Gå til innhold

Tips til sko?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har de siste måneden jogget 2-4 ganger i uken - både på tredemølle og i skogen/asfalten. Ikke lengre enn 4-5 km. 
Men jeg opplever å få smerter i venstre ankelen med en gang jeg begynner å løpe, og det er vondt i flere dager etterpå. Lurer derfor på om Hoka skoene mine gir for lite støtte rundt anklene mine. Bytter på å løpe med Bondi og Clifton Edge. 

Noen her som har tips? Til både sko og øvelser..?

Anonymkode: dd286...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du har nok gått for raskt frem, og bør bytte underlag. Du bør heller løpe på mykt underlag som i skogen, og trappe opp forsiktig. 

Anonymkode: 39ff9...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har nok gått for raskt frem, og bør bytte underlag. Du bør heller løpe på mykt underlag som i skogen, og trappe opp forsiktig. 

Løper mest i skogen, på flatt terreng. Er like vondt da også. Tror kanskje jeg overpronerer ganske mye, og har helt feil sko i forhold til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 14.36):

Løper mest i skogen, på flatt terreng. Er like vondt da også. Tror kanskje jeg overpronerer ganske mye, og har helt feil sko i forhold til det..

Du bør nok roe ned løpetreningen til smertene er borte og så ta opp løpingen på nytt. Da jeg begynte å løpe startet jeg med en økt i uka, nå er det ca 2 måneder siden jeg begynte, løper maks 3 ganger i uka, færre om jeg løper lenge. Bruker sykkel som alternativ utholdenhetstrening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...