Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022

Amatariel

Anbefalte innlegg

Frksabben skrev (3 minutter siden):

Ja, rart med det? 😖 Kan det være noe med denne uken vi er i? 

Kanskje det? Siste symptom utenom ømme pupper var forrige tirsdag. Vi får bare satse alt vi har på det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dame1989 skrev (6 minutter siden):

Kanskje det? Siste symptom utenom ømme pupper var forrige tirsdag. Vi får bare satse alt vi har på det :)

La oss gjøre det ❤️❤️❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (5 timer siden):

Jeg trenger litt tips dere. Jeg er 5+5 i dag og for ca 6 dager siden mistet jeg alle symptomene som oppblåst, murring og stikninger, hyppig vannlating og periodevis noe uggen. Nå har jeg kun ømme pupper, men det kan være pga progesteronen jeg bruker. Dette føles akkurat som første gang jeg var gravid som endte i BO. Så å måle hcg tror jeg ikke vil roe meg noe. Jeg har time til ultralyd om 2 uker, men det er veldig lenge å vente, iallefall når man er ganske sikker på at det ikke er noe liv lengre. Ville dere ha tatt en tidlig ultralyd 6+2? (Før jeg reiser bort på ferie). Jeg er sikker på hvor langt jeg er påvei da det er ivf baby :)

Uff, føler jeg nylig var der selv og det er virkelig en tung tid. Dagene bare sneegler seg. Men jeg tror ikke jeg ville hatt en UL på 6+2. Det kan være for tidlig for å se noe, og skape verre unødig bekymring. Ville holdt ut de to ukene som gjenstår :klemmer: Men vet akkurat hvor langdryge de kan være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Uff, føler jeg nylig var der selv og det er virkelig en tung tid. Dagene bare sneegler seg. Men jeg tror ikke jeg ville hatt en UL på 6+2. Det kan være for tidlig for å se noe, og skape verre unødig bekymring. Ville holdt ut de to ukene som gjenstår :klemmer: Men vet akkurat hvor langdryge de kan være.

Jeg endte opp med å fremskylde den opprinnelige ultralyden, så nå har jeg ultralyd om 10 dager. Da er jeg 7+1 :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (2 minutter siden):

Jeg endte opp med å fremskylde den opprinnelige ultralyden, så nå har jeg ultralyd om 10 dager. Da er jeg 7+1 :)

Supert! Det var et godt alternativ, så bra du hadde mulighet til det (tenkte kanskje du skulle på ferie et sted uten mulighet). 10 dager får vi telle ned og vente til :hug: Jeg teller selv... min UL er om 17 dager. Satser på gode nyheter for oss begge, slik at ikke hele sommeren går til bekymring.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Supert! Det var et godt alternativ, så bra du hadde mulighet til det (tenkte kanskje du skulle på ferie et sted uten mulighet). 10 dager får vi telle ned og vente til :hug: Jeg teller selv... min UL er om 17 dager. Satser på gode nyheter for oss begge, slik at ikke hele sommeren går til bekymring.

Blir en biltur på noen timer for å få det til, men det går :) Ja vi får krysse fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mar89 skrev (54 minutter siden):

Flere som er veldig sultne for tiden? Føler jeg spiser og spiser 😄

Ja!! Spiser konstant! mest for å holde kvalmen unna. Hjelper akkurat i det jeg spiser, men føles ikke så bra etterpå da jeg fort blir uggen igjen😒 Går og tenker på mat hele dagen og må liksom ha noe å spise på hele tiden. Håper det snart går over.. 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mar89 skrev (9 timer siden):

Flere som er veldig sultne for tiden? Føler jeg spiser og spiser 😄

Off ja! Kvalmen stopper litt når jeg spiser. Spent på hva denne vakta vil vise til slutt…. 😳😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mye ja... men det verste er at det blir mye potetgull 🙊 Er det eneste jeg har lyst på hver eneste kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Spiser mye ja... men det verste er at det blir mye potetgull 🙊 Er det eneste jeg har lyst på hver eneste kveld...

Ja.. det er det salte som frister her også. Det går mye i Ritzkjekt her, tviler på at det er så mye bedre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja særlig på kveldstid har jeg lyst på noe godt🤭 slik var det første svangerskap også. Også er jeg ganske oppblåst om dagen!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (43 minutter siden):

Skriver under på denne😅 Salt Potetgull går ned på høykant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at vi er flere med enorm matlyst 😅 Føler jeg spiser og spiser hele tiden. Kvalmen gjør det umulig å kjenne på sult.  Føler også jeg har lagt på meg noen kilo for mye i forhold til hvor tidlig det er, noe jeg synes er litt utfordrende. 

Føler meg rett og slett ikke veldig fin om dagen, men prøver å få lagt inn litt fysisk aktivitet for at den fysiske formen i alle fall skal holde seg nogen lunde ok i tiden som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, jeg vet. Man burde ikke ta tester så langt ut i svangerskapet men jeg klarer bare ikke la være. Det stresser meg jo fryktelig at teststreken aldri blir sterkere enn kontrollstreken! Det har den ikke gjort gjennom alle mine 5+6 uker! Tenker også hvis testen blir veldig mye svakere så vet jeg mer hva som er på gang.

Har fortsatt ikke blødd noe mer 🤞🏻 Litt mensmurringer i ryggen igår kveld men that’s it. Føler meg fortsatt ikke gravid😂 Spiser også chips men det gjør jeg alle dager i året uansett, haha!

D99D2E92-1ED2-4455-8CD6-2C4744A0D49C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frksabben skrev (2 minutter siden):

Jeg vet, jeg vet. Man burde ikke ta tester så langt ut i svangerskapet men jeg klarer bare ikke la være. Det stresser meg jo fryktelig at teststreken aldri blir sterkere enn kontrollstreken! Det har den ikke gjort gjennom alle mine 5+6 uker! Tenker også hvis testen blir veldig mye svakere så vet jeg mer hva som er på gang.

Disse testene blir sjeldent det. Jeg tok en billig strimmel jeg fant liggende bare for gøy rundt uke 8 ikke på den en gang var strekene like sterke 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (2 minutter siden):

Disse testene blir sjeldent det. Jeg tok en billig strimmel jeg fant liggende bare for gøy rundt uke 8 ikke på den en gang var strekene like sterke 🙄

MEN jeg har faktisk lest at rundt den tiden har man så mye hcg at testen blir metta så da blir streken svakere. At man kan blande ut urinen så får man faktisk sterkere strek! Jeg er jo ikke kommet til det punktet enda 🤠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (38 minutter siden):

Har du testet med digital, da @Frksabben?

Ja men bare til 2-3…. Skulle teste med den siste for å se 3+ så fikk jeg bare opp et tegn ( en slags bok? ) og leste på nett at da var testen ugyldig 😫 Har ikke kjøpt ny etter det. Er vell ganske sikker på hva den ville vist da…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frksabben skrev (16 minutter siden):

Ja men bare til 2-3…. Skulle teste med den siste for å se 3+ så fikk jeg bare opp et tegn ( en slags bok? ) og leste på nett at da var testen ugyldig 😫 Har ikke kjøpt ny etter det. Er vell ganske sikker på hva den ville vist da…

Men du skulle ikke prøve en ny digital test da istedenfor den selvpiningen du setter deg i ved å analysere ubetydelige streker? Det kan jo hende den viser 3+ og da vil du kanskje få litt ro i kroppen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...