt sende henne noe du har skrevet mellom de gangene du treffer henne?

Vet du hva - for å få tiden til å gå så skal du gjøre ting du synes er kjedelig selv om de er kjedelige. Uansett så vil du da ha noe å fylle tiden med. Og kanskje etterhvert så oppdager du noe som ikke er fullt så kjedelig som alt det andre?

Uansett - har du vurdert å forsøke å skrive historier? Små noveller og fortellinger kanskje? Det gjorde jeg da jeg var deperimert. Det er godt å kunne leve seg inn i andre sin verden og sine tanker, og dikte opp andre personer som har et helt annet liv enn deg selv. Du skriver jo så godt og med sånn innlevelse at jeg er sikker på at du kunne få mye ut av det. Du trenger jo ikke vise det du skriver til noen andre hvis du ikke føler for det heller....  :)

Jeg ønsker deg i alle fall alt godt, Linnea  :)

Hei :)

Jeg tør ikke å skrive historier om meg selv. Flaut :flau:

Det er skummelt å skrive de her også, men det er jo en dagbok så jeg bare skriver her jeg da lissom.

Men tusen takk for forslaget. Synes det var et bra forslag jeg snart medlem..

Ja, jeg gjør ting selv om de er kjedelige. Jeg er her inne selv om det også er kjedelig, men alt er kjedelig. Kjedelig å se på tv også.

Og når jeg er redd så klarer jeg ikke å ha det morsomt.

lissom... :sjenert:

Tenker på deg.

Håper du får en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først vil jeg gi deg en :klem: eller to :klem:

Du skriver så vakkert, du beskriver dine følelser og opplevelser på en unik måte!

Jeg ser du har det vondt, og det gjør meg vondt.

Det er leit at du ikke føler du kan inkludere andre i dine vonde følelser. Men det er bra at du går hos en psykolog! Det er en begynnelse!! stå på!

Jeg tenkte umiddelbart på angstringen, men leste at du ikke turde det. Men har du tenkt på at de andre som er der, kan ha like store vasker med å møte opp som det du har??

Du fortjener absolutt ingeting vondt!! Du fortjener all verdens lykke fordi du er du! Du er sterk nok til å overvinne angsten, men det må gå i ditt tempo.

Hvis du synes det er greit, kommer jeg gjerne tilbake hit for et besøk. Jeg synes du er et unikt menneske, som jeg gjerne vil bli bedre kjent med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, i deg har jeg bare vært inne jeg. Inne på en lørdag. Også har jeg så vondt i magen. Sånn mageknip. Jeg har så mye vondt i magen. Sa det til psykologen også og hun sa det var vanlig med vondt i magen når man har så sterk angst som jeg. :flau: Flaut det da.

Jeg har ofte vondt i magen. Også tar jeg masse smertestillende selv om det ikke hjelper heller. Men i dag så hadde jeg også vondt i hodet.

Jeg våknet om morran med fryktelig vondt i hodet i dag. Og tok smertestillende pga. hodet mitt. også gikk det noen timer, og var litt bedre i hodet, ja da fkk jeg vondt i magen da. Så da tok jeg enda noen piller så da kan det bli dobbelt opp. Fordi da hjelper lissom pillene både mot hodet og i magen samtidig.

Eller jeg vet ikke jeg. :sjenert:

Egentlig så skulle jeg se på grand prix junior nå på tv. Men det er så kjedelig det også. Så jeg gikk fram og tilbake og gikk opp på rommet og satt på dataen. Selv om jeg er urolig nå også. Tenkte jeg skulle se litt mere på tv, men det er jo så kjedelig. jeg synes ikke noe er noe morsomt. kjeder meg jeg også nå.

Det forgje lange dagbok innlegget mitt så surra jeg fælt, og skrev masse om barndommen for to dager siden. også leste jeg det i dag også, og ble veldig trist fordi livet har vært sånn. Jeg leste over det først nå. Vondt at livet har vært grusomt i årevis.. :sjenert:

Men jeg er vant med det da....

Håper dere har et bedre liv. Jeg er ikke akkurat et godt forbilde nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg gi deg en  :klem:  eller to  :klem:

Du skriver så vakkert, du beskriver dine følelser og opplevelser på en unik måte!

Jeg ser du har det vondt, og det gjør meg vondt.

Det er leit at du ikke føler du kan inkludere andre i dine vonde følelser. Men det er bra at du går hos en psykolog! Det er en begynnelse!! stå på!

Jeg tenkte umiddelbart på angstringen, men leste at  du ikke turde det. Men har du tenkt på at de andre som er der, kan ha like store vasker med å møte opp som det du har??

Du fortjener absolutt ingeting vondt!! Du fortjener all verdens lykke fordi du er du! Du er sterk nok til å overvinne angsten, men det må gå i ditt tempo.

Hvis du synes det er greit, kommer jeg gjerne tilbake hit for et besøk. Jeg synes du er et unikt menneske, som jeg gjerne vil bli bedre kjent med!!

Tusen takk iss :vinke:

Sender deg klemmer jeg og :klem:

Håper du får en fin kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo i luken Linnea! Tenkte bare å svippe innom her og gi deg en god :klem: og ønske deg en fin kveld. Syns det er fantastisk å se hvor godt besøkt denne dagboken din er, det er helt klart mange her på KG som tenker på deg! Du er jammen populær her inne du. :)

Jeg er forresten enig med Frysepulver at det HELT sikkert er ting du syns er gøy, og det kommer du til å finne ut av. Liker du å lage mat? Kanskje du skulle prøvd å lage noen julekaker el.l.? Det har jeg nettopp begynt å prøve meg på, og syns faktisk det er litt moro når jeg får det til. :) Godt er det og! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og er trist som vanlig. Og tenker på andre som er ute og har det gøy på lørdagskvelden, også jeg som ikke tør å gå ut engang.

Jeg er bare så trist. Helt på bunn. Og alvorlig depremert. Depremert sånn at jeg bare er trist. Også bruker jeg noen antideppressiva som gjør at jeg blir så sulten, og tenker på mat hele tida. Slitsomt. Og nå er jeg sulten nå også. Og jeg merker ikke noe på de heller. Så jeg har lyst til å slutte med dem. Siden jeg ikke merker noe av de heller. Og at jeg blir så sulten. Uuutholdbart. Også har jeg lagt på meg. :( Gått opp 7 kilo har jeg. Ikke noe morro. Og jeg som ser ut som bamsemums fra før av. Men de forgje antideppressiva jeg brukte gikk jeg opp ti kilo av. Æsj.. Jeg bare legger på meg jeg. Hilsen bamsemumsen reddelinnea. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken Linnea! Tenkte bare å svippe innom her og gi deg en god  :klem: og ønske deg en fin kveld. Syns det er fantastisk å se hvor godt besøkt denne dagboken din er, det er helt klart mange her på KG som tenker på deg! Du er jammen populær her inne du.  :)

Jeg er forresten enig med Frysepulver at det HELT sikkert er ting du syns er gøy, og det kommer du til å finne ut av. Liker du å lage mat? Kanskje du skulle prøvd å lage noen julekaker el.l.? Det har jeg nettopp begynt å prøve meg på, og syns faktisk det er litt moro når jeg får det til.  :)  Godt er det og!  ;)

Hei :vinke:

Tusen takk.

Så flink du er som lager julekaker ol.

Jeg liker ikke å lage mat jeg. Det er så kjedelig. Jeg liker ikke å gjøre noe jeg, men jeg liker ikke det heller. Er bare så lei. Unnskyld meg for klaginga mi. Er bare lei. Sliten av livet. Livet er så tungt lissom. Jeg føler ikke jeg passer inn i livet. Livet er ikke noe for meg lissom.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal se at du snart finner ut at livet er verdt det allikevel! dette er bare en kneik du må over.

Synes du har kommet langt jeg, som skriver i dagbok og greier! Synes du selv at det setter ting i perspektiv og hjelper deg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så litt på grand prix junior i stad. De er så flinke de barna til å synge. Jeg skjønner ikke at de tør jeg. Å stå der på en scene, full av masse mennesker som ser på en. Hjelp. Jeg hadde løpt ut igjen jeg. Og det hadde vært flaut. Hvis så mange mennesker hadde sett på. Og å se redde meg løpe ut på do og å låse døra. Gjemme meg bort lissom. De barna er modige de. Og Malin er så flink til å synge. Skjønner ikke hvordan hun tør jeg. Så dere på? Tenk hvor mange som ser på de. Hjelp... :hår: :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Linnea, jeg så ikke på det.. Satt her på kg jeg :ler:

Du skal vite det at jeg også hadde løpt så fort jeg kunnet ut derfra og gjemt meg,.. Hadde aldri i verden våga å stått på den scenen. Jeg klarer ikke snakke forran folkesamlinger i det hele tatt.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se at du snart finner ut at livet er verdt det allikevel! dette er bare en kneik du må over.

Synes du har kommet langt jeg, som skriver i dagbok og greier! Synes du selv at det setter ting i perspektiv og hjelper deg???

Hei på deg :vinke:

Tusen takk..

Jeg vet ikke om det hjelper å skrive. Jeg er bare så vant med å tenke. Når jeg ikke skriver her så tenker jeg de samme tankene da også. Og når jeg skriver her så er det de tankene som er der og da lissom.

Uff, dette blei mye surr..

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...