Arx Skrevet 9. mai 2021 #21 Skrevet 9. mai 2021 Men svar til HI: Det er desverre lite du kan gjøre. Hundeloven sier at hunden skal luftes tre ganger om dagen for å gjøre fra seg, dvs det holder vel egentlig at jeg slipper ut hunden i hagen tre ganger om dagen. Samme lov sier at hunder skal ha aktivisering som passer til rasen, det kan du jo argumentere at ikke blir oppfylt her, men eks mattilsynet griper desverre ikke inn på sånt. Må være ganske alvorlig for at de griper inn.
Gjest O.G. Skrevet 9. mai 2021 #22 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Naboen går aldri tur med hunden. Jeg låner den så mye jeg kan. Den vil ikke hjem når jeg leverer. Har sagt til eier at den må få litt tur. Står bundet ute og bæsjer der. Masse dritt ligger der. Har hørt at å melde og at de mister hund skal mye til. Og om de tror det er jeg så får jeg ikke låne den og den får et mye tristere liv. Dette plager meg veldig. Har ikke hund og erfaring men er ikke dette trist. De leker heller ikke med den som jeg kan se. Anonymkode: d43ee...a53 Meld til dyrebeskyttelsen stille og rolig.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #23 Skrevet 9. mai 2021 Arx skrev (14 minutter siden): Eh den loven, hvor har du fått den fra? Aldri hørt om Leste det en plass pluss at ei som jeg kjenner som er dyrlege fortalte det. Anonymkode: d43ee...a53
Arx Skrevet 9. mai 2021 #24 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leste det en plass pluss at ei som jeg kjenner som er dyrlege fortalte det. Anonymkode: d43ee...a53 Da får du linke til der du leste det, for dette høres ut som feilinformasjon for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #25 Skrevet 9. mai 2021 Arx skrev (7 minutter siden): Da får du linke til der du leste det, for dette høres ut som feilinformasjon for meg. Sjekket ut litt. Var ny lov i Tyskland tur 2 ganger 1 time pr dag. Men står på Mattilsynet sine sider at de skal luftes 3 ganger om dagen, men det jobbes nå med endringer i loven for hund her til lands. Sorry Anonymkode: d43ee...a53 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #26 Skrevet 9. mai 2021 O.G. skrev (14 minutter siden): Meld til dyrebeskyttelsen stille og rolig. Det skal såmye til for at noen blir fratatthund og om de mistenker meg får jeg aldri låne den mer og den får det mye verre enn nå. Jeg har mye kapasitet nå fremover so skal låne enda mer og i lengre tidsrom Anonymkode: d43ee...a53
Arx Skrevet 9. mai 2021 #27 Skrevet 9. mai 2021 Å melde til dyrebeskyttelsen hjelper uansett ikke, de kan ikke ta ifra folk dyr. Det er det mattilsynet som avgjør 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #28 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Spør om å få låne Anonymkode: d43ee...a53 Den er svær og ikke flink å gå i bånd. De går tur av og til, og har den en gang i blant løs utenfor her Anonymkode: 15d25...3dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå