Gå til innhold

Pakkeboks / nettbutikkene jeg kommer til å ignorere fra nå av

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du forsøkt å snakke med avsenderen og/eller med Posten for å få pakken omdirigert dit du ønsker å hente den?

Anonymkode: 94157...47a

Med avsenderen ja. Nå venter jeg på at de snakker med posten. Men tror at pakken går i retur i stedet... :( 

Anonymkode: 55611...028

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her forteller jeg hva «problemet» er. 

Ja, jeg leste det og er enig i at man burde kunne velge dette bort om man ønsker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TheCatLady skrev (1 minutt siden):

Jeg ser egentlig helt ærlig ikke problemet, men det burde gå an å velge nærmeste utleveringssted. 

Ville heller hatt pakkeboks enn sånn som helt hjem gjør det. De bare henger pakken på postkassen. I en slik pakkeboks er det i det minste innelåst. 

Mange steder i Norge har vel ikke slike pakkebokser engang. 

Forstår. Det blir stadig flere slike pakkebokser.

Velg pakkeboks som alternativ når du velger leveringsmetode i nettbutikken. Pakkeboks kan ikke velges i alle nettbutikker fordi noen nettbutikker kun lar deg velge betjente hentepunkter, som for eksempel Post i Butikk. Vi jobber med å hjelpe enda flere nettbutikker til å tilby pakkeboks til deg som netthandelskunde. Innen utgangen av 2021, vil vi ha satt ut 3000 pakkebokser på 1000 forskjellige steder i hele Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare vås. 

En slik pakkeboks er praktisk og fleksibel for de fleste om man har det i nærheten. Det er døgnåpent og man slipper å forholde seg til folk, kø og stress. Spesielt nå som det er pandemi. 

Hvis du absolutt vil ha pakken til utleveringstedet kan du kontakte posten selv, så ordner de det. 

Anonymkode: ee14c...70c

Jo, vi får et dårligere og dårligere tilbud. Man må jo feks reise milevis for å få kjøpt et frimerke nå for tiden. Postens utleveringssteder selger ikke frimerker. Narvesen selger ikke frimerker osv.

Ja, jeg vet at man kan kjøpe frimerke på nett og få en kode som man skriver på brevet. Men ikke alle bruker nett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble tilbudt pakkeboks, men siden vi sa nei så ble det ikke satt hos oss. Alle andre borettsalgs og sameier her sa og nei. Altså vi har jo post nord, posten og DHL utleveringssteder 200 meter fra der vi bor så pakkeboks ville bare blitt tull for oss.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har omvendt problem. Vil heller ha levering til pakkeboksen i nærheten, enn postkontoret i nabo-kommunen. Har valgt Pakkeboks, men får hentekode til postkontoret.

Anonymkode: 3a279...82e

Kan det være dette som er årsaken?

Sitat

Jeg har bestilt en pakke til pakkeboks, men fått beskjed om at den kommer til mitt faste hentested. Hvorfor det? 

Ikke alle pakker kan leveres til pakkeboks. Det kan komme av at pakken din er for stor, at det foreligger krav til temperaturregulering, eller krav til fremvisning av legitimasjon ved utlevering. Pakken vil da komme til ditt faste hentested. 

Fra posten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Vi ble tilbudt pakkeboks, men siden vi sa nei så ble det ikke satt hos oss. Alle andre borettsalgs og sameier her sa og nei. Altså vi har jo post nord, posten og DHL utleveringssteder 200 meter fra der vi bor så pakkeboks ville bare blitt tull for oss.

Riktig. Det er ekstra tull når denne pakkeboksen jeg snakker om står rett ved den aktuelle butikken hvor jeg pleier å hente mine pakker. Nei, postmannen kunne ikke gå disse 2 ekstra meter og måtte bare plassere pakken i en postboks som jeg ikke har bestilt! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Riktig. Det er ekstra tull når denne pakkeboksen jeg snakker om står rett ved den aktuelle butikken hvor jeg pleier å hente mine pakker. Nei, postmannen kunne ikke gå disse 2 ekstra meter og måtte bare plassere pakken i en postboks som jeg ikke har bestilt! 

Akkurat, vi trodde de tullet når de kom med "tilbudet". 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maksmål for pakker til pakkeboks

En pakke kan ikke være større enn 50 x 44 x 59 cm.

Kanskje lurt å bestille ekstra store mengder varer på en ordre slik at pakken blir for stor til pakkeboks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FrøkenMånestråle skrev (15 minutter siden):

Når Posten tilbyr sameier og borettslag dette, er det da gratis for disse å få pakkebokser utplassert og/eller får disse sameiene/borettslagene penger for å si ja til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo, vi får et dårligere og dårligere tilbud. Man må jo feks reise milevis for å få kjøpt et frimerke nå for tiden. Postens utleveringssteder selger ikke frimerker. Narvesen selger ikke frimerker osv.

Ja, jeg vet at man kan kjøpe frimerke på nett og få en kode som man skriver på brevet. Men ikke alle bruker nett.

Jeg forstår at tilbudet blir dårligere for de som ikke vil/kan nyttegjør seg det digitale tilbudet. Men jeg  personlig synes det bare har blitt bedre. Jeg har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig for meg å komme til/fra utleveringsted som ligger et stykke unna (har ikke bil) Å få levert til pakkeboksen som bare ligger 50 meter unna har derfor fungert supert. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår at tilbudet blir dårligere for de som ikke vil/kan nyttegjør seg det digitale tilbudet. Men jeg  personlig synes det bare har blitt bedre. Jeg har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig for meg å komme til/fra utleveringsted som ligger et stykke unna (har ikke bil) Å få levert til pakkeboksen som bare ligger 50 meter unna har derfor fungert supert. 

Riktig, men da velger du det. Jeg har valgt utleveringssted og de har ignorert det uten å informere meg om det på forhånd. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg digger pakkeboksene. De er nærmere enn hentestedene og jeg slipper å gå inn noe sted og det føles ekstra godt i pandemien. Kan til og med ta med bikkja for å hente pakke siden boksene står ute.

Anonymkode: 60319...ce1

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fikk vi aldri spurt om for når de ringte så var vi med på ideen men når vi fikk vite at den skulle ligge "langt" borte så ble det et nei fra oss uansett så vi kom aldri til spørsmålet om eventuelle kostnader. :P Vet de andre  og ikke fikk med seg det for de og sa nei før de kom så langt, men jeg tror det er gratis. 

Vi får iallfall ikke noe penger for å ha de.

Endret av FrøkenMånestråle
La til noe... :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Riktig, men da velger du det. Jeg har valgt utleveringssted og de har ignorert det uten å informere meg om det på forhånd. 

Ser den. Av og til når jeg har bestilt på nett har jeg kunne velge utleveringsted jeg ønsker pakken levert til. Da har pakkeboksen kommet opp automatisk, noe som er lett å overse. Kan det ha skjedd noe slikt i dette tilfelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden):

Det fikk vi aldri spurt om for når de ringte så var vi med på ideen men når vi fikk vite at den skulle ligge "langt" borte så ble det et nei fra oss uansett så vi kom aldri til spørsmålet om eventuelle kostnader. :P Vet de andre  og ikke fikk med seg det for de og sa nei før de kom så langt, men jeg tror det er gratis. 

Vi får iallfall ikke noe penger for å ha de.

Takk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg håper sameiet jeg bor i får tilbud om og sier ja til en pakkeboks. Det hadde vært helt topp.

Anonymkode: 0ade5...0e1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg håper sameiet jeg bor i får tilbud om og sier ja til en pakkeboks. Det hadde vært helt topp.

Anonymkode: 0ade5...0e1

Du kan også hvis du vil, spørre styret i sameiet om de ønsker å søke om å få pakkeboks fra Posten.

Fra Posten.no:

Hvor kan den stå?

En Pakkeboks er enkel å sette på plass og/eller flytte, tar lite plass og krever ikke strøm- eller nettilgang. Det er allikevel noen føringer til hvor den kan plasseres:

Pakkeboksen må være synlig, både for pakkemottaker og bud. Det betyr at den bør stå et sted der folk ferdes, som har en relativ grad av belysning på kvelds- og nattestid.

Det må være mulig for budet å parkere i nærheten og levere pakker i boksen, og enkelt for pakkemottakeren å hente pakker. Det er derfor ønskelig at det ikke er noen hindringer foran pakkeboksen, at den står i relativ nærhet til bilvei/parkeringsplass.

Budet og pakkemottakeren må ha trappefri adkomst til boksen.

Pakkeboksen kan rettes opp med kiler, den trenger derfor ikke at underlaget er helt rett. 

Oppfyller eiendommen din disse kriteriene?

Fyll ut skjemaet for eiendommen der du ønsker pakkeboksen plassert, så tar vi kontakt med deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må slike pakkebokser stå inntil en vegg på en bygning el.l.? Og skal pakkeboksene da sikres med skruer el.l. i vegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen av disse pakkeboksene er jo ganske små. Vil de ikke bli utsatt for kriminelle som forsøker å ta de med seg på tilhenger el.l.?

Pakkeboks-Foto-Birger-Morken-Posten-Norg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...