Amatariel Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #501 Del Skrevet 16. juni 2021 Julie97 skrev (14 timer siden): Så fint at dere tenker på meg 💕 Jeg har blødd i hele dag, så dette er nok desverre en spontanabort 😭 jeg er helt knust.. legen tok blodprøve for å være sikker og jeg skal tilbake på torsdag for å se om hcg synker, noe jeg tipper den gjør... Jeg føler sånn med deg Vet akkurat hvordan dette er (har hatt SA på 4+6 og 5+6 før), og det er helt fryktelig. Kan jo håpe på et mirakel frem til man får hcg-resultatet (jeg har også opplevd å blø masse i svangerskap som gikk bra), men jeg skjønner at du forbereder deg på det verste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påske-egget Skrevet 16. juni 2021 #502 Del Skrevet 16. juni 2021 Julie97 skrev (14 timer siden): Så fint at dere tenker på meg 💕 Jeg har blødd i hele dag, så dette er nok desverre en spontanabort 😭 jeg er helt knust.. legen tok blodprøve for å være sikker og jeg skal tilbake på torsdag for å se om hcg synker, noe jeg tipper den gjør... Huff, så leit @Julie97Krysser fingrene for at det er en uskyldig blødning likevel, og at lille spire klamrer seg fast. Gratulerer så mye med tvillinger! @TaletrengtSå stas med to i magen og koselig at de to kommer til å ha hverandre😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 16. juni 2021 #503 Del Skrevet 16. juni 2021 15 hours ago, Julie97 said: Så fint at dere tenker på meg 💕 Jeg har blødd i hele dag, så dette er nok desverre en spontanabort 😭 jeg er helt knust.. legen tok blodprøve for å være sikker og jeg skal tilbake på torsdag for å se om hcg synker, noe jeg tipper den gjør... Klem ❤️ Håper på det besta. Har blødd i tre døgn også, får vita i morgen om hcg har steget.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 16. juni 2021 #504 Del Skrevet 16. juni 2021 Åh, @Julie97 og @mammahjarte, så dumt! Krysser fingrene for at det er uskyldig blødning hos dere begge! 💜 Og gratulerer så mye med tvillinger @Taletrengt! Så utrolig spennende! 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taletrengt Skrevet 16. juni 2021 #505 Del Skrevet 16. juni 2021 @mammahjarte og @Julie97 så leit å høre om blødninger hos dere 😞 Det trenger ikke å være farlig, så ikke mist håpet! Det er kanskje en fattig trøst, men det samme skjedde med meg tidligere i år. Jeg blødde ganske mye, så det var egentlig ikke tvil. Legen målte hcg, og det viste nedgang. Jeg var kjempelei meg, men noen måneder etterpå var jeg gravid igjen. Dersom en er så uheldig å miste, så er det som regel for en grunn. Trist er det selvsagt uansett💔 Takk @Påske-egget, jeg føler en skrekkblandet fryd over dette 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taletrengt Skrevet 16. juni 2021 #506 Del Skrevet 16. juni 2021 Solina skrev (1 minutt siden): Åh, @Julie97 og @mammahjarte, så dumt! Krysser fingrene for at det er uskyldig blødning hos dere begge! 💜 Og gratulerer så mye med tvillinger @Taletrengt! Så utrolig spennende! 🤩 Tusen takk Solina! Gynekologen fant først bare en, men så snudde han litt på proben, og der fant han en til gitt 🙈 jeg ble egentlig ikke så veldig overraska, for jeg hadde en sterk følelse av at det var to. Men likevel, et sjokk 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 16. juni 2021 #507 Del Skrevet 16. juni 2021 1 hour ago, Taletrengt said: Tusen takk Solina! Gynekologen fant først bare en, men så snudde han litt på proben, og der fant han en til gitt 🙈 jeg ble egentlig ikke så veldig overraska, for jeg hadde en sterk følelse av at det var to. Men likevel, et sjokk 😅 Ja, det kan jeg se for meg! Jeg har vært litt spent på antall selv, ettersom jeg har letrozol-baby, men fastlegen kunne bare finne én. Men det var utvendig UL og litt unøyaktig og han tok litt forbehold, så jeg har faktisk unnet meg en mer ordentlig TUL nå til fredag for å få det helt bekreftet - også fordi jeg må vite det til NIPT-test. Er utrolig fascinert av tvillinger, og har egentlig alltid vært positiv til å få det selv (samboer er ikke enig😅). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 16. juni 2021 #508 Del Skrevet 16. juni 2021 @Julie97 @mammahjarte Huff, så utrolig leit å høre om blødningene . Håper sånn for dere at blødningene er helt uskyldige for dere.. Klem til dere . Gratulerer med tvillingsvangerskap @Taletrengt! Har en nær venninne som har tvillinger, og hun elsker det! Virker veldig kjekt, og tenk så tette de blir med hverandre. Jeg måtte i dag få hastetime hos legen i dag. Har vært bekymret for UVI siden mandag, men den har vært litt av/på og ikke like sterk/vond som den pleier når jeg har hatt UVI tidligere. Men urinprøve viste hvite blodceller i urinen, så nå skal jeg gå på antibiotika i 7 dager. Er vel uansett bra, og få det behandlet så fort som mulig når man er gravid. I samme slengen ble det tatt blodprøver. Så blir det igjen til legen om 2 dager - men vet ikke helt hva jeg skal der nå, når urinprøve er sendt til dyrkning OG jeg har tatt blodprøver...? 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 16. juni 2021 #509 Del Skrevet 16. juni 2021 @Julie97 @mammahjarte Så vondt å høre om erfaringene deres fra de siste dagene 💔 Krysser fingrene for dere ❤️ Gratulerer så mye med tvillinger@Taletrengt ! Wow, det er spennende 😄 Jeg for min del har vært på ny tidlig ultralyd i dag for å få en nærmere bekreftelse av termindato. Fikk samtidig se en liten klump som beveget seg og hadde fått tydelige lemmer siden sist jeg var der for 2 uker siden 🥺 Utrolig hvor mye mer ekte (og skummelt!) alt blir etter å ha sett den lille på skjermen ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #510 Del Skrevet 16. juni 2021 Eira2020 skrev (15 minutter siden): Jeg for min del har vært på ny tidlig ultralyd i dag for å få en nærmere bekreftelse av termindato. Fikk samtidig se en liten klump som beveget seg og hadde fått tydelige lemmer siden sist jeg var der for 2 uker siden 🥺 Utrolig hvor mye mer ekte (og skummelt!) alt blir etter å ha sett den lille på skjermen ❤️ Åå så stas! Ja det er veldig fint å se i denne uken, for da får man tittet på de søte armene og beina ♥ Ble du målt til samme termin eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 16. juni 2021 #511 Del Skrevet 16. juni 2021 Amatariel skrev (2 minutter siden): Åå så stas! Ja det er veldig fint å se i denne uken, for da får man tittet på de søte armene og beina ♥ Ble du målt til samme termin eller? Veldig stas! ❤️ Nja, ble målt til 8+5, men hun virket også åpen for at min utregning på 9+1 kunne være riktig også 🤷🏼♀️ Får ikke helt noe annet til å stemme enn 9+1 selv basert på både negativ EL-test den dagen og temperaturøkning dagen etter jeg for min del 😅 Uansett måling så blir termin et sted mellom 21-24 januar enn så lenge da ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #512 Del Skrevet 16. juni 2021 Eira2020 skrev (Akkurat nå): Veldig stas! ❤️ Nja, ble målt til 8+5, men hun virket også åpen for at min utregning på 9+1 kunne være riktig også 🤷🏼♀️ Får ikke helt noe annet til å stemme enn 9+1 selv basert på både negativ EL-test den dagen og temperaturøkning dagen etter jeg for min del 😅 Uansett måling så blir termin et sted mellom 21-24 januar enn så lenge da ☺️ Ja 8+5 og 9+1 er jo nesten helt likt da. Den er jo ikke mange mm stor... er en grunn til at man egentlig holder seg til menstermin frem til OUL 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deprim Skrevet 16. juni 2021 #513 Del Skrevet 16. juni 2021 Julie97 skrev (21 timer siden): Så fint at dere tenker på meg 💕 Jeg har blødd i hele dag, så dette er nok desverre en spontanabort 😭 jeg er helt knust.. legen tok blodprøve for å være sikker og jeg skal tilbake på torsdag for å se om hcg synker, noe jeg tipper den gjør... Sender masse gode klemmer å tanker ❤️❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deprim Skrevet 16. juni 2021 #514 Del Skrevet 16. juni 2021 Hei dere! har i ett par dager hatt mindre symptomer enn ellers, altså virker som kvalmen plutselig har tatt en liten pause! Noe man selvfølgelig burde være glad for, men jeg blir jo selvfølgelig bekrymret! Er 9+1 idag.. flere som opplever at symptomene kan komme å gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 16. juni 2021 #515 Del Skrevet 16. juni 2021 Amatariel skrev (15 minutter siden): Ja 8+5 og 9+1 er jo nesten helt likt da. Den er jo ikke mange mm stor... er en grunn til at man egentlig holder seg til menstermin frem til OUL Ja, tenker jeg fortsatt forholder meg til det vi har tenkt hele veien. Vil jo ikke miste verdifulle dager heller når de går såå sakte i utgangspunktet 🙊 deprim skrev (5 minutter siden): Hei dere! har i ett par dager hatt mindre symptomer enn ellers, altså virker som kvalmen plutselig har tatt en liten pause! Noe man selvfølgelig burde være glad for, men jeg blir jo selvfølgelig bekrymret! Er 9+1 idag.. flere som opplever at symptomene kan komme å gå? Jeg kjenner meg absolutt igjen i dette hvertfall. Vi er også like langt da ❤️ Har hatt lite kvalme hele veien, men vondt i brystene, ryggen, sliten og en ekstrem trøtthetsfølelse - alle symptomene varierer i styrke hver dag hos meg 🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monroe927 Skrevet 16. juni 2021 #516 Del Skrevet 16. juni 2021 @deprim Det er ikke uvanlig, men helt 100 % normalt. Har en fantastisk gynekolog som har fulgt meg i mine graviditeter. Grunnen for variasjon på intensiteten av symptomer kan være mange, dagsformen din, søvn natten før, men aller viktigst kroppens tilvenning av HCG hormonet. Kroppen venner seg gjerne til nivået en liten periode på noen dager, før den reagerer på ytterligere økning. Han forklarte også at man merker at man får mer og mer «opphold» fra de ubehagelige symptomene når man bikker uke 9 - og frem mot uke 12. Da merker jo mange en stor lettelse med tanke på symptomer!🤩🤞 Krysser selv fingrene for litt opphold snart, oppkast flere ganger om dagen er ikke helt min stil, kjenner jeg🤢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 16. juni 2021 #517 Del Skrevet 16. juni 2021 deprim skrev (17 minutter siden): Hei dere! har i ett par dager hatt mindre symptomer enn ellers, altså virker som kvalmen plutselig har tatt en liten pause! Noe man selvfølgelig burde være glad for, men jeg blir jo selvfølgelig bekrymret! Er 9+1 idag.. flere som opplever at symptomene kan komme å gå? Ja, dette kjenner jeg igjen i veldig stor grad 😅 symptomene hadde et lite opphold for meg noen dager i uke 8, men kom tilbake med forsterket kraft i uken etter. Nå er jeg 10+3 og er trøttere, kvalmere og har ømmere bryster enn noen gang 🥵 Gleder meg (og håper) det avtar litt snart sånn at dagene skal bli litt lettere. Samtidig kjenner jeg på bekymringen med en gang jeg kjenner symptomene er litt mildere igjen. Aldri en dag uten litt bekymring 😅 så ja, dette er nok helt vanlig, og intensiviteten vil variere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deprim Skrevet 16. juni 2021 #518 Del Skrevet 16. juni 2021 monroe927 skrev (37 minutter siden): @deprim Det er ikke uvanlig, men helt 100 % normalt. Har en fantastisk gynekolog som har fulgt meg i mine graviditeter. Grunnen for variasjon på intensiteten av symptomer kan være mange, dagsformen din, søvn natten før, men aller viktigst kroppens tilvenning av HCG hormonet. Kroppen venner seg gjerne til nivået en liten periode på noen dager, før den reagerer på ytterligere økning. Han forklarte også at man merker at man får mer og mer «opphold» fra de ubehagelige symptomene når man bikker uke 9 - og frem mot uke 12. Da merker jo mange en stor lettelse med tanke på symptomer!🤩🤞 Krysser selv fingrene for litt opphold snart, oppkast flere ganger om dagen er ikke helt min stil, kjenner jeg🤢 Takk for svar! ❤️ Ja, vi får håpe at alt er normalt å som det skal. Slitsomt å gå rundt å bekrymre seg😰 Ja, håper du opplever lettelse med oppkast snart! Må være veldig slitsomt 😰❤️ har selv hatt grusom kvalme å det er så tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deprim Skrevet 16. juni 2021 #519 Del Skrevet 16. juni 2021 Eira2020 skrev (40 minutter siden): Ja, tenker jeg fortsatt forholder meg til det vi har tenkt hele veien. Vil jo ikke miste verdifulle dager heller når de går såå sakte i utgangspunktet 🙊 Jeg kjenner meg absolutt igjen i dette hvertfall. Vi er også like langt da ❤️ Har hatt lite kvalme hele veien, men vondt i brystene, ryggen, sliten og en ekstrem trøtthetsfølelse - alle symptomene varierer i styrke hver dag hos meg 🤷🏼♀️ Ja, det virker jo til å væte vanlig at de varierer🥰 jeg er å super trøtt da, orker nesten ingenting😝 Huset ser helt bombet ut😂 Var så fornøyd med å få satt på oppvaskmaskin istad 😂 Artig at vi er like langt!😍Blir spennende å se på hoved ultralyden om vi beholder termin ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deprim Skrevet 16. juni 2021 #520 Del Skrevet 16. juni 2021 Parv skrev (27 minutter siden): Ja, dette kjenner jeg igjen i veldig stor grad 😅 symptomene hadde et lite opphold for meg noen dager i uke 8, men kom tilbake med forsterket kraft i uken etter. Nå er jeg 10+3 og er trøttere, kvalmere og har ømmere bryster enn noen gang 🥵 Gleder meg (og håper) det avtar litt snart sånn at dagene skal bli litt lettere. Samtidig kjenner jeg på bekymringen med en gang jeg kjenner symptomene er litt mildere igjen. Aldri en dag uten litt bekymring 😅 så ja, dette er nok helt vanlig, og intensiviteten vil variere. Å nei😟 Skikkelig nedtur med å få eu forverring ! Kanskje det kommer ett opphold så vi skal "lade" opp litt?!😝 ja det er tungt med alle disse bekrymringene 😂 første trimester er jo fullt av de, så gleder å håper vi alle kommer oss ut av den med en voksende baby i magen å en mindre sliten mor❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå