Gå til innhold

Vaksineinnkalling

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Så du skal kartlegge alle mulige varianter og legge en plan for vær enkelt variasjon? Det høres ganske sykelig ut

Anonymkode: 3033d...e20

Jeg skal gjøre alt jeg kan for å ha fri og være hjemme når muligheten byr seg for vaksine, ja. Kan ikke folk bare svare på faktaspørsmål med fakta? 

Anonymkode: 42674...937

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 13.54):

Jeg fikk en sms om at jeg kunne bestille time. Det var bare en dag jeg kunne velge, og tidspunkt hvert 5. min innenfor to timer. Så måtte ta på den spesifikke dagen innenfor et gitt tidspunkt selv om jeg fikk bestille time selv. 

Anonymkode: 893b7...aa1

Samme her. 

Anonymkode: 5f821...c02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bare utdelt time til vaksinasjon,måtte verken ringe eller bestille selv, fikk første dose pifzer.

Anonymkode: 609fe...0a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk link til vaksinebestilling, og kunne legge inn ønsket vaksinasjonssted her i byen (5 å velge i ).

Jeg fikk time et helt annet sted enn der jeg bor, og attpåtil på KristiHimmelfartsdag. skulle jeg endre den var det  å logge inn og først avbestille timen for å så å bestille ny. Iom at jeg ikke vet når neste mulighet er så får det bli på en fridag.

Anonymkode: c2be9...663

AnonymBruker
Skrevet

Ble oppringt av ei på fastlegekontoret med forslag om time som jeg takket ja til. Fikk automatisk time for dose to, seks uker etter og på samme klokkeslett. (Er i gruppe 5.)

Anonymkode: 74796...84f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg skal gjøre alt jeg kan for å ha fri og være hjemme når muligheten byr seg for vaksine, ja. Kan ikke folk bare svare på faktaspørsmål med fakta? 

Skjønner ikke hvordan du skal kunne forberede deg slik at du har fri når du får tilbud om vaksine ut fra svar fra en haug random folk i ulike kommuner.

Det er vel i hovedsak disse alternativene:

1. Du får SMS med link der du kan bestille time

2. Du får SMS med tildelt time som du må bekrefte

3. Du får telefon med tildelt time

4. Du får telefon og du kan velge time

Anonymkode: 695be...d7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/9/2021 at 1:42 PM, AnonymBruker said:

Hvordan fungerer det i din kommune? Hørt mye forskjellig. Noen ringer og du må ta den timen du får, andre steder kan man bestille selv på nett og velge time? Hvordan var det hos deg? Ønsker å være forberedt, selv om det er en stund igjen for vår del. Vi har også registrert oss for resttimer på kort varsel. Er dette noe som typisk kommer sent på kvelden?

Jeg fikk en sms om at jeg hadde fått time fem dager etter på et satt klokkeslett.

Fikk en link hvor jeg kunne svare og også et telefonnummer jeg evt. kunne ringe.

Jeg bekreftet at jeg ville ha timen, som var om formiddagen. Dette var i Færder kommune.

Anonymkode: 9d059...047

Skrevet

Jeg velger å svare på spørsmålet og ikke alle de andre kommentarene her i tråden.

Bor i Lillestrøm kommune. Fikk sms på en lørdag om at jeg snart ville få ny sms med link til der jeg kunne bestille time. En time senere kom ny sms og jeg kunne bestille time for første dose onsdag eller torsdag om ettermiddagen påfølgende uke. Når jeg hadde satt opp tid for time nr. 1 skulle jeg legge inn tidspunkt for dose 2 seks uker senere. Så det var enkelt og greit. Vet det er forskjellig fra kommune til kommune, og de skal i utgangspunktet ha informasjon på sidene sine om hvordan du får beskjed om når det er din tid for å få vaksine.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange dager i forveien fikk dere beskjed om timen? Jeg er pårørende til en funksjonshemmet person som jeg må kjøre til vaksinesenteret. Han har enda ikke fått beskjed om time. Er litt engstelig for at de ringer samme dagen eller bare dagen før, og da blir det veldig vanskelig for meg å få fri fra jobb for å kjøre ham. Tror dere det er mulig å få bestilt time i litt god tid sånn at jeg får ordnet med vikar på jobben?

Anonymkode: 99adf...1de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor mange dager i forveien fikk dere beskjed om timen? Jeg er pårørende til en funksjonshemmet person som jeg må kjøre til vaksinesenteret. Han har enda ikke fått beskjed om time. Er litt engstelig for at de ringer samme dagen eller bare dagen før, og da blir det veldig vanskelig for meg å få fri fra jobb for å kjøre ham. Tror dere det er mulig å få bestilt time i litt god tid sånn at jeg får ordnet med vikar på jobben?

Sannsynligvis får dere noen dagers varsel. De booker ikke timen lang tid i forveien da det er usikkert hvor mange vaksiner de får. Er du usikker/har behov for tilrettelegging kan du evt ta kontakt.

Anonymkode: ca413...fb8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sannsynligvis får dere noen dagers varsel. De booker ikke timen lang tid i forveien da det er usikkert hvor mange vaksiner de får. Er du usikker/har behov for tilrettelegging kan du evt ta kontakt.

Ja, skjønner. Men tror du jeg kan ringe kommunen og be om ca. 5-7 dagers varsel eller er jeg veldig vanskelig da? Eller er det best å vente til han får tildelt time, og så ringe dem for å evt. flytte på timen? Vil helst ikke være til bry.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, skjønner. Men tror du jeg kan ringe kommunen og be om ca. 5-7 dagers varsel eller er jeg veldig vanskelig da? Eller er det best å vente til han får tildelt time, og så ringe dem for å evt. flytte på timen? Vil helst ikke være til bry.

Du kan be om hva du vil, men jeg tviler sterkt på at du får spesialbehandling. Umulig for meg å si når jeg ikke kjenner situasjonen i din kommune.

AnonymBruker
Skrevet

Dere vaksinemotstandere jeg lurer på en ting. Hvorfor går dere inn på en tråd med spørsmål om vaksineinnkalling for å skrive om at dere er motstandere mot denne vaksinen? Er det ikke andre tråder som er mer egnet til det uten å spore helt av fra trådens opprinnelige spørsmål? Må dere prøve å spre propagandaen deres der folk helt sikkert er uenige med dere?

Som svar på spørsmålet fra ts.

Jeg bor i Trondheim kommune. Jeg fikk tidligere i år en e-post der jeg ble bedd om å sjekke at jeg har oppgitt riktig kontaktinfo og oppdatere den om det ikke var korrekt. Der sto det også at jeg ville få beskjed når det ble min tur for vaksine. 

Tidligere denne måneden fikk jeg både e-post og sms med med beskjed om at jeg kunne bestille vaksine. Jeg fikk valget mellom 2 dager innen en uke og det var mange forskjellige tidspunkt jeg kunne bestille. Da til 2 dose ble satt opp automatisk etter valg av første dose, men jeg kunne velge tidspunkt selv. 

Gleder meg til å bli fullvaksinert😊

Anonymkode: 07426...614

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dag til 2 dose ble satt opp automatisk etter valg av første dose, men jeg kunne velge tidspunkt selv. 

*Lurte seg inn en liten skrivefeil. 

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Vintermorgen, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 12.17):

Jeg fikk en sms om at jeg hadde fått time fem dager etter på et satt klokkeslett.

Fikk en link hvor jeg kunne svare og også et telefonnummer jeg evt. kunne ringe.

Jeg bekreftet at jeg ville ha timen.

Anonymkode: 9d059...047

Samme her.

Anonymkode: 8634b...80d

AnonymBruker
Skrevet

Samme her.

Her vaksineres forresten kun én dag i uka. Regner med at jeg får sms med dato og tidspunkt når det er på tide med dose 2..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 13.42):

Hvordan fungerer det i din kommune? Hørt mye forskjellig. Noen ringer og du må ta den timen du får, andre steder kan man bestille selv på nett og velge time? Hvordan var det hos deg? Ønsker å være forberedt, selv om det er en stund igjen for vår del. Vi har også registrert oss for resttimer på kort varsel. Er dette noe som typisk kommer sent på kvelden?

Vi skal få beskjed når det er vår tur. Men siden jeg har ny lege ca tre ganger i året, så stoler jeg ikke på at de klarer å fange opp alle som bør settes i kø på grunn av risikogruppe. Jeg har derfor send mail til lege i dag for å få det avklart. Så får det heller være om de synes jeg maser. 

Anonymkode: 31463...080

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått hastetimer? Og hvor lang tid i forveien ble dere oppringt da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...