AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #101 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): De er stengt, og chatboten sier det ikke går å endre. Anonymkode: 10bd0...c6d Ring på tirsdag. Anonymkode: 55611...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #102 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å kjøpe seg ny telefon tar lenger tid enn 30 sekunder. Anonymkode: 10bd0...c6d Du kjenner kanskje noen med en smarttelefon som kan hjelpe deg? Anonymkode: 98638...621 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #103 Del Skrevet 19. mai 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Du kjenner kanskje noen med en smarttelefon som kan hjelpe deg? Anonymkode: 98638...621 Rimelig håpløst om man blir avhengig av venner for å hente post. Dumt ikke nettbutikker gir mulighet til å velge leveringsmetode. Anonymkode: 10bd0...c6d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #104 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Rimelig håpløst om man blir avhengig av venner for å hente post. Dumt ikke nettbutikker gir mulighet til å velge leveringsmetode. Anonymkode: 10bd0...c6d Jeg har de gangene jeg har mottatt noe i pakkeboks, hatt muligheten til å velge utleveringssted eller hjemlevering (dyrere) i stedet. Eller en annen frakttjeneste enn Posten/Bring. Blir nysgjerrig på hvilken nettbutikk det er som kun leverer til pakkeboks som automatisk alternativ? Anonymkode: 416ac...a74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #105 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det gir så lite mening å klage på at man må laste ned en app, det tar 30 sekunder. Bruke masse mer tid på å ringe rundt til butikker og Posten, skrive innlegg på KG, det er helt greit. Snakk om å være firkanta og lage seg problemer... Anonymkode: 0ed9f...49b For deg og andre unge tar alt slikt kort tid. Men tenk nå litt hvordan det gjerne er for de eldre som ikke er vant med slik teknologi, de vil gjerne slite med å stadig vekk skulle laste ned apper. Og det er gjerne liten skrift der også for de med dårlig syn. Anonymkode: 3f791...bec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #106 Del Skrevet 20. mai 2024 Gjest Lama_Drama skrev (På 8.5.2021 den 20.50): Nei, sikker samme gjengen som er livredd 5g. Man har en app for alt, hvorfor klage over akkurat denne. Jeg tenker mitt. Rett og slett fordi det for meg er tullete å innstallere enda en app for å hente den ene pakken jeg bestiller i året. Anonymkode: 3f791...bec 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #107 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 18.39): https://www.posten.no/motta/hente-selv/pakkeboks/nettbutikk-pakkeboks Jeg synes at når man betaler for levering til et hentested eller post-i-butikk, men posten velger å bruke pakkeboks, er det ikke greit. Da kan pakken sendes tilbake og de mister meg som kunde. Anonymkode: 55611...028 Pakkeboks er jo helt supert. Ingen kø, og en får åpnet den utenfor butikkens åpningstider. Synes pakkeboks sparer meg masse tid. Anonymkode: 40233...b64 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pauline Skrevet 22. mai 2024 #108 Del Skrevet 22. mai 2024 Synes pakkeboks er helt topp. Da kan jeg hente pakken når jeg vil og er ikke avhengig av åpningstider eller noe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #109 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 19.15): Jeg har omvendt problem. Vil heller ha levering til pakkeboksen i nærheten, enn postkontoret i nabo-kommunen. Har valgt Pakkeboks, men får hentekode til postkontoret. Anonymkode: 3a279...82e Samme her, men med PostNord. De velger en butikk langt fra boksen jeg passerer hver dag. Får ikke overstyrt det heller. ☹️ Anonymkode: 86cc8...31d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 22. mai 2024 #110 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg elsker løsningen. Nå har jeg allerede lastet ned posten appen, da jeg sender en del pakker til familie som bor i andre deler av landet. Enkelt og billigere om jeg går via posten appen. Slipper mye kø før jul, da de fleste post i butikk har skanner og skriver som skriver ut pakkelappen som jeg kan betjene selv, fremfor å stå i kø for at en i kassa skal gjøre samme jobben. Og så lenge jeg har appen, elsker jeg muligheten til å hente ut pakke når jeg vil. Ikke være avhengig av at butikken er åpen. Kan hente pakke etter stengetid, mens jeg lufter bikkja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concorde Skrevet 3. desember 2024 #111 Del Skrevet 3. desember 2024 Jeg tror vi kommer lenger ved å respektere at folk er forskjellige og anerkjenner at til og med en del teknologisk høykompetente mennesker faktisk gjør et tydelig bevisst valg som utelukker bruk av appene til Posten og PostNord. Her er det en lang rekke graderinger fra de som faktisk har smarttelefon som kjører Google Android eller en iPhone, til de som har smarttelefon med andre operativsystemer slik som Sailfish, GrapheneOS m.fl. Så har du de som bare bruker en funksjonstelefon eller ingen telefon. Felles for disse gruppene er at app er helt uaktuelt. En venn av meg jobber i et stort internasjonalt IT-konsulentfirma og vedkommede er godt over gjennomsnittet opptatt av personvernet. Ingen smarttelefoner der i gården, tro det eller ei. Selv har jeg ikke bakgrunn i IT men har valgt bort Google Android til fordel for GrapheneOS. Det er bare en av veldig mange små og store grep som jeg og flere med meg gjør i det daglige. Så kan man mene at det er bakstreversk, at man henger i fortiden eller bare er dum. Det endrer likevel ikke på de underliggende prinsippene og årsakene som fører til at enkelte gjør slike valg, som man heldigvis står fritt til å gjøre. Så til pakkeboks: jeg synes det er smart og praktisk men siden man ikke kan taste en unik kode for å hente pakker, er ikke pakkeboksene et alternativ for meg og "oss andre" som ikke bruker app. Derfor er jeg svært nøye med å velge utleveringssted og ikke pakkeboks når jeg handler på nett. Likevel glipper det tydeligvis fra tid til annen. Jeg er usikker på om dette oppstår som følge av en automatisk logistikkprosess hos forhandler, eller om feil utleveringspunkt blir lagt inn manuelt. I disse dager venter jeg på en pakke som blir levert til pakkeboks, selv om jeg er helt sikker på å ikke ha valgt dette. Etter kontakt med kundeservice på Posten blir jeg bedt om å kontakte dem på nytt når pakken ligger i boksen, det er først da at de kan gjøre noe med det. Posten skal ha skryt for hyggelig service og at de gjør dette kostnadsfritt, jeg tar ikke slike ting som en selvfølge lenger. Det hører med at jeg bor ute i distriktene. En kjøretur til byen for å hente pakker i post-i-butikk der jeg også har postboks, tar ca 2,5 timer en vei og inkluderer ferje. Derfor er det strengt tatt ikke en stor ekstrabelastning å kontakte kundeservice på chat, vente 1-3 dager til de har flyttet pakken inn i butikken (ca 20 meter) og så planlegge en bytur med 2-3 ukers mathandel. Det er likevel fryktelig irriterende nettopp fordi man selv opplever å ha gjort alt riktig. Den enkleste og realistiske løsningen for pakkeboksene og det app-løse folket, er å oppgradere boksene med et kodepanel. Deretter legge opp til at koder kan hentes ut ved å logge seg inn på nettsidene til posten med BankID. Jeg tviler på at ukrypterte tekstmeldinger og e-poster er et alternativ i disse dager. Alternativt kunne man kanskje henvende seg i post-i-butikk der det er mulig, og få de ansatte til å låse opp boksen etter legitimering. Utover dette er det nok leddene fra bestilling mottas i netthandelen til postbudet leverer som det må jobbes med, både hos Posten og PostNord. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 4. desember 2024 #112 Del Skrevet 4. desember 2024 Ref disse pakkeboksene. Har fått et litt ufint forhold til de i det siste etter å ha hjulpet en venninne som sitter i elektrisk rullestol med å hente ut pakker fra et par av disse boksene. Enten så er boksene satt oppå en form for platå/betongkladd med opp mot 20 centimeter høye kanter opp mot en meter unna selve skapet (Jeg ser på deg Postnord) men de er jo fanken meg klin umulig for mottaker å få noe ut av når man ikke har mulighet til å bøye seg særlig frem heller. Henter hun i PiB så er det jo null problem, der er jo personalet veldig hjelpsomme med å putte pakken(e) i kurv eller sekk eller hva hun nå enn har med seg men når de leveres i disse skapene så blir hun både hindret i å komme helt frem men også å fysisk få tak i pakken siden hun ikke kan bøye seg/strekke seg inn i luka 😳 Det kan da umulig være bare hun jeg kjenner som har behov for litt mer tilgjengelighet/assistanse ved henting så jeg står fortsatt for at det burde vært mulig å reservert seg mot å få ting i disse skapene. Forøvrig helt enig med brukeren over her om sikkerhetsaspektet over alle appene man gir tillatelser i hytt og pine til og (La oss være ærlige, hvor mange sjekker faktisk hver bidige tillatelse og godkjenningstekst når de installerer) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #113 Del Skrevet 4. desember 2024 Concorde skrev (13 timer siden): Så til pakkeboks: jeg synes det er smart og praktisk men siden man ikke kan taste en unik kode for å hente pakker, er ikke pakkeboksene et alternativ for meg og "oss andre" som ikke bruker app. Derfor er jeg svært nøye med å velge utleveringssted og ikke pakkeboks når jeg handler på nett. Likevel glipper det tydeligvis fra tid til annen. Jeg har aldri opplevd å få valget når jeg bestiller, det bare kommer opp at pakken nå er levert i pakkeboks. Enten det, eller at den er returnert fordi pakkeboksen var full. Den ene gangen jeg fikk en pakke ut av boksen var den ødelagt av fukt (utendørs pakkeboks). minienthe skrev (8 timer siden): Det kan da umulig være bare hun jeg kjenner som har behov for litt mer tilgjengelighet/assistanse ved henting så jeg står fortsatt for at det burde vært mulig å reservert seg mot å få ting i disse skapene. Dette bør tas videre med de som sender til pakkeboks. En ting er at man antar at alle har smarttelefon, som om det er en plikt. Men det må jo gå an å hente ut pakker selv om man sitter i rullestol. Anonymkode: 10bd0...c6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 4. desember 2024 #114 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette bør tas videre med de som sender til pakkeboks. En ting er at man antar at alle har smarttelefon, som om det er en plikt. Men det må jo gå an å hente ut pakker selv om man sitter i rullestol. Anonymkode: 10bd0...c6d Vi har prøvd, resultatet er veldig kort fortalt at hun får beskjed om å ta med en hjelper (det er sånn jeg fikk snusen i dette problemet siden hun ba meg om hjelp) eller at sendingen blir omroutet til PiB. Minuset med sistnevnte variant er at dette fungerer ekstremt dårlig med Postnord siden de har blitt håpløse å få tak i etter de la ned telefonnummeret du kunne ringe kundeservice på og kun henviser til chatten hvor du er heldig hvis du i det hele tatt får svar. Det blir også fort opp mot en ukes forsinkelse hvis du er uheldig og treffer feil på når de er ute og henter/leverer i disse boksene (de leverer tydeligvis ikke her hver dag + omlasting på terminal og utsending til nytt hentested osv), forutsatt at du er så heldig og får tak i de i utgangspunktet. Posten er noe bedre å få tak i men de har også utfordringen med at det blir opp mot en ukes forsinkelse + at de ikke har mulighet til å sperre brukere for pakkebokslevering. Jeg har snakket med min venninne om å muligens ta dette videre med forbundet hun er tilknyttet, evnt handicapforbundet sentralt men det er en vurdering hun må ta selv om hun orker eller har lyst til å stå frem på den måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #115 Del Skrevet 4. desember 2024 minienthe skrev (2 minutter siden): Jeg har snakket med min venninne om å muligens ta dette videre med forbundet hun er tilknyttet, evnt handicapforbundet sentralt men det er en vurdering hun må ta selv om hun orker eller har lyst til å stå frem på den måten. Tror media hadde elsket en sånn sak, komplett med bilde av en som ikke kommer til pakkeboksen uten hjelp. Da hadde nok noen lovet på tro og ære å utbedre. Men veldig stor forståelse for at ikke alle orker så stå frem på den måten. Anonymkode: 10bd0...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå