Gå til innhold

Maren Andrea Hansen

hobbykokken

Anbefalte innlegg

Justlooking skrev (2 minutter siden):

Hun sa vel aldri at hun og barna ble kaster ut. Det var vel bare henne. Men hun tok med barna tydeligvis, og nå er alle tilbake. 

Men hun og han har jo sagt at barna er kvinnens ansvar, og at hun har hatt alt ansvar for dem, så kaster han ut henne, kaster han jo i prinsippet ut barna også. Jeg tror ikke dette skjedde, jeg tror hun dro... 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sier jo i podcasten at hun dro der ifra. Jeg fikk ikke intrykket der av at hun ble kastet ut. Hun snakket jo om at det var flere ting i forholdet som hadde begynt å gå opp for henne at ikke var bra(flerkoneri, skyld og skam). Det er vel sjeldent en så kontrollerende person kaster noen på dør... 

Jeg er lettere sjokkert over videoen, det hele ser jo ut som et dårlig skuespill. Barn i bakgrunnen, besatt av satan og merkelige henvendelser til bibelen. Hun poengterer at det ikke er noen bak kameraet, men det er vel noen bak det hele og det er vel ikke henne. 

Hun fremstår som ustabil akkurat nå, det må være veldig vanskelig for familien og være vitne til dette. Tenker på de...

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg har forstått fikk Andreas hovedomsorgen for barna, men hvor mye det stemmer er jeg usikker på, noen skrev i alle fall det på instagram profilen til Maren at det er derfor hun er tilbake hos han

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamiah skrev (7 timer siden):

Hei igjen.. Nå kan ho få stå for det ho har sagt sjøl. Jeg har beskytta ho så godt det lar seg gjøre. Én ting er sikkert - det ho tidligere har sagt er ikke en løgn og jeg vet ikke om ho gjør dette for å provosere eller fordi ho føler at ho må unnskylde seg for Andreas, men det er bullshit! Gjør hva dere vil! Jeg melder meg ut og kommer ikke til å snakke med henne med det første. Hun ødelegger i allefall forholdet med familien sin!!! 

Christina

Føler med dere ❤ Klem

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i denne saken er vanskelig å forstå og veldig selvmotsigende.

Jeg tror på det hun sa i podcasten, også fordi det Andreas selv har sagt i intervjuer samsvarer veldig med podcasthistorien.

Hvorfor hun nå har vendt tilbake er vanskelig å si, men med bildet Andreas la ut på Facebook; "kongen har talt, barna er hjemme hos sin far... osv" får man inntrykk om at han har vunnet frem i noe, som kan være samværsak el. Det kan ha ført til at Maren "ofrer seg" fremfor å sende barna til han alene. Det kan også skyldes noe som ikke har vært offentlig, slik som søsteren antydet i sin post tidligere i dag. 

Uansett hva som skjer tenker jeg det er stor grunn til bekymring. Og da tenker jeg først og fremst på barna. Å vokse opp i et så kvinnefiendtlig miljø er ikke forenlig med oppdragelse av 5 jenter i 2021. 

Jeg håper barnevernet er på banen...

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forklaringen til Maren virker mer som bibel propaganda enn forklaring . Brukte masse av tiden for å lese bibelversj. Og lage en forklaring som «passer inn» i Bibelen, men likevel ikke er sann

. Det var egentlig ikke så mange svar. Hva skjedde med hun og Hugo? Hva var knekken ? Får hun kle seg som hun vil nå?  

Følte det var mer konfirmasjonsundervisning enn forklaring på hva som har skjedd og hvorfor hun har valgt tingene hun har. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i starten så skrev Andreas i en kommentar på fb at han hadde bedt Maren om å dra så det stemmer nok hvertfall. Han har slettet alt han skrev om det så jeg husker ikke ordrett alt han skrev men det var hvertfall noe i den duren at Maren hadde gjort et eller annet så derfor måtte han be henne om å dra. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erieia skrev (9 timer siden):

For all del, skjønner at dette må være stressende og tøft for dere, som jo ikke selv har valgt å dras inn i dette. Men ærlig talt, hvordan kan man ellers forvente at folk skal reagere? Med tanke på det Maren har delt om sitt liv med Andreas tidligere, synes jeg faktisk det er svært betryggende at det blir et sabla oppstyr. For hva slags samfunn lever vi i hvis ingen hadde brydd seg? Om det virkelig stemmer at alt det Maren selv har fortalt de siste månedene er renspikka løgn, så er det vel strengt hun som burde klandres her og ikke folk som bryr seg om et sårbart menneske som lever under psykisk og fysisk vold (igjen, i følge Maren selv!). Dersom det faktisk er slik at dette bare er oppspinn, så er det så drøyt og manipulerende at jeg har ikke ord. Men så lenge det er den minste tvil om hva som er situasjonen, må man bry seg. Det er vår forbanna plikt som samfunn og som medmennesker!

Enig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Det er så utrolig innviklet og vanskelig og forstå. Har hun blitt fullstendig hjernevasket de siste dagene? Er dette et spill for og skjule noe/ beskytte barna? Er alt er spill for oppmerksomhet, følgere og penger? Det er ingenting åpenbart for meg, alt blir rarere og rarere for hver post hun legger ut/kommentar hun skriver. At det er noe galt er jo åpenbart, men hva?? Stakkars barn. Uansett hva greia er. Ikke rart dette engasjerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well played A og M. Det handler mye om psykiatri. Personlig ustabil og oppmerksomhetstrang, penger, makt og manipulasjon. For de begge. Her ligger det så mye mer bak enn vi klarer å fatte. Kanskje var det et eksperiment. Ikke særlig snilt og klokt gjort mot familien og barna. Ved å poste denne dåps videoen visste de at det ville bli et sabla kaos av. Etter alt hun har sagt og gjort, så kommer det ekstreme helt i andre enden. De ville ha reaksjoner, og det fikk dem. Gratulerer med det. Glad jeg ikke ga til spleisen, da hadde jeg følt meg lurt. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I videoen hennes sier hun er alene, men ca 56 sekunder ut i video 2, kan man høre latteren til en annen

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leila87

Samtidig som barna har en mor som helst seriøst tror hun har vært besatt av satan. Sier hun dette til barna mon tro? 🤔 Noen av barna var vel så store at de gikk på skole.

"Nei mamma var bare besatt av Satan da vi flytta fra pappa".

Ser også noen har stilt spm angående prevensjon, og hun svarer at det er for privat og svare på, men hun får se om Gud gir henne flere barn 🙄

Endret av Måne Rampelyset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A vil ikke ha elektrisitet, traktor og bil, fordi hans kall fra Gud er å leve på "gamlemåten". Men å legge ut om privatlivet på internett, det er tydeligvis ok (at både han selv gjør, og M gjør) 

Dåpsvideoen var utvilsomt for å skape reaksjoner og kaos - ellers hadde de ikke lagt den ut offentlig  uten noen kommentar og forklaring. Jesus er sikkert kjempestolt over hvordan de etterlever kallet og "gamlemåten".

Det fremstår som klikkhoreri. Jeg er nok ikke like bekymret som mange andre, det virket staget og planlagt. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leila87 skrev (11 minutter siden):

Samtidig som barna har en mor som helst seriøst tror hun har vært besatt av satan. Sier hun dette til barna mon tro? 🤔 Noen av barna var vel så store at de gikk på skole.

"Nei mamma var bare besatt av Satan da vi flytta fra pappa".

Ser også noen har stilt spm angående prevensjon, og hun svarer at det er for privat og svare på, men hun får se om Gud gir henne flere barn 🙄

Men slik tankegang er jo helt dagligdags i noen trossamfunn. Troen på at alt som er verdslig er syndig og alle fristelser man kommer utfor er fra Satan. At det er farlig å f. eks lese verdslig litteratur (Harry Potter er okkult, vet du), tenk om du inviterer inn Satan og onde ånder? Det er sprøtt og kan være veldig skadelig for barn, men tviler på at barnevernet griper inn av den grunn alene. Vi er utrolig mange som har vokst opp med slik forkynnelse, noen går det nok fint og greit med, men noen av oss utvikler angst og diverse. Vold og fysisk avstraffelse er vel mer håndfast grunn til å gripe inn, håper de gjør det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pantoten skrev (2 minutter siden):

Men slik tankegang er jo helt dagligdags i noen trossamfunn. Troen på at alt som er verdslig er syndig og alle fristelser man kommer utfor er fra Satan. At det er farlig å f. eks lese verdslig litteratur (Harry Potter er okkult, vet du), tenk om du inviterer inn Satan og onde ånder? Det er sprøtt og kan være veldig skadelig for barn, men tviler på at barnevernet griper inn av den grunn alene. Vi er utrolig mange som har vokst opp med slik forkynnelse, noen går det nok fint og greit med, men noen av oss utvikler angst og diverse. Vold og fysisk avstraffelse er vel mer håndfast grunn til å gripe inn, håper de gjør det.

Det har du helt rett i. Mange vokser opp med tungetale, voksne som roper etter Gud med armene i været, forbønn mot demoner og onde åndsmakter (med tilhørende skrik, hyl, gråt og skremmende oppførsel)  Fritiden består av bibelsitater , regler og og skremsler om at man er besatt eller kommer til helvete hvis man tillater seg "verdslige lyster og meninger". Man skal tuktes og hedre. Egne meninger er helt verdiløse og slås ned på. 

Dette er svært utbredt i alle kommuner og religioner her i landet, og barnevernet gjør ingenting før det er fysiske overgrep inne i bildet. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (6 minutter siden):

Det har du helt rett i. Mange vokser opp med tungetale, voksne som roper etter Gud med armene i været, forbønn mot demoner og onde åndsmakter (med tilhørende skrik, hyl, gråt og skremmende oppførsel)  Fritiden består av bibelsitater , regler og og skremsler om at man er besatt eller kommer til helvete hvis man tillater seg "verdslige lyster og meninger". Man skal tuktes og hedre. Egne meninger er helt verdiløse og slås ned på. 

Dette er svært utbredt i alle kommuner og religioner her i landet, og barnevernet gjør ingenting før det er fysiske overgrep inne i bildet. 

Ganske drøyt at det får foregå. Forstår egentlig ikke hvorfor det ikke anses som psykisk vold. Handler om religionsfrihet kanskje. Men for de barna det skader er det jo like skadelig for det.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (3 minutter siden):

Ganske drøyt at det får foregå. Forstår egentlig ikke hvorfor det ikke anses som psykisk vold. Handler om religionsfrihet kanskje. Men for de barna det skader er det jo like skadelig for det.

Det burde fått veldig mye mer oppmerksomhet, men det er nok sånn at så lenge religionsfrihet står så sterkt her i landet, så er det ikke noe poeng å hverken reagere eller rapportere. Alle har møtt de barna på skolen som ikke feirer jul og bursdag, eller som må ha langt hår eller hodeplagg av en eller annen religiøs årsak. Lærere "blander seg ikke i det" før barna evt kommer med blåveis. 

Egentlig ganske ubegripeilg at vi tillater dette i 2021. Men igjen - religionsfriheten vi har her i landet blir jo sett på som svært romslig og moderne, så det å slå ned på religiøse systemer barn vokser opp i ,  blir vel å motstride nettopp religionsfriheten. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss~Audrey skrev (1 minutt siden):

Såklart ikke noe bekreftet men han virker jo å ha noe. Kanskje han er litt på spekteret blandet med mye angst og kontrollbehov. Han mener han ble frisk av å slutte med kumelk men det er jo noe som skjedde med han i tyveårene. Mange psykiske lidelser debuterer i den alderen. Maren må ha noe av det samme som Manshaus- svak identitetsfølelse, søken etter noe ekstremt og behov for å bli sett. Noe er det der men de som er tettest på vet vel best.

Det er forøvrig mange på autismespekteret som reagerer på kumelk. Kanskje han mangler tarmbakterier. Mange laboratorierotter får merkelig oppførsel uten tarmbakterier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...