Lorieen Skrevet 25. oktober 2021 #321 Del Skrevet 25. oktober 2021 Det er forbudt ved lov i Norge å utøve vold mot partneren sin. Det er forbudt ved lov å utøve vold (eller «tukt» eller hva svarte man nå vil kalle det) mot barna sine. Det spiller ingen rolle om Maren (eller hvem som helst for den del) frivillig går inn i eller tilbake til et forhold der vold utøves. Det er STRAFFBART, for svarte svingende!!! Og alle som vet om eller mistenker at noen er utsatt for familievold, har faktisk VARSLINGSPLIKT! 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 25. oktober 2021 #322 Del Skrevet 25. oktober 2021 (endret) Som Maren selv fortalte i podkasten: «Den man elsker, tukter man.» Nei, Maren. Den man elsker, verner man om. Beskytter man. Er man god og kjærlig og raus mot. Støtter man. Er man lojal mot. Oppfordrer man til å være seg selv fullt ut. Endret 25. oktober 2021 av Lorieen 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 25. oktober 2021 #323 Del Skrevet 25. oktober 2021 Og Maren, om du leser her inne: I et normalt ekteskap bygget på kjærlighet og gjensidig respekt, er man likestilte. Selvfølgelig kan man ha mer eller mindre tradisjonelle kjønnsrollemønster i et ekteskap om man ønsker det, men den ene parten bestemmer ikke over den andre parten. Du var et barn da du ble sammen med Andreas, og du har blitt systematisk bearbeidet, manipulert og hjernevasket i så mange år at det er det han har innprenta i deg som er trygt, kjent og sant for deg. Men det er ikke sånn. Skal ikke være sånn. Du fortjener mer. Bedre. Du fortjener å være lykkelig og fri. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 25. oktober 2021 #324 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg syntes det er bekymringsverdig å forsvinne sånn plutselig fra alt av sosiale medier. Hun har hatt flere følgere ( jeg er en av dem ), hun har delt mye, fått forskjellige sponsorer og fått både bil og lappen via spleis. Så plutselig skjer dette, innlegget hvor hun igjen vier livet til Gud, er sammen med Andreas igjen og idag er alt av kontoer borte. Det er jo ikke rart vi sitter igjen som spørsmålstegn? Fra å ha stilt opp i podcast om hvor fælt hun hadde det, til dette? Nå er liksom alt greit igjen og de er en lykkelig familie? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 25. oktober 2021 #325 Del Skrevet 25. oktober 2021 Den gamle profilen er helt fjernet nå ser jeg, men har hun fått ny? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 25. oktober 2021 #326 Del Skrevet 25. oktober 2021 Diamant20 skrev (1 minutt siden): Den gamle profilen er helt fjernet nå ser jeg, men har hun fått ny? Nei, den har vært der tidligere også (ikke i bruk). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 25. oktober 2021 #327 Del Skrevet 25. oktober 2021 Diamant20 skrev (2 minutter siden): Den gamle profilen er helt fjernet nå ser jeg, men har hun fått ny? Uff..... 😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 25. oktober 2021 #328 Del Skrevet 25. oktober 2021 Luckie skrev (1 minutt siden): Ifølge Maren har alt hun har sagt vært løgn, så da burde ikke denne spleisen vært opprettet heller. Ren svindel. Jeg hadde foretrukket at alt hun sa var løgn, og at spleisen var svindel. Penger er totalt uviktig sammenlignet med et menneskeliv. Dessverre tror jeg ikke noe av dette har vært løgn. Jeg tror det er høyst reelt, og at Maren har havnet tilbake på grunn av de samme mekanismene som får tusenvis av andre kvinner til å returnere til voldelige og ellers usunne forhold. Det er vanligere enn de fleste er klar over. Det krever ekstremt mye å forlate en slik situasjon, og de aller fleste trenger flere forsøk før de klarer å forlate for godt. Jeg håper at Maren kommer seg ut til slutt. Vi er utrolig mange som ser henne, tror på henne og heier på henne. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. oktober 2021 #329 Del Skrevet 25. oktober 2021 NewStart87 skrev (2 timer siden): Dette har kanskje blitt delt allerede, men da deler jeg igjen. Intervjuet bak fasaden. https://podtail.com/no/podcast/tmpodden-hud-helse-og-livet/54-fra-rebell-til-konservativ-kristen/ Under intervjuet kommer det frem at mannen ville at hun skulle føde hjemme, men Maren valgte å følge legens råd og føde på sykehuset. Hadde hun ikke gjort det hadde hun mest sannsynlig dødd hjemme og det mente mannen egentlig var meningen! Hva for en syk fyr er egentlig dette? Jesu etterfølger er han i alle fall ikke... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 25. oktober 2021 #330 Del Skrevet 25. oktober 2021 Leste litt tilbake i tråden at Andreas visst skulle i retten for å få barna. Hvis det er det som stemmer så er nok det forklaringa på dette her. Maren har gått tilbake i redsel for å miste barna. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 25. oktober 2021 #331 Del Skrevet 25. oktober 2021 Selma1984 skrev (2 timer siden): Selv folk som har gjort de skrekkeligste ting, langt verre enn hva han har truet med, har som regel fortsatt foreldrerett til sine barn. Selv foreldre som mister daglig omsorg, f.eks omsorgsovertakelse i barnevernet, er fremdeles juridisk barnets foreldre. Dette er en juridisk prosess som ikke kan avgjøres av en saksbehandler i noen etat. Hvis det å ha ytret meninger om barneoppdragelse i form av tukt og middelalderske holdninger ALENE er en grunn til å mene at han ikke skal ha kontakt med sine barn, er det nok veldig mange foreldre i det ganske land som ligger tynt an. Det er mange i visse miljøer som innehar en del av de samme holdningene, uten at bv renner ned dørene dems. Poenget mitt er at det som Maren og barna står i er komplisert, dyrt og vanskelig, og pappaen til barna har rettigheter som vanskelig lar seg rokke ved.. Var det du som jobber i barnevernstjenesten? Hva mener du med foreldreretten? Er det foreldreansvar du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 25. oktober 2021 #332 Del Skrevet 25. oktober 2021 NewStart87 skrev (3 minutter siden): Leste litt tilbake i tråden at Andreas visst skulle i retten for å få barna. Hvis det er det som stemmer så er nok det forklaringa på dette her. Maren har gått tilbake i redsel for å miste barna. Dette tror jeg også. Eller evt at han har fått samværsrett og hun tørr ikke å sende barna til han alene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 25. oktober 2021 #333 Del Skrevet 25. oktober 2021 NewStart87 skrev (2 minutter siden): Leste litt tilbake i tråden at Andreas visst skulle i retten for å få barna. Hvis det er det som stemmer så er nok det forklaringa på dette her. Maren har gått tilbake i redsel for å miste barna. Ja ser den, men det skal mye til at dette går i fars favør med mindre de har noe på mor som gjør at hun ikke er skikket til å ta seg av barna. Har vært igjennom rettsak for endel år siden og var da alene med 3 barn, under skolegang med NAV m.m mens far hadde 100 % fast stilling og alt på stell. Sakkyndige mente i min favør at jeg var best egnet til å ha barna og far annehver helg. Er nok mye mellom linjene som vi ikke vet tenker jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 25. oktober 2021 #334 Del Skrevet 25. oktober 2021 Tipper Liz er dronninga av Facebook Liz Nor. Bedre kjent som Elisabeth Nordheim. Så hun skrev om saken i dag. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvelous Skrevet 25. oktober 2021 #335 Del Skrevet 25. oktober 2021 spirå12 skrev (3 minutter siden): Dette tror jeg også. Eller evt at han har fått samværsrett og hun tørr ikke å sende barna til han alene. Hvis hun ikke tørr å sende barna dit alene så er det grunn nok til å holde seg unna han! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 25. oktober 2021 #336 Del Skrevet 25. oktober 2021 Marvelous skrev (3 minutter siden): Hvis hun ikke tørr å sende barna dit alene så er det grunn nok til å holde seg unna han! Hvis hun er pålagt av retten å sende barna til han, har hun ikke mye valg. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xenia2 Skrevet 25. oktober 2021 #337 Del Skrevet 25. oktober 2021 Synes det er rart det ikke kommer ut mer i media? Journalister pleier å skrive om alt som skjer med kjendiser, barn, brudd osv.. Stakkars barn og Maren😢 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 25. oktober 2021 #338 Del Skrevet 25. oktober 2021 HerKommerMummi skrev (21 minutter siden): Tipper Liz er dronninga av Facebook Liz Nor. Bedre kjent som Elisabeth Nordheim. Så hun skrev om saken i dag. Det stemmer at det er henne. Skulle gjerne ha tatt kontakt jeg, men vanskelig når hun har blokkert* halve FB 🤪 (Hun var i alle fall tidligere kjent for å blokkere de hun diskuterte med over en lav sko, selv de som ikke skrev noe mot henne men kun ga en like til motpartens innlegg.) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 25. oktober 2021 #339 Del Skrevet 25. oktober 2021 Pæddan skrev (38 minutter siden): Ja ser den, men det skal mye til at dette går i fars favør med mindre de har noe på mor som gjør at hun ikke er skikket til å ta seg av barna. Har vært igjennom rettsak for endel år siden og var da alene med 3 barn, under skolegang med NAV m.m mens far hadde 100 % fast stilling og alt på stell. Sakkyndige mente i min favør at jeg var best egnet til å ha barna og far annehver helg. Er nok mye mellom linjene som vi ikke vet tenker jeg. Men jeg hadde aldri villet sende mine barn annenhver helg til Andreas alene. Og det skal veldig mye til for å miste samværsrett. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 25. oktober 2021 #340 Del Skrevet 25. oktober 2021 Cyndaquil skrev (2 timer siden): Mange snakker om denne Messenger gruppen. Hvem kan man kontakte for å bli med ? Lurer jeg å på. Tenker masse på Maren å barna ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå