Gå til innhold

Angrer ofte på ting jeg deler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er akkurat sånn jeg er også! Bortsett fra at jeg utleverer aldri andre venner eller familie, det er kun meg og mitt eget liv jeg deler fra. Føler liksom ofte at jeg blir FOR personlig, og at jeg burde tenkt meg mer om før jeg deler noe som andre tenker på som veldig privat. Ts.

Anonymkode: 4cc6b...52e

Jeg synes faktisk det du delte om din samboers eks-kone var over streken. Hovedsaklig fordi du identifiserer henne når du forteller hvem det er. 

Jeg skrev tidligere i tråden at da jeg var ung hendte det at jeg utleverte kjæresten min og venner. Men jeg fortalte aldri hvem jeg snakket om, og for meg er faktisk det er viktig skille. Jeg fortalte f.eks. at jeg kjente til et par hvor kona ikke ville ha sex med mannen sin og hvis hun tvang seg til å ha sex med ham lå hun der som en død fisk og ventet på at han skulle bli ferdig, men at nå er de heldigvis skilt sånn at hun endelig kan ha god sex med en annen mann.
Eller hvis f.eks. Anne fortalte meg om en flause hun gjorde på jobb, kunne jeg fortelle at jeg hadde hørt om noen som hadde en kollega som gjorde en sånn flause, men jeg ville aldri sagt at det var Anne som gjorde det.
Jeg synes det er stor forskjell fra det og det du gjør, men jeg angrer likevel på at jeg utleverte andre den gang for det er jo ikke egentlig min historie å fortelle. Når jeg forteller historien om Annes flause og selv høster latter for historien, fratar jeg Anne muligheten til å fortelle en morsom historie og få latter og oppmerksomhet for. Jeg synes egentlig det er opp til Anne å velge om hun ønsker å fortelle historien (anonymisert eller ei), og i så fall er det hun som fortjener oppmerksomheten. Hvis jeg vil ha oppmerksomhet får jeg heller få det for noe jeg selv har gjort og ikke på bekostning av andre.

Anonymkode: 301de...e4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har jeg to gode tips (ja, kjent det tilsvarende selv): 1. øv dere på å ikke fortelle alt (det er ikke deres ansvar å sørge for en morsom samtale), 2. vær rause med dere selv hvis dere synes det er fortalt for mye; alle gjør feil, og denne er ikke den verste.

Anonymkode: 1d74a...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig åpen av meg, men er forsiktig med å dele alle detaljer av sex-livet, rett og slett fordi det involverer en annen person. Mannen min hadde likt dårlig om alle hans moves i senga ville kommet ut. Det du sa om eksen var heller absolutt ikke innafor. 

Anonymkode: 06d7f...ccc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert negativt om en venninne delte noe om sexlivet til mannen hennes og eksen. Altså, det er jo bare ikke relevant. Hadde også tenkt at her er du slem med mannen din, tror ikke han mente at den informasjonen skulle komme ut til flere.

Men jeg er av den meningen at sexlivet er privat. Jeg kan snakke litt generelt, men jeg ville aldri ha delt detaljer om sexlivet med mannen min eller tidligere partnere. Det er bare slik jeg er, privat. Hvis mannen min hadde delt ting med kompiser hadde jeg ikke likt det så godt heller, men jeg vet han ikke gjør det for han er enig i at dette er mellom oss.

Tenk litt over hva du bør dele og ikke bør dele. 

Anonymkode: d14d1...e10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill. Jeg velger å ikke svare noe mer her nå. Har fått bekreftet ETTERTRYKKELIG at det var feil av meg å dele det jeg gjorde, og jeg skal ta lærdom av det. Over og ut. Ts.

Anonymkode: 4cc6b...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, i akkurat dette tilfellet glapp det ut noe som ikke omhandlet MEG direkte, og det skjønner du jo ut fra hva jeg skriver at jeg angrer på at jeg gjorde. Men det er kun den ene gangen jeg har gjort det. De andre tingene handler om meg selv. Jeg sier heller ikke at gjengen sitter og ler RÅTT av dette, og du må huske på at jeg ikke forteller alle detaljer HER. Og jeg har vel aldri sagt at ekskona ikke er et menneske? Ingen av venninnene mine kjenner henne, eller vet hvem hun er, for hun bor på en annen kant av landet. Så akkurat det har ingenting med saken å gjøre. Men du har helt rett i at jeg må øve meg på å leve etter det som er mine egentlige verdier, så det skal jeg absolutt gjøre fremover. Det er ikke slik jeg ønsker å være. Ts.

Anonymkode: 4cc6b...52e

Det er jo tydelig utifra at du brukte hele dette svaret på å forsvare deg, at du ikke selv er tilfreds med slik du oppfører deg. 

Du ba om en tilbakemelding og det fikk du. Likevel, i stedet for å ta det til deg og tenke over det, må du bruke masse ord for å forsvare deg... hvorfor det i grunn? Du står ikke ansvarlig overfor meg. Bare deg selv. 

Synes det er veldig bra at du bevisstgjøres på hvordan oppførselen kan tolkes utenfor din trygge ramme. Og den bevisstgjøringen, om du tør å ta den til deg, er det som også vil gi deg tuppen i ræva til å greie å holde dine egne ting litt mer privat (dersom det ønskes).

Det er mange som tror grensesetting er noe man gjør overfor andre. Men grensesetting er overfor seg selv. Og her er et godt eksempel på behov for å øve på grensesetting. Å lære deg å dekke dine egne behov for å være koherent med egne verdier. Det startes med bevisstgjøringen. 

PS: Du har selv skrevet at dere ler voldsomt, er ikke et stort tankesprang å beskrive det som rått. Og nei jeg synes ikke det å dele det er å behandle ekskona som et medmenneske. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...