Gå til innhold

Hva er ditt "sunne godteri" denne helga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 19.51):

Det at det faktisk finnes voksne som spiser lørdagsgodteri, er noe jeg først oppdaget her på kostholdsforumet til KG.

Og jeg synes det er helt ekstremt sært.

Jeg gav lørdagsgodteri til mine barn, fordi det finnes en forventning i samfunnet om at barn skal ha det (og som mine barn var veldig klar over, og jeg ønsket jo ikke å ta dem bort fra dette fellesskapet), pluss at det var en glimrende måte å argumentere mot mas om sjokolade i butikken (da sa jeg at det fikk vente til lørdag).

Jeg skulle ønske at mine barn ikke hadde fått denne belastningen på kroppen som godteri jo er, men samtidig så er og var de jo også en del av et sosialt miljø med forskjellige forventninger, og da telte dette siste absolutt mest. (De fikk dessuten sunn mat resten av uka, så dermed tålte de det nok.)

Anonymkode: e88b7...db6

hvorfor er det ekstremt sært? jeg synes tvert imot det er et sunnhetstegn. Det handler jo ikke om å øke fra null godteri til lørdagsgodt, men å minke fra hele tiden/når som helst til en dag i uken. Ville du tenkt det var mindre sært om det var onsdag? eller hvis man skiftet navn på det fra lørdagsgodt til cheat day? eller er det sært fordi du ikke skjønner at det er vanlig å ønske å spise noe digg? for hvis det er det, så er det du som er sær

Anonymkode: 328e8...dd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...