Gå til innhold

Vaksineinnkalling

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer det i din kommune? Hørt mye forskjellig. Noen ringer og du må ta den timen du får, andre steder kan man bestille selv på nett og velge time? Hvordan var det hos deg? Ønsker å være forberedt, selv om det er en stund igjen for vår del. Vi har også registrert oss for resttimer på kort varsel. Er dette noe som typisk kommer sent på kvelden?

Anonymkode: 42674...937

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en sms om at jeg kunne bestille time. Det var bare en dag jeg kunne velge, og tidspunkt hvert 5. min innenfor to timer. Så måtte ta på den spesifikke dagen innenfor et gitt tidspunkt selv om jeg fikk bestille time selv. 

Anonymkode: 893b7...aa1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk en sms om at jeg kunne bestille time. Det var bare en dag jeg kunne velge, og tidspunkt hvert 5. min innenfor to timer. Så måtte ta på den spesifikke dagen innenfor et gitt tidspunkt selv om jeg fikk bestille time selv. 

Anonymkode: 893b7...aa1

Hva skjer om man får en dag man ikke kan? Det kan fort skje, spesielt hvis det bare er innen to timers tidsrom. Bestilte du neste dose i samme prosess eller kommer det siden?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne velge hvilken som helst dag og tidspunkt hvert 5. Minutt. Fikk sms med link.

Anonymkode: d390b...554

Gjest Villfisker
Skrevet

Fikk sms med link. Sletta med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Sms med link, logga meg inn og kunne velge blant mange tidspunkt på et godt utvalg av dager. Etter at tidspunktet var valgt, fikk jeg opp valgene for sprøyte to, da var bare et par dager tilgjengelige, 6 uker fra førstevalget.

Anonymkode: 1c8a7...e84

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk SMS med dag og klokkeslett. Måtte bekrefte timen på Helsenorge.no. Kunne også velge å få en annen time om den timen jeg fikk ikke passet. Det var også et valg "ønsker ikke vaksinen".

Anonymkode: 5b35d...5fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid gikk det fra sms til første ledige time? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva skjer om man får en dag man ikke kan? Det kan fort skje, spesielt hvis det bare er innen to timers tidsrom. Bestilte du neste dose i samme prosess eller kommer det siden?

Hvis du ikke kan havner du bakerst i køen, selvfølgelig. 

Anonymkode: f8623...87d

AnonymBruker
Skrevet

I min kommune blir man innkalt og kan ikke velge dag/tid selv. Takker man nei fordi det ikke passer får man ny SMS med tilbud om ny time til fastsatt tid ca 14 dager senere. Innkallingen kommer ca en uke før timen. Kommunen oppfordrer alle til å ta den timen de blir tilbudt.

I nabokommunen får man derimot SMS om at nå kan du bestille time link til der man logger seg inn og velger dato og klokkeslett selv blant ledige timer fremover.

Anonymkode: e9d48...2d7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke kan havner du bakerst i køen, selvfølgelig. 

Anonymkode: f8623...87d

Det er da absolutt ikke selvfølgelig. Det finnes fortsatt folk som har jobber de ikke kan dra fra, eller som ikke er i kommunen når timen skal finne sted. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan fungerer det i din kommune? Hørt mye forskjellig. Noen ringer og du må ta den timen du får, andre steder kan man bestille selv på nett og velge time? Hvordan var det hos deg? Ønsker å være forberedt, selv om det er en stund igjen for vår del. Vi har også registrert oss for resttimer på kort varsel. Er dette noe som typisk kommer sent på kvelden?

Hvordan kan du være forberedt ved å vite hvordan random mennesker på kg har blitt innkalt? Hvordan de gjør det er ulikt fra kommune ti kommune. I min kommune står all info på kommunenes hjemmeside.

Anonymkode: 3033d...e20

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en sms med link mandag kveld. Kunne velge tidspunkt, men ikke dag da alle alternativene var onsdag. Fikk også velge tidspunkt, men ikke dag for dose nr. 2.

Anonymkode: 8ef82...2d6

AnonymBruker
Skrevet

I min kommune får man sms med lenke til der man bestiller time. Det er ikke mulig å velge tidspunkt, fikk tildelt time. De skriver samtidig at eneste grunn til å avlyse er karantene eller symptomer på korona. Fikk sms mandag kveld, time onsdag uken etter. Om jeg ikke hadde kunnet, måtte jeg avbestilt og prøvd å bestille ny time uken etter. Time for vaksine 2 vil vi få sms med info om tidspunkt etter gjennomført vaksine 1.

det er rigid, men de vaksinerer tusenvis av mennesker hver uke. Er vaksine viktig nok for deg prioriterer du timen du får.

Anonymkode: ca413...fb8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvor lang tid gikk det fra sms til første ledige time? 

Jeg fikk første mulighet dagen etter

AnonymBruker
Skrevet

Fikk tildelt time hos fastlegen og hun satt den. 

Anonymkode: 00da7...128

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan du være forberedt ved å vite hvordan random mennesker på kg har blitt innkalt? Hvordan de gjør det er ulikt fra kommune ti kommune. I min kommune står all info på kommunenes hjemmeside.

Det står ingen informasjon om hvordan dette foregår i min kommune. Jeg vil derfor være forberedt på alle scenarier, for om mulig å kunne planlegge rundt det.

1 hour ago, AnonymBruker said:

det er rigid, men de vaksinerer tusenvis av mennesker hver uke. Er vaksine viktig nok for deg prioriterer du timen du får.

Det er viktig, men ikke nok til å risikere jobben for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det står ingen informasjon om hvordan dette foregår i min kommune. Jeg vil derfor være forberedt på alle scenarier, for om mulig å kunne planlegge rundt det.

Du har krav på fri for å ta vaksine, om du mot formodning ikke får det må du bare avbestille  og prøve på nytt. Timene er i hovedsak på ettermiddag/kveldstid.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke står noe informasjon på kommunens nettsider så kan du ringe kommunens servicekontor og spørre.

Anonymkode: de0e3...46b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du skal kartlegge alle mulige varianter og legge en plan for vær enkelt variasjon? Det høres ganske sykelig ut

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...